Ga naar inhoud


[7000] Dreambox aansluiten op Harman Kardon rgb of YPbPr


Gast opel4ever

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met een probleem,

 

Ik heb een db7000 en wil deze graag aansluiten op de Harmankardon 247 Nu heeft deze een x tal van aansluitingen, ik kan er composiet, s-video, component of hdmi aansluiten.

 

Nu heeft de db7000 alleen een scart uitgang, dus had ik de zoekfunctie gestart en kwam tot de comclusie dat ik om zo min mogelijk verlies te krijg een scart naar rgb kabel aan moest schaffen, omdat van scart naar composiet verlies zou geven en rgb (component) gelijk zou blijven.

 

Na het aansluiten van de kabel en het opstarten van de db7000 kreeg ik groen beeld, dat kon wel kloppen omdat ik hem nog in de oude modus had staan in cbvs.

 

Oja belangrijk om te vermelden is dat ik de PLI helenite (laatste) software heb draaien.

 

Dus hij staat nu op cbvs en ik heb green beeld. Ik schakel hem naar RGB en GEEN beeld, schakel hem naar s-video blauw beeld, schakel hem naar yPbPr dan krijg ik goed beeld in het midden maar strijkt paars uit naar boven, dus geen 1 combinatie werkt.

 

Ik heb geprobeerd om hem van pal naar ntsc te zetten en ineens werd het beeld iets beter maar kreeg een rode vlak onder in beeld.

 

Nu las ik op het forum dat niet elke image geschikt zou zijn voor het omzetten van scart naar rgb, dus nu mijn vragen: 1. Wat zou ik nu goed en 2. welke image heeft iemand wel draaien met een scart naar rgb / YPbPr en de laatste vraag 3. heeft een scart naar s-video omvormer nog zin mocht de rgb kabel niet werken (vind composiet er niet uit zien)

 

Alvast bedankt voor jullie reaktie.

 

ps, ik heb niet bespaard op de kabels, oja alles gaat via hdmi naar een philips lcd tv 82 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet de dreambox aansluiten met een kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant component dwz drie stekkers met verschillende kleuren. De dreambox op YPbPr zetten en eventueel, indien nodig , de instelling van de HarmanKardon aanpassen. Wat soms dan nog kan gebeuren is dat een van de stekkers of zelfs de scart niet goed contact maakt en dan krijg je ook dat een kleur overheerst. Heb je al eens geprobeerd de dreambox rechtstreeks met component aan te sluiten?

RGB zal niet werken omdat de meeste AV receivers dit niet ondersteunen. Tussen RGB en component is vrijwel geen verschil in kwaliteit. Technisch kan dat ook niet alleen is de kwaliteit van de gebruikte kabel bij component wat kritischer dan bij RGB.

Het geluid moet je via een optische kabel doen en dit moet je dan wel zo instellen in de Harman.

 

Succes!

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hier ook van scart naar component-in yamaha av + optical in
dream op yPbPr (ALLEEN bij booten is het gemini logo dan paars)

beeld en geluid via av-receiver werkt perfect
dm7000 met gemini dus


Hoi,

Welke gemeni versie heb je dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je moet de dreambox aansluiten met een kabel met aan de ene kant scart en aan de andere kant component dwz drie stekkers met verschillende kleuren. De dreambox op YPbPr zetten en eventueel, indien nodig , de instelling van de HarmanKardon aanpassen. Wat soms dan nog kan gebeuren is dat een van de stekkers of zelfs de scart niet goed contact maakt en dan krijg je ook dat een kleur overheerst. Heb je al eens geprobeerd de dreambox rechtstreeks met component aan te sluiten?
RGB zal niet werken omdat de meeste AV receivers dit niet ondersteunen. Tussen RGB en component is vrijwel geen verschil in kwaliteit. Technisch kan dat ook niet alleen is de kwaliteit van de gebruikte kabel bij component wat kritischer dan bij RGB.
Het geluid moet je via een optische kabel doen en dit moet je dan wel zo instellen in de Harman.

Succes!


Ik heb de gegevens opgezocht het betreft een harman kardon avr247, ik heb 2 component ingangen en monitor outs. Elke ingang heeft 3 stekkers nodig rood groen blauw, in de handleiding staat dat hij naast component ook rgb ondersteunt, Zodra ik de dreambox dan op rgb zet, heb ik geen beeld meer. Zet ik hem op ybr dan is het goed beeld met paars bovenin.

Wat ik nu zal doen is de pli helenite verwijderen en er gemeni opzetten misschien dat het verschil uitmaakt.

Anders zal ik terug moeten gaan naar composiet, en dat ziet er niet uit, misschien dat iemand hier iets weten voor het omzetten van scart naar s-video of dat makkelijk gaat zonder kwaliteit verlies?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat met hetzelfde probleem.

Dreambox 7000s aangesloten via een onkyo 605 receiver met HDMI op panasonic th-37pv70 Plasma TV.

Toen ik de onkyo nog niet had heb ik de dreambox via component aangesloten op de plasma. PERFECT BEELD.

Toen de onkyo kwam de dreambox aangesloten op de component ingang van de onkyo.

Wel beeld maar ook paarse strepen boven in. Hiervoor is een mod nodig (hardware).

Dreambox stuurt n.l. geen puur component signaal uit. Het is een gemixt signaal dat over de zelfde lijn loopt (intern) als de RGB (scart).

Op internet is een hardware modificatie te vinden die je moet toepassen op de dm7000. Dit behelst 3 condensatoren plaatsen over 3 bestaande condensatoren op de printplaat van de dreambox. Het gaat hier om SMD componenten dus als je geen "soldeerder" bent NIET aan beginnen.

 

Hierna is het beeld wel goed, alleen in mijn geval " trillerig". Beeld geeft geen rustige weergave. Ben zelf terug gegaan naar Svideo en dit is acceptabel, hoewel ik nog wel ga uitzoeken hoe ik de tril er uit krijg, want component beeld is wel degelijk beter.

Als je het schema van de hardware mod wil hebben stuur me maar een PM.

 

Als iemand een oplossing heeft voor het trillerig beeld bij component in via een receiver houd ik me aanbevolen.

 

Werk overigens op gemini 4.1.

 

Drumsix

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zat met hetzelfde probleem.
Dreambox 7000s aangesloten via een onkyo 605 receiver met HDMI op panasonic th-37pv70 Plasma TV.
Toen ik de onkyo nog niet had heb ik de dreambox via component aangesloten op de plasma. PERFECT BEELD.
Toen de onkyo kwam de dreambox aangesloten op de component ingang van de onkyo.
Wel beeld maar ook paarse strepen boven in. Hiervoor is een mod nodig (hardware).
Dreambox stuurt n.l. geen puur component signaal uit. Het is een gemixt signaal dat over de zelfde lijn loopt (intern) als de RGB (scart).
Op internet is een hardware modificatie te vinden die je moet toepassen op de dm7000. Dit behelst 3 condensatoren plaatsen over 3 bestaande condensatoren op de printplaat van de dreambox. Het gaat hier om SMD componenten dus als je geen "soldeerder" bent NIET aan beginnen.

Hierna is het beeld wel goed, alleen in mijn geval " trillerig". Beeld geeft geen rustige weergave. Ben zelf terug gegaan naar Svideo en dit is acceptabel, hoewel ik nog wel ga uitzoeken hoe ik de tril er uit krijg, want component beeld is wel degelijk beter.
Als je het schema van de hardware mod wil hebben stuur me maar een PM.

Als iemand een oplossing heeft voor het trillerig beeld bij component in via een receiver houd ik me aanbevolen.

Werk overigens op gemini 4.1.

Drumsix



Hallo Drumsix,

Je hebt helemaal gelijk, ik heb nu de rgb kabel rechtstreeks op de lcd tv aangesloten en nu ineens wel goed beeld, maar dit wil ik uiteraard niet.

Hoe heb je nu de dreambox aangesloten met een scart naar s-video kabel, en dan de 7000 op s-video gezet?

Welke kabel heb je en waar moet ik op letten.

Alvast bedankt voor je antwoord
Link naar reactie
Delen op andere sites



Bedankt voor de link, ik heb de fix gezien en denk nu toch te overwegen om die weerstand condesatoren erop te zetten, nu kijk ik met een scart naar s-video kabel en ik moet je zeggen dat het toch goed beeld geeft.

Misschien komt het door de upscaler van de harman kardon en hd pixelplus van de flips.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo,

 

Ik heb de fix laten doen voor de dm7000 en nu heb ik perfect beeld met de YPbPr component aansluiting. Dus mijn probleem is opgelost,

 

Bedankt iedereen voor de tips etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is geen FIX maar een "tweak" . Als je de dreambox zo modificeert zal in de meeste gevallen (TV afhankelijk) het RGB signaal minder stabiel zijn.

Je moet dus zeker weten wat je met de Dreambox wilt doen. Eenmaal deze fix er in, kies je feitelijk voor altijd voor Component signaal dat in de regel niet beter is dan RGB.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is geen FIX maar een "tweak" . Als je de dreambox zo modificeert zal in de meeste gevallen (TV afhankelijk) het RGB signaal minder stabiel zijn.
Je moet dus zeker weten wat je met de Dreambox wilt doen. Eenmaal deze fix er in, kies je feitelijk voor altijd voor Component signaal dat in de regel niet beter is dan RGB.

Ron


Misschien niet beter, maar even zo goed en het is gemakkelijker aan te sluiten op je versterker, want ik ken zelf namelijk geen enkele versterker met RGB ingang, daarentegen heeft elke versterker wel een YPbPr ingang...vandaar dat ik ook getweaked heb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde scart naar ypbpr naar een yamaha reviever , geluid optisch aangesloten naar de reciever.Botloge heeft ook een andere kleur dan normaal.

Beeld en geluid zijn perfect , beter dan via rgb.

Koop wel een kwaliteits kabel.

 

Oh ja image maakt niks uit werken allen prima , ik draai nu met de op 1 na nieuwste pli , op gemini werkt het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat is geen FIX maar een "tweak" . Als je de dreambox zo modificeert zal in de meeste gevallen (TV afhankelijk) het RGB signaal minder stabiel zijn.
Je moet dus zeker weten wat je met de Dreambox wilt doen. Eenmaal deze fix er in, kies je feitelijk voor altijd voor Component signaal dat in de regel niet beter is dan RGB.

Ron


Kan je je bovenstaande bewering onderbouwen?

De condensators zijn ontkoppel condensators, als de waarde van deze condensators groter worden gemaakt betekend dit dat lagere frequenties beter doorgelaten worden. De hogere frequenties worden nog steeds doorgelaten en daarom denk ik zelf niet dat dit invloed heeft op RGB.

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Dat is geen FIX maar een "tweak" . Als je de dreambox zo modificeert zal in de meeste gevallen (TV afhankelijk) het RGB signaal minder stabiel zijn.
Je moet dus zeker weten wat je met de Dreambox wilt doen. Eenmaal deze fix er in, kies je feitelijk voor altijd voor Component signaal dat in de regel niet beter is dan RGB.

Ron


Kan je je bovenstaande bewering onderbouwen?

De condensators zijn ontkoppel condensators, als de waarde van deze condensators groter worden gemaakt betekend dit dat lagere frequenties beter doorgelaten worden. De hogere frequenties worden nog steeds doorgelaten en daarom denk ik zelf niet dat dit invloed heeft op RGB.


De uitgangsimpedantie wordt aangepast, en dat zal een mismatch geven op een RGB input.
Dit kan tot reflecties leiden in de kabel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...