Ga naar inhoud

[500S] dreamup werkt niet, box nu in eindeloos rebooten.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou pffff, eindelijk heb ik het voor elkaar.

Eerst ben ik naar iemand met een JTAG interface geweest die mij later vertelde dat het met een dm500 niet kan.

Echter flashen lukte hem wel (Gemini).

Dus eenmaal thuis heb ik het nog eens geprobeerd en wederom dezelfde problemen als in alle posts hierboven beschreven.

Echter, de wetenschap dat het hem gelukt was hield mij bezig, het zou mij dan toch ook moeten lukken....

Na verschillende OS'sen, PC's en settings geprobeerd te hebben is het mij uiteindelijk gelukt om pli-iolite erin te krijgen.

Het werkte bij mij ALLEEN onder de volgende voorwaarden (ik snap dat dat niet voor iedereen geldt, maar in mijn geval wel)

- OS MOET Linux zijn (in mijn geval werkte het met ununtu 7.10 niet maar met 6.10 wel)

- GEEN USB-Serial convertor

- flashsoftware: DreamUP-1.2-public_BETA (andere versies werken niet)

Dit even als feedback voor al degenen die mij trachtten te helpen, waarvoor bij deze nog mijn dank....

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:
GEEN USB-Serial convertor

Hmm, vreemd verhaal. Dat van de USB-Serial convertor kan ik nog wel snappen, heb het nog nooit op convertors gehad. Maar waarom je OS Linux moet zijn?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Geplaatst:

Ik vind het ook allemaal vreemd, maar toen die andere persoon hem kon flashen wist ik zeker dat het mij ook moest lukken.

Het was OF een toevalstreffer dat ie het in bovenstaande setup wel deed OF het is in mijn specifieke geval wel zoals omschreven.

Bovendien draai ik tegenwoordig op Ubuntu 7.10 en daar werkt DreamUp BETA 1.2 niet eens onder.

Ik heb standaard een USBstick aan mijn sleutelbos met een bootable Ubuntu 6.10 OS erop en ben daarvan geboot en daar werkte DreamUP 1.2 dus wel.

Van de vorige keer kan me niks meer herinneren omdat het toen in een keer lukte.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen