Ga naar inhoud


beeld kwaliteit


henrybu

Aanbevolen berichten


Ik bezit geen 107 LCD scherm maar een 82 en een 52 cm. Ik ben zeer tevreden over het beeld, groter zou ik persoonlijk niet gaan met digitenne dan kom je toch bandbreedte te kort. Kijkafstand met de 82 cm is goed vanaf 2,5 meter, mooiste beeld is op 4 meter kijkafstand dan is het een super plaatje. Op 2,5 meter zijn er in de donker passages soms artefacten te zien (iets wat ook aan de uitzending en de kwaliteit van de uitzending ligt.) Al met al ik ben blij dat ik van de kabel en UPC ben met zijn slechte signaal.

 

 

mvg, drh

(Wezep 9 km west van Zwolle) TF6000COK, TF3000COT-d en de Finepass VTX 5000-CNX.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf een ouderwetse breedbeeld Philips met toeter aan de achterkant en het allereerste wat mij opviel was de rotzooi op de achtergrond vooral op donkere vlakken.

Een kennis van mij heeft een 107cm flat tv en daar zie je het nog erger op, dus de satelliet heeft de beste kwaliteit, de kwaliteit van Digitenne moet je gewoon als een goedkope oplossing zien om toch wat te kunnen ontvangen.

 

citaat uit het NCG draadje: Het bijplaatsen van nog eens 2 zenders op een volle transponder gaat gewoon niet tenzij je genoegen wil nemen met een heel slechte beeldkwaliteit en die is al niet zo best (let maar eens op zwarte of donkere achtergronden), je krijgt een heleboel blokjes/ vlakjes een Mpeg2 bijeffect dit komt door de toegepaste compressie, dus meer zenders op een bep. transponder= slechtere beeldkwaliteit.

 

Mvrgr en een fijne Kerst

 

RISO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...