Ga naar inhoud


Probleem met Retourkanaal Versterker


CronoS

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik gebruik al een paar jaar de Marmitek Megavideo 55 om mijn satellietsignaal over het gehele huis te krijgen. Op zich werkte dit altijd naar behoren, maar de marmitek Megavideo 55 heeft een groot probleem en dat is dat het niet erg makkelijk is om meerder IR ontvangers erop aan te sluiten. Nu heb ik dus een kleine upgrade gedaan naar de Marmitek VideoControl 3, ongeveer eenzelfde apparaat maar deze kan wel meerdere IR ontvangers tegelijk aansturen.

 

Deze apparaten zenden hun informatie terug via de 5-30 Mhz band op een Coax kabel, uiteraard is al mijn materiaal geschikt voor 5-30 Mhz. Om een lang verhaal kort te maken, want ik ben er nu al 3 dagen mee bezig om het werkend te krijgen, werkt het als ik op een bepaalde Coax kabel de aluminium mantel eraf haal. Doe ik dit dan werkt het retourkanaal, laat ik dit erop zitten dan werkt het niet. Het aparte is eigenlijk dat ik dit probleem op 3 plaatsen in mijn kabelinfrastructuur heb zitten. Ik heb het op een andere plek opgelost door een nieuwe kabel te pakken met nieuwe F-connectoren. Hierna kwam alleen het probleem weer terug op een ander plek. Het stomme is dus dat dit jarenlang gewoon gewerkt heeft en nu lijkt het er bijna op dat ik al mijn Coax kabels moet gaan vervangen.

 

Weet iemand wat de invloed is van de Alumium mantel van een Coax kabel op het retourkanaal (5-30 mhz)? Weet iemand nog hoe ik dit nu het slimste kan aanpakken om op te lossen, want nu lijkt het bij mijn versterker fout te gaan, als ik deze eruit haal, dan werkt het vervolgens nog steeds niet op een ander plek, maar wel op dat bewuste kabeltje... ?

 

Ik moet er trouwens bijzeggen dat al mijn televisies op de andere kamers perfect beeld geven, dus dat gaat gewoon goed het is enkel het retourkanaal...

 

Bedankt alvast voor eventuele reacties..

 

Groetjes,

Robbin

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even doorgetest, De TV versterker krijg ik echt niet werkend, dus deze maar even afgekoppeld. (Vroeger werkte deze wel? Ik gebruik een Hirschmann GHV-830 versterker, ik heb hem even open geschroeft en ik zie hier twee stelschroeven zitten, iemand enig idee wat deze doen?)

 

Als ik de IR ontvanger rechtstreeks aansluit op een F-connector, dan werkt het. Zet ik hier een simpele F-connector splitter tussen, dan werkt het niet. Deze test doe ik nadat de kabel uit de muur komt, doe ik deze test aan de begin van de kabel, dan werkt de splitter en het retoursignaal.. Het probleem is alleen dat ik hier niets veranderd heb en ook niets kan veranderen.. De mantel verwijderen is het enige wat lijkt te werken...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat er een tweede pad is waarlangs de apparaten aardcontact maken (randaarde bijvoorbeeld). Dan heb je een ground loop, en die zou het soort storing kunnen veroorzaken dat je beschrijft. Verwijderen van de mantel onderbreekt dan de loop, en lijkt het probleem op te lossen. De oplossing is dan om het alternatieve pad door te "knippen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zware beginnersfout. Ik heb er denk ik niet bijverteld dat het even wel een keer gewerkt had. Ik ben daarna gaan rommelen met mijn binnenbedrading omdat ik een nieuwe TV wou aansluiten en om te kijken of het beeld wat kon verbeteren. Bleek dus dat ik de "Transmitter" verkeerd had aangesloten, dus het werkte soms gewoon omdat het erdoor heen stoorde..

 

Maar het is ook erg duf omschreven, vandaar dat ik dus het later gewoon verkeerd heb aangesloten. Je hebt dus een "IN" aansluiting en een "TO TV" aansluiting. Wat mij dus dan erg logisch lijkt is dat het aanvoerende signaal wordt aangesloten op "IN" en vervolgens het vertrekkende signaal wordt aangesloten op "TO TV". Het was dus precies andersom. Het aanvoerende signaal moest aan de "TO TV" en het vertrekkende signaal op "IN". Dit stond achteraf ook in het boekje, ik heb die transmitter en paar keer los gehad en ik had toen de meest logische aansluiting gepakt en er verder gewoon niet meer over nagedacht of bij stil gestaan... Deze suffige fout heeft me dus 4 dagen gekost he...

 

Ik ben in elk geval blij dat het weer werkt, dus als iemand nog rommelt met die Videocontrol 3, houd hier even rekening mee ...

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...