Ga naar inhoud


Hoe 2 hdd's configureren ?


Pestvogel

Aanbevolen berichten

Wat mot je nou met updates als je alleen maar naar je bank site gaat met je usb/cd versie? daar gaat het nou om, 1 aparte usb/cd win omgeving die schoon start. Als je met je thuis/harddisk xp gaat bankieren waarmee je dus dagelijks op allerlij sites terecht komt, dan loop je een risico, niet anderom.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schoon starten heb je altijd zelf in de hand wink

Volgens mij gaat het niet om schoon te starten, maar om veilig te internet bankieren!

Origineel bericht van: Pestvogel
Ik regel mijn bankzaakjes via internet.

Daartoe had ik een tweede OS op een aparte partitie gezet.Daarmee bezocht ik UITSLUITEND de beveiligde website van mijn bank

 

Origineel bericht van: WPW

Wat mot je nou met updates als je alleen maar naar je bank site gaat met je usb/cd versie

Jij bent echt niet van deze tijd als je het belang van security updates niet inziet.

Juist voor je bankzaken wil je een veilige connectie hebben!

 

 

Hoe dan ook.. ik heb mijn mening als ict-er gegeven en hou er over op.

Laat Pestvogel zelf nu maar beslissen wat slim is om te doen.

 

B.W.

 

There are 10 kinds of people in the world.

Those who understand binary numbers and those who don't.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor het meedenken !!

Na dit alles gelezen te hebben koos ik voor BartPE. Helaas ( na 80 keer proberen) is het mij niet gelukt een usb stick met Bartpe werkend te krijgen. Een kant en klare (gedownload) werkt wel maar daar zit geen IE op.Tijdens mijn speurtochten op het web naar oplossingen vond ik een portable uitvoering van Firefox.

Deze heb ik op een stick gezet en als home page het (beveiligde) adres van mijn bank vermeld.De in Firefox aanwezige beveiligingsmogelijkheden zo strak mogelijk gezet m.u.v. mijn bank adres.

Zonder de stick kan ik dus grasduinen op het web zoveel ik wil en bij bankieren plaats ik de stick in de pc en via een aangemaakte snelkoppeling opent Firefox rechtstreeks de site van mijn bank.

Ik heb nu het gevoel dat ik (met mijn beperkte mogelijkheden) zo veilig mogelijk werk. Groeten Pestvogel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...