Ga naar inhoud


Dvb-T wensen voor 2008


riso

Aanbevolen berichten

DVB-H hoeft voor mij ook niet, maar ik zie liever dat ze de frequentieruimte gebruiken om de dekking ook echt landelijk te maken.

 

Ik gok een beetje dat er misschien nog wel een kanaal vrij is in de randstad, laat ze daar dan maar DVB-H op smijten om mee te prutsen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Quote: ---DVB-H hoeft voor mij ook niet, maar ik zie liever dat ze de frequentieruimte gebruiken om de dekking ook echt landelijk te maken.---

 

Wellicht een prima idee, als er mensen zijn op dit forum die er ook zo over denken kunnen we wellicht een heuse petitie maken en dan aanbieden.....

....of wachten op Dvb-t2,kunnen dubbel zoveel zenders op! maar dat gaat in Mpeg4 ipv. Mpeg2, kunnen al onze ontvangers het stort op! en 12 of 14 zenders op een Mux lijkt me niet gezond voor de beeldkwaliteit.

Nadeel: nieuwe ontvangers kopen en beeldkwaliteit blijft een probleem.

 

Mvrgr.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: riso
Quote: ---DVB-H hoeft voor mij ook niet, maar ik zie liever dat ze de frequentieruimte gebruiken om de dekking ook echt landelijk te maken.---

Wellicht een prima idee, als er mensen zijn op dit forum die er ook zo over denken kunnen we wellicht een heuse petitie maken en dan aanbieden.....

Ik vrees dat we met dit forum (iig de mensen die meer dekking willen) niet genoeg "massa" zullen hebben om KPN dat serieus te kunnen vragen. Sowieso wil KPN gewoon DVB-H doorzetten, dat laten ze niet zomaar vallen. Als je (een stuk) verder naar het noorden gaat heb je op een gegeven moment ook goede ontvangst van de randstad, meer naar het oosten zit je al snel in Breda. Nu zijn er in het noorden van het land ook nog wat plaatsen zonder dekking, maar toch. Ik ben bang dat de gemiddelde Nederlander te tevreden met de kabel is. Al zag ik hier bij een grote winkel met elektronica wel Digitenne tuners staan, maar hoe die hier moeten gaan werken met de meegeleverde antenne is me een raadsel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Mijn wens is eindelijk eens van die vervelend lip-sync problemen af te komen, de laatste OTA update heeft helaas geen verbetering gebracht.

Dat komt idd door je ontvanger, er zit zeker geen RS232 poort op zodat je de update van internet kan proberen?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Neptunus
Mijn wens is eindelijk eens van die vervelend lip-sync problemen af te komen, de laatste OTA update heeft helaas geen verbetering gebracht.

Dat komt idd door je ontvanger, er zit zeker geen RS232 poort op zodat je de update van internet kan proberen?


Ik heb er wel een poort op zitten, welke firmware moet ik gebruiken en met welk prog de upload?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: Neptunus
Mijn wens is eindelijk eens van die vervelend lip-sync problemen af te komen, de laatste OTA update heeft helaas geen verbetering gebracht.

Dat komt idd door je ontvanger, er zit zeker geen RS232 poort op zodat je de update van internet kan proberen?


Ik heb er wel een poort op zitten, welke firmware moet ik gebruiken en met welk prog de upload?

Nieuwe update werkt nu wel !! Voor de Topfield TF6000COK

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ''lipsinc'' probleem kan ook niet van de ontvanger komen, ook de zenders zelf kunnen de oorzaak zijn, zelf heb ik dit effect regelmatig gezien bij Nostalgie net, daar zit regelmatig de sync ernaast...of zou dat door de oude filmpjes komen........

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henk Hoogvliet

Mijn wensen:

 

Dat digitenne meer bandbreedte krijgt, waardoor per kanaal (nu ongeveer 3 Mbps) de kwaliteit omhoog kan naar zo'n 6 Mbps.

 

Een personal recorder (ik heb nu een TF5300K) met mediacenter functionaliteit (dus ethernet en/of wifi functionaliteit) met daarbij de mogelijkheid de opgenomen programma's te kunnen kopieren naar je PC.

 

Groetjes,

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Henk,

 

Mooie wens voor 2008...maar als de Bitrate veranderd gaat worden naar het dubbele, dus meer bandbreedte dan kunnen er m.i. de helft minder zenders op!

Wachten is ff op Dvb-T2 dat schijnt betere kwaliteit te hebben vanwege de Mpeg4 encryptie maar daar willen ze dus weer het aantal zenders op de bestaande transponders (Muxen) verdubbelen dus per saldo zal de kwaliteit niet of niet veel veranderen.

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reaktie:

Dvb-H zouden ze af moeten schaffen!.

Een heel kleine groep mobieltjes gebruikers(Dvb-H) heeft de beschikking over schaarse uitzendfrequenties terwijl de meer dan 500.000 Dvb-T gebruikers een tekort aan frequenties hebben...

 

Waarom niet gewoon een standaard: dus geen Dvb-H of Dvb-T maar gewoon Dvb-HT(of zoiets) dus gewoon door ons en door de mobiele gebruikers te ontvangen....resultaat: meer kanalen/zenders.

Heeft iemand anders een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat nooit werken. Wat mij even snel te binnen schiet:

 

Een antenne in een mobieltje is veel kleiner dan die je thuis hebt staan, dus het bereik zou veel kleiner zijn. Door een andere, minder kritische, modulatietechniek te gebruiken (QPSK ipv 64Qam) en een nog betere foutcorrectie (MPEFEC)heb je wel minder bandbreedte maar is de ontvangst veel minder kritisch geworden op de kleine mobiele antennetjes.

Omdat de schermpjes klein zijn kan je in een lage resolutie uitzenden en passen er dus weer meer zenders in een kanaal.Deze resolutie zou er op een normaal scherm niet uitzien.

En zo kan je nog wel even doorgaan. De één is voor grote schermen met grote ontvangstantennes, het andere is voor kleine schermpjes met hele kleine ingebouwde antennetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...