Ga naar inhoud


Astra & Hotbird


Gast

Aanbevolen berichten

Hier een newbie vraagje.....<P>Sinds een maand heb ik een 60cm schotel en een Philips dsx7071.<P>Zover ik kan zien ontvang ik alleen programma's die via de Astra worden uitgezonden. Ik zou graag ook wat willen zien van HotBird. <P>Is het mogelijk met mijn uitrusting beide sats te ontvangen?<P>Wat zou ik bij schotel 2 moeten invullen om te kijken of ik signaal van HB heb?.<P>Wat zou ik eventueel moeten aanschaffen/vervangen om beide te ontvangen?<P>Thanks 4 your reply.<BR>Nike himself<P><p>[This message has been edited by Nike (edited 02-02-2001).]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hi Nike,<P>De mogelijkheid is aanwezig om naast de bestaande LNB die je hebt een tweede LNB te plaatsen op een daarvoor bestemde houder.<BR>Deze houder heeft standaard een kleine hoek verschil tussen de twee LNB's waardoor je met LNB 1 op de Astra gericht bent en met LNB 2 op Hotbird gericht bent. En deze twee LNB's worden samen aangesloten op een soort of splitter die reageert op een signaal van de tuner om om te schakelen van de ene LNB naar de andere LNB. Bij de eerste de beste Sat. winkel kunnen ze je er zeker meer over vertellen.<P>Gegroet Jeroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Astra en Hotbird met 1 schotel te ontvangen hoeft je een 80cm of 90cm schotel te hebben, niet groter, niet kleiner. De beide schotels hebben dank zij hun parabolische krommingslijn de exacte vorm voor deze toepassing. Dit geldt enkel voor satellieten die maximale in een hoek van 6° van elkaar verwijdert zijn.<BR>Dan enerzijds is de 60cm schotel te klein om de signalen van de Hotbird voldoende te versterken en anderzijds hebben schotels groter dan 90cm een té geconcentreerde beam om ontvangst van meerdere satellieten mogelijk te maken.<BR>De schotel met Lnbf op de originele houder moet op de Hotbird afgesteld staan, omdat hier de S/N lager is dan de Astra satellieten. De tweede Lnbf wordt met behulp van een multiholder aan de linkse zijde tenopzichte van de originele Lnbf opgesteld. Ik bedoel links als je voor de schotel staat.<BR>Mvg,<BR>Satelliet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een Triax schotel van 88 pakt met de multihouder voor astra/hotbird.<BR>Staan beide lnb's iets uit het brandpunt<BR>in plaats van 1 de hele 6 graden.<BR>Niet eens een dure oplossing,wel heb je ook nog een 12 v of beter een diseq switch nodig.<BR>Kan je met bestaande coax buiten en m.b.v. 2 korte kabeltjes buiten uit de voeten.<P>Groeten Toon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...