Ga naar inhoud


[TF5510pvr] EPG Astra3 Canal Digitaal, wanneer?


Gast t-sec

Aanbevolen berichten

Ik heb de aanwijzingen van DigiDirk opgevolgt en dat werkt inderdaad.

EPG Media Highway [uit] zetten en dan komt EPG (now/next) wel door. Met als restrictie dat je dan wel je programmagids kwijt bent en dus ook geen opnames met je PVR kunt programmeren.

 

Met andere woorden, zet je EPG Media Highway uit, dan komt EPG (now/next) wel door op Astra1 EN Astra3. Volgens mij duidelijk iets wat middels een software fix door Topfield hersteld moet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
In dat geval zou er sofwarematig een upgrade moeten komen dat je meerdere transponders op diverse satelieten moet kunnen aanwijzen voor de Mediahighway EPG.

 

Canal Digitaal is de enige die Mediahigway gebruikt, dus dat zou niets uithalen.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels antwoord gekregen van Topfield Duitsland:

 

Sorry, we are not responisble for the netherlands. If there are no EPG-Information, the received informations are not fitting the DVB-Standard.

 

Best regards,

Michael Gerhard

 

Topfield Europe Team

 

 

Fijn dan men gelijk verteld wie dan wel te benaderen.

Dit heb ik dus zojuist als reactie geschreven.

We wachten weer op antwoord...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een reactie van Topfield Korea. Ik ben bang dat het mij niet echt verder helpt.

Canal Digitaal, of de importeur van Topfield Nederland zal denk ik een stream van Astra3 moeten sturen zodat Topfield Korea zelf kan constateren wat en hoe...

 

 

You seems to misuderstand about the Media Highway EPG.

Every channel provides its own EPG of now/next at least.

Pay services provide even full-day or more EPG.

So you'd better set off the Media Highway EPG option.

 

If you want to use Media Highway EPG, you should know the channel, to say strictly, the transponder (frequency)

which provides only EPG data.

In case of Astra 1, you can get it from 12.515 GHz.

http://66.132.244.238/0192/eng/

 

In case of Astra 3, it looks like 11.515 GHz, though I'm not sure.

http://66.132.244.238/0235/eng/

 

By using a dedicated EPG channel (we just named to this service "Media Highway EPG"),

you could get full-week EPG at most.

 

Regards,

Hoze Li, Topfield

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij alleen nog afvraag: zijn er TF5510 gebruikers met de originele Canal Digitaal software inclusief die irritante Fast Scan software? Hebben die deze problemen ook; geen TV Guide op Astra3.

 

Dit vraag ik omdat ik normale L436 software draai, zonder Fast Scan ellende.

Mogelijk dat de originele Canal Digitaal software voor L436 dit TV Guide probleem op Astra3 niet kent. (whishfull thinking denk ik, maar goed...)

 

En hoe zit het met de gebruikers van de nieuwe Topfield Masterpiece machines, ook/geen problemen met de TV Guide op Astra3?

Zou een giller zijn als die geen problemen hebben, want de nieuwe Masterpiece modellen hebben exact het zelfde mainboard als een Topfield 5500/5510.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Fastscan firmware erin gehad, maar daarmee heb je ook geen MHW op Astra 3 en andere kanalen. Het is waarschijnlijk dezelfde applicatie als in alle andere Topfield 5XXX modellen/firmwares zit. De EPG wordt alleen opgehaald van 12.515/H op Astra 1.

 

Dat het mogelijk is bewijst de Inverto 7000. Die haalt wel van alle kanalen de MHW-epg op. En wat denk je van de Dreambox? Het kan dus wel en ligt niet aan CD of TVV.

 

De volgende kanalen worden NIET doorgegeven door de Topfield.

 

Comedy Central / Nickelodeon

Hallmark

ALLE Astra 3 zenders

Private Spice

Dorcel TV

Tele2/Het Gesprek

VTM

Kanaal2

VT4

VijfTV

Jim

Vitaya

ALLE MTV-kanalen

 

En het meest irritante is nog dat de standaard EPG geblokkeerd wordt door de MHW-applicatie. Hij ziet dus wel dat het CD of TVV-kanalen zijn, maar hij geeft de info niet weer. Ook geen Now/Next. Bij de Duitsers gebeurt dit wel, en zelfs bij de Hongaarse zenders die in het CD-pakket zitten (de Zone-kanalen, Boomerang en BBC Prime) wordt de EPG op z'n hongaars weergegeven, dus die tellen weer niet mee met de MHW applicatie.

 

Ik denk dat dit toch wel een bug is en ik denk dat Topfield dit toch wel op moet lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, sowieso erg bedankt voor je snelle hulpvaardigheid, maar als ik Jeffrey z'n reactie zo lees, dan lijkt het mij een zinloos plan de CD FS software te installeren. Al is het maar omdat het met het opnieuw inlezen van de kanalen etc. een erg tijdrovende klus is.

 

Vanmiddag heb ik Topfield Korea een reactie per e-mail gegeven op hun advies/bevindingen. (zie mijn eerdere post)

Het komt er in het kort op neer dat ik hun adviseer via de Nederlandse Reseller een stream op te vragen van Astra3 transponder 11.739GHz en dat ze dan zelf kunnen testen en constateren dat het EPG verhaal niet werkt op de TF5510 PVR L436.

 

Weet niet of de Nederlandse importeur nog Rebox is, want ik heb vernomen dat zij het importeren van Topfield zouden discontinueren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de Themakanalen en Regionale TV zenders op Astra3 wel.

En daarbij krijg je alleen Now/Next door als je MHW EPG [OFF] zet.

Erg handig als je een PVR hebt...

Terwijl op Astra1 alle CD kanalen wel werken met MHW EPG en Now/Next.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussenstandje van Topfield Korea, we gaan de goede kant op:

 

What you want is, to say in a word, that you can get full-week EPG, right?

I'll make the engineer have a look into your issue.

And I've just requested the sales manager to ask the Dutch distributor to capture the Astra 3 stream in question as you suggested.

I hope you to be more patient.

 

Regards,

Hoze Li

Marketing Team

TOPFIELD

 

 

Ze snappen het nog steeds maar half, maar goed. Ze gaan naar full-week EPG kijken en ze gaan een Astra 3 stream opvragen, dat is echt al heel wat. Hangen ze die Astra 3 stream aan een Topfield 5500/5510 PVR, dan zijn woorden niet meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Jeffrey


Comedy Central / Nickelodeon
Hallmark
ALLE Astra 3 zenders
Private Spice
Dorcel TV
Tele2/Het Gesprek
VTM
Kanaal2
VT4
VijfTV
Jim
Vitaya
ALLE MTV-kanalen


Dit zijn geen "echte" CD pakket zenders, maar ze zitten wel in de CD scanlijst whistle


Naar mijn weten zijn dit allemaal CD-pakketzenders, behalve de MTV-kanalen, die worden door meerdere providers ondersteund. (CanalSat France). Al deze zenders zitten op de CD-transponders 12.515/H 12.343/H en 12.669/V dus wel degelijk CD zenders.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: t-sec
Ze snappen het nog steeds maar half, maar goed. Ze gaan naar full-week EPG kijken en ze gaan een Astra 3 stream opvragen, dat is echt al heel wat. Hangen ze die Astra 3 stream aan een Topfield 5500/5510 PVR, dan zijn woorden niet meer nodig.


Mooi! Misschien kunnen we ze een handje helpen en zelf een stream capturen en opsturen. Hoe moet dat eigenlijk? Kunnen we meteen een stream opsturen van 12.669/V (Vlaamse transponder) want die werkt ook maar voor de helft.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeffrey
Origineel bericht van: t-sec

Terwijl op Astra1 alle CD kanalen wel werken met MHW EPG en Now/Next.


@ t-sec: Heb jij wel de meerdaagse EPG op Comedy Central en de Vlaamse commerciele zenders?


Nope, geen meerdaagse EPG op Comedy Central. Alleen now/next.
Vlaamse commerciële zenders heb ik niet in mijn CD pakket zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...