Ga naar inhoud


[7025+] hoe klok gelijk zetten op de 7025+ ?


mbreukel

Aanbevolen berichten


Voor zover ik weet kan dat alleen via Telnet:

- Open een telnet verbinding naar je dreambox.

- Geef commando: date -s 2007.12.27-20:45:00 (zelf datum/tijd aanpassen natuurlijk).

- Geef commando: date (om te kijken of de tijd nu goed staat).

- Geef commando: exit (om de verbinding te verbreken).

- Niet meteen rebooten, maar een tijdje wachten om de nieuwe tijd vast te houden.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb het idee dat als dit voor komt, de DB op de een of andere manier verkeerd rekent met tijdzones. M.a.w. de DB krijgt wel een juiste tijd van de transponder of de time server, maar rekent dat verkeerd om naar onze tijd (CET).

 

Anders kan ik niet verklaren dat hij niet 'vanzelf' met de juiste CET-tijd komt na een tijdje aan gestaan te hebben.

 

Handmatig de tijd instellen zoals ik hierboven beschreef helpt dan (en volgens anderen helpte het van de stroom halen al, bij mij echter niet).

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe komt dit eigenlijk? de tijd wordt toch gesynchroniseerd door het satellietsignaal via de zenders?


Omdat alle transponders hun eigen tijd opsturen, en die tijden vaak ontzettend verschillen, houdt de box een offset bij per transponder.
Als tijdens zappen van transponder a naar b de tijd meer afwijkt dan een paar minuten (2 om precies te zijn), wordt er van uitgegaan dat de tijd van b niet klopt, en wordt er een offset bepaald, waarmee de tijd van b in de toekomst gecorrigeerd wordt.

Maar je moet ergens beginnen, bij de eerste keer booten heb je nog geen bekende offsets, en geen referentie, dus zit er weinig anders op dan de tijd van de eerste transponder waar je op afstemt als 'juist' te bestempelen.

Klopt deze tijd niet, dan blijf je daar last van houden, omdat bij zappen naar transponders die wel de juiste tijd hebben, hiervoor een offset zal worden bepaald.

In enigma(1) werden deze offsets opgeslagen in een file, en kon je de boel corrigeren door op (bijvoorbeeld) NED1 te restarten, enigma te stoppen, de offsets weg te gooien, en enigma weer te starten.

In enigma2 worden de offsets (nog) niet opgeslagen, dus is dit niet nodig deze weg te gooien.
Om de boel te fixen is het daarom voldoende dat de rtc goedgezet of gecleared wordt, (ik weet niet of de rtc in de frontprocessor met een batterij gevoed wordt, of dat een paar minuten van de spanning voldoende is om hem te resetten), en je moet zorgen dat je bij het weer onder spanning brengen opstart op een transponder die de doorgaans de juiste tijd heeft (NED1 bijvoorbeeld).

Als je opstart zonder dat de rtc goedgezet of gecleared is, en het verschil in tijd tussen de rtc en de trasnponder bedraagt meer dan 2 minuten, zal er direct weer een (onterechte) offset bijgehouden worden, en blijf je het probleem houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor al jullie reacties, ik heb het in orde,

ik heb de image nogmaals opnieuw d'r op gezet, ben meteen als eerste

na BVN gegaan. En hij gaf weer keurig de tijd weer.

 

Het is volgens mij gewoon niet mogelijk om dit anders op te lossen.

Groeten,

 

Hendrik

 

Dreambox 7025+

Dreambox 800HD PVR

80cm op DiSEqC H-H motor

70cm op 19,2 en 23,5 oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Heren bedankt voor al jullie reacties, ik heb het in orde,
ik heb de image nogmaals opnieuw d'r op gezet, ben meteen als eerste
na BVN gegaan. En hij gaf weer keurig de tijd weer.

Het is volgens mij gewoon niet mogelijk om dit anders op te lossen.


Als je de uitleg gelezen had, had je je het opnieuw flashen kunnen besparen. Maar mooi dat het weer werkt bij je.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Het is volgens mij gewoon niet mogelijk om dit anders op te lossen.

Anders dan wat? Een image opnieuw flashen is echt niet nodig. Mijn oplossing (2e post) werkt prima.


Nou, dat ook weer niet. Met die commando's zet je alleen de software klok, en niet de rtc.
Bij de eerstvolgende update van de transponder tijd zal de klok meestal weer worden aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...