Ga naar inhoud


[Kathrein UFS910HD] Ontvangstproblemen


jacksparrow

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Sinds twee weken heb ik een UFS910 in mijn bezit en deze functioneerde tot twee weken geleden naar uiterste tevredenheid. Sinds afgelopen maandag heb ik echter zeer veel problemen met het ontvangen van (DVBS-2) HD kanalen. Om de haverklap begint het beeld te stotteren en zodra dit gebeurd loopt de receiver binnen enkele tellen compleet vast. De enige remedie is dan de receiver rebooten maar na het rebooten herhaalt het voorgaande zich helaas.

 

Nu was het al enige tijd geleden dat ik mijn schotel had uitgericht dus ik gister even het dak op vergezeld van een professionele SAT meter. Na een half uurtje had ik alle sattelieten waar ik regelmatig naar kijk naar het maximaal haalbare uitgericht. Dit zijn de waarden welke mijn twee receivers (DM7020 en UFS910) momenteel aangeven:

 

Astra1 - DM7020: tussen de 92% en 95% / UFS 910: tussen de 58% en 68%

Hotbird - DM7020: tussen de 94% en 98% / UFS 910: tussen de 60% en 69%

Sirius - DM7020: tussen de 92% en 95% / UFS 910: tussen de 58% en 68%

Astra 3 - wel uitgericht met de meter maar niet meer de op de receivers nagekeken

 

Helaas heeft het opnieuw uitrichten geen verbetering tot gevolg gehad. Ik moet er overigens wel bij vermelden dat het ontvangen van SD (DVBS) kanalen perfect gaat. Ik heb de HD ontvangst gechecked met de volgende kanalen:

 

-Anixe HD / Prosieben HD / Sat1HD (Astra1)

-Premiere HD / Discovery HD (Astra1)

-National Geographic HD (Hotbird)

 

Ook heb ik al diverse images probeerd (1.03, 1.04, 1.04RB), ook helaas zonder verbetering

 

Heeft iemand misschien dezelfde ervaringen of misschien informatie betreffende het feit dat men wellicht problemen met de aanvoer heeft momenteel? Alvast heel erg bedankt en nog een hele fijne 2e kerstdag!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier geen problemen met HD ontvangst, aan het sateliet signaal kan het dus niet liggen.

 

Al eens geprobeerd zonder cam/emu naar de vrije HD kanalen te kijken.

 

Het kan ook aan je LNB liggen, alleen de sterkte van het signaal zegt niet alles, helaas heeft de kathrein geen BER uitlezing. Signaalsterkte is hier ook rond de 60 procent.

 

 

Ook geen DEC telefoon in de buurt van je ontvanger?

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord!

 

Ook op de FTA HD kanalen helaas hetzelfde probleem. Ik heb reeds 3 LNB's geprobeerd (2x inverto en 1x ALPS) ook helaas geen oplossing. Nu heb ik op een aantal Duitse fora gelezen dat het eventueel kan liggen aan het feit dat mijn signaal te sterk is, gezien de korte lengte van de kabel tussen mijn LNB en receiver (ongeveer 2,5 meter) zou dit idd kunnen. Ik heb reeds een signaaldemper besteld en hoop dat ik deze aanstaand weekend kan proberen, ik houd jullie op de hoogte.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zojuist de kathrein even zonder de emu geboot en helaas het probleem blijft. Ik wacht toch maar even de signaaldemper af en hoop dat het probleem dan is opgelost. Ik ben betreffende het kabelprobleem met de relook300 overigens niet op de hoogte.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oversturing van tuner kan ook een oorzaak zijn. Heb je niet even een meter of 10 a 20 coaxkabel om er tussen te hangen, dan weet je het zeker.

 

Bij het flashen van meerdere niet originele firmware, blijven er files achter van de vorige versies. Zet er de originele 1.04 firmware eens in en verwijder dan alle crap die er niet in thuishoort, zoals netwerk, webinterface, FTP-server, libs, en emu plus de emu-config files. Ook een factory reset wil wel eens helpen, doe dat alleen met de originele firmware.

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dream-pirates.net staat een faq-pdf van de UFS910 waarin staat beschreven hoe je deze volledig wist.

Dan kan je erna een originele image erop zetten.

 

Ik weet niet of ik deze pdf hier als bijlage mag posten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist aan de hand van de toegestuurde handleiding (waar voor mijn grote dank!) de box gewist en van firmware 1.03 --> 1.04 naar de rudbox firmware geflashed. Het leek in het begin zeer goed te gaan maar na een half uurtje begon de ellende helaas toch weer :-(. Nu moet ik wel zeggen dat het me de afgelopen dagen opgevallen is dat als het hier slecht weer is de HD ontvangst langer stabiel blijft. Ik houd het toch op een te sterk signaal vanaf mijn LNB waar de tuner niet blij van wordt. Ik verwacht maandag de signaaldemper binnen te krijgen en hoop dat de ellende dan verholpen is. Ik houd jullie op de hoogte. Alvast enorm bedankt voor de hulp tot dusver!

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update

 

Na afgelopen zondag weer een hele dag op het dak gestaan te hebben om een nieuwe kabel te trekken en zodoende 8% meer signaalsterkte te realiseren hielden de problemen nog steeds aan. Enkele dagen daarvoor had ik reeds de signaaldemper geprobeerd welke helaas ook soelaas bood. Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de ontvanger opengeschroefd. Wat bleek: de heatsink welke normaliter op de CPU hoort te zitten zat bij mij aan de onderkant van de bovenkap geplakt, waarschijnlijk tijdens het transport gebeurd. Ik heb het blokje nog opnieuw bevestigd op de CPU maar waarschijnlijk heeft deze te lang zonder afdoende warmte-afvoer gedraaid en zodoende beschadiging opgelopen. Ik heb reeds contact met mijn leverancier gehad en ik wacht nog op een voorstel.

 

Ben in iedergeval blij dat ik nu een rede heb voor mijn problemen, ik wist op een gegeven moment ook niet meer waar ik het moest zoeken :-) Dit verklaart ook het feit dat SD uitzendingen zonder problemen te bekijken waren (de CPU heeft dan veel minder werk en wordt veel minder warm).

 

Ik houd jullie op de hoogte.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...