Gast Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Hallo DBer's, 2 jaar geleden heb al mijn CD's op een NAS gezet en een Squeezebox aangeschaft. Opeens veel meer bergruikte in de woonkamer en dat was meteen punten scoren met mijn vrouw. Ik heb ook nog achter de bank 2 sat ontvangers staan met de IR ontvangers op dunne draadjes boven de TV hangen. Ik hoef de onvangers niet te zien en zo kom ik weer aan wat punten :-) Nu wil ik eigenlijk de 2 ontvangers ruimen samen met de DVD recorder. Ik mis ook de belgische zenders en staan al een tijd op punt om een goedkoop DVB-T ontvangen aan te schaffen. Verder is mijn DVD recorder net stuk en met wat speurwerk kom ik tot de conclusie dat ik wellicht beter een dreambox kan aanschaffen. Ik heb (momenteel) 4 vragen: Q1.Ik heb en Sky Digibox met een FTV card. Deze is codegekoppeld aan mijn Digibox. Gaat dat met een dreambox of moet ik de digibox toch als 'dedicated' Sky ontvanger houder voor de TFV kanalen die ik kijk? Als het niet gaat kan ik beelden van mij digibox toch (analoog) opnemen via zijn scart uitgang met een dreambox? Q2.Ik wil mijn dreambox niet zien. Hij mag in de kelder naast mijn (audio)NAS staan. Bestaan er alternatieve IR oogjes of netwerk bedieningen, of moet ik mijn soldeerbout weer gebruiken om fysiek de IR ontvanger te verplaatsen? Q3. Welke dreambox moet ik aanschaffen? Kan ik alle type dreamboxen uitbreiden met een DVB-T module? Ik wil dat mijn dreambox toegang heeft tot al mijn video beelden/jpegs/geripte DVD's. Kan ik beter een eenvoudig dreambox aanschaffen met een 2e losse (video)NAS of een dreambox met een ingebouwde HD die (wanneer gekoppeld aan mijn netwerk) geruikt kan worden als (video)NAS? Ik denk al gauw aan 1TB. Q4. Kan ik uberhaupt alles wat ik wil doen met 1 apparaat (eventueel aangevuld met een NAS)? Ik weet dat er hier veel DB fans zijn maar ik hoor het ook graag als ik toch beter een computer met vista kan bouwen/kopen en de sats los houden. Daarom stel ik die vragen even hier en niet bij een sat leverancier Alvast bedankt, Stuart, Eindhoven
oudeis Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Q1: De dreambox kan overweg met Sky UK kaartjes. Houdt wel de originele digibox bij de hand voor het geval je een update hebt gemist, activatie wil wel eens een probleem zijn. Q2. Er zijn IR extenders te koop. Deze sturen een IR signaal via RF, en maken er bij de ontvanger weer IR van. Marmitek heeft ze, maar er zijn een hele hoop fabrikanten hiervan. Q3 en Q4: geen idee...
Gast Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 oudeis, OK, dus de NDS/SKY CAM software is beschikbaar maar de kaart moet wellicht eens in de maand terug in de gekoppelde digibox? dat is geen probleem voor me. Stuart
Gast Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Ik heb al jaren een SKY abo, en tot nu toe heb ik de digibox 2 keer nodig gehad, beide keren omdat er bij de betaling iets mis ging, en SKY de boel had dichtgezet. Activatie gaat inderdaad niet met een softcam, maar met de reguliere updates geen enkel probleem. Q3: dan moet je een dreambox hebben met plugable tuners. Alleen de 7025 kan 2 tuners aan, dus als je zowel DVB-S als DVB-T tegelijk in een ontvanger wilt hebben, dan is dit de enige optie. Het is me echter niet duidelijk wat je nu precies wilt. Je hebt het over 2 SAT receivers (1 digibox + 1 gewone neem ik dan aan?), en je wilt DVB-T. Verder heb je het over belgische zenders (da's dan weer SAT neem ik aan?). Als je toch een schotel en een sat ontvanger hebt, lijkt me DVB-T weinig toegevoegde waarde te hebben. Verder heb je het over JPEG's, dus ik neem aan foto's. De kleine dreamboxen (500/600) hebben maar een 8-bits framebuffer, dus foto's zien er niet uit omdat ze worden gedownscaled naar een 256 kleurenpalet. Ik heb nog geen disk gezien van 1Tb, en aangezien er maar 1 disk in een dreambox past, zit je met dit soort volumes al snel vast aan een externe NAS.
Gast Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Hallo, bedankt voor je antwoorden. Belangrijkste is dat een dreambox de functie van mijn digibox kan overnemen en combineren met mijn 'gewoon' ontvanger. Trouwens met de NDS softcam weet je of ik nog toegang krijg tot alle parallel uitzendingen en interactieve news uitzendingen (BBC sport bv, BBC News 24)? DVB-T is een denkfout van mij. Dat wordt dus TVV abo zien te regelen en de noodzaak voor een twin tuner dreambox is niet hoog. Met alle informatie die ik nu heb denk ik dat ik beter de dreambox hobby 'instap' door een eenvoudig 2e hands DM500 te kopen (aangevuld met een nieuwe NAS) en mocht ik nog meer opneem mogelijkheden willen hebben koop ik een tweede. Het bekijken van jpegs is dan jammer. Nogmaals bedankt! Stuart
oudeis Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 De BBCi kanalen kun je zien, maar de interactieve applicaties raak je kwijt (denk aan toepassingen onder de rode knop, BBC text). - Ruud
RobbieT Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Als je wilt opnemen is een DM500S een slechte keus, streamen gaat niet zo goed. Een DM500+ of een DM600 of alle DM70xx gaan wel goed. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Gast Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 @ oudies Als ik maar de parallel streams ergens kan vinden ben ik al tevreden. @ Rob Ja, streamen zal wel belangrijk worden denk ik. Waar ligt precies de bottleneck bij de DM500S?
hemertje Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 als jij echt wil gaan streamen dan is de 500 daar de minst geschikte box voor DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Its_Johan Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Gekoppeld aan de Sky digibox vraag, indien men in de UK een 'sky FREE-SAT viewing cards' voor eenmalig 20 GBP koopt ( http://www.freesatfromsky.co.uk/), zou deze kaart ook werken....(ervan uitgaand dat ie eerst bij family of vrienden in de UK geactiveerd is in een DIGIBOX) ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Alfi Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Streamen met een 500 gaat prima, mits je e.e.a. goed configureerd. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Gast Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Citaat: Gekoppeld aan de Sky digibox vraag, indien men in de UK een 'sky FREE-SAT viewing cards' voor eenmalig 20 GBP koopt ( http://www.freesatfromsky.co.uk/), zou deze kaart ook werken....(ervan uitgaand dat ie eerst bij family of vrienden in de UK geactiveerd is in een DIGIBOX) Ja. Totdat er iets mis gaat met de activatie (dat lijkt af en toe te gebeuren), dan kun je eerst weer bij vrienden of familie op de borrel...
Gast tram-man Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 @Wan Wizard Ik hou gewoon mijn 2 digiboxes met gekoppelde FTV kaarten voor het geval dat... Verder heb ik begrepen dat de DIN poort achter op een aantal Dreamboxes is bedoeld voor een remote oog voor de afstandsbediening (zie mijn vraag no.1). Waar kan ik z'n oog kopen kant en klaar kopen, of is dat puur een interface voor zelf/bouw?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen