Ga naar inhoud

[7020S] hoe MS MotoSat aansluiten/configureren ?

Aanbevolen berichten

Gast sathoppertv
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een Dreambox 7020 die ik draaibaar wil maken. Voorheen gebruikte ik een oude analoge ontvanger die ik alleen nog maar als aansturing voor de motor gebruikte. Ik heb bewust gezoken voor een Diseqc-box ipv de motor te vervangen.

het is de MS MotoSat die eenvoudig is aan te sluiten... Nou dat lukt wel, maar ik zit maar te stoeien en kom er niet uit!!

Als ik op de links/recht knopje druk, gaat de schotel steeds een beetje bewegen, maar ik heb nog steeds geen posities in kunnen geven. iets wat voorheen met mijn oude ontvanger wel ging.

Ik begrijp de handleiding ook niet echt.

Kortom,..is er iemand die zo'n zelfde Diseqc-box heeft aangesloten op een 7020 en die mij de juiste stappen kan verellen??

Ik heb alles het het boekje zo'n beetje geprobeerd maar ik begrijp er absoluut niks meer van.

Kan iemand mij helpen??

Geplaatst:

Wat ik heb gedaan is alle sat posities met de hand opgezocht tenminste de meeste en die een save gegeven als b.v.b. 01 Astra 19E tot Hispasat 30W op 19.

Toen gewoon add 01,02,03,04 etc. gedaan in het menu.

Ga je dan zappen gaat hij gewoon draaien naar de gewenste satpositie.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Gast sathoppertv
Geplaatst:

Hoi,

Maar het enige wat ik zie in het display van die diseqc-box is Po1, P02 etc,..maar als ik dan op P01 de astra zet en op P02 de hotbird, dan gaat hij niet automatisch heen en weer tussen deze satelieten. En ook via de dreambox gebeurd er niks. Wel staat er ergens dat de astra positie 192 heeft en astra2 bijv. 285.

Maar hij beweegt niet uit zichzelf.

Het was juist de bedoeling dat de dreambox automatisch die box aanstuurt om te draaien als ik bijv. HumorTv indruk of BVN.

maar het werkt nog steeds niet voor mij. Ook sateliet posities ben ik niet tegen gekomen. je schijnt tussen de 000 en 999 te kunnen krijgen. Ik heb alleen maar 000 gezien. ook daar schiet ik niks mee op...

Geplaatst:

Je hebt toch wel de ingang goed gekozen? Dus kabel van de LNB naar de ingang van de controler en de uitgang weer naar de dreambox.

Dus EERST alle sat posities even memoriseren en ze dan een nummer geven dan de lijst (GOTO uit vinken) als add toevoegen bvb Hotbird en daarna het nummer die je hebt gememoriseerd dus bvb 03 Hotbird en weer een andere satelliet naam toevoegen met daarbij het nummer die in het geheugen van je controller aansturing staat.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Gast sathoppertv
Geplaatst:

als ik op de hordbird sta en zeg, p03 en store dan knippert het even alsof hij het opslaat. Maar als ik dan bijv. p02 ingeef, gaat hij niet draaien. De coax kabel zit goed aangesloten. heb ik zojuist nagekeken. Ook heb ik de draden op M1 en M2 en ground en pulse aangesloten.

Het gekke is dat hij nergens een sateliet positie in getallen weergeeft. Op mijn oude analoge ontvanger zag je hem draaien en liep het tussen de 1000 en de 5000. Op de diseqc-box zie ik dit niet.

Ik zal in de dreambox nog eens gaan stoeien.

Maar ik ben al 4 dagen in een kringetje aan het draaien en dat zijj de schotel eigenlijk moeten doen...

Gast sathoppertv
Geplaatst:

Ik kom er nog steeds niet uit. Iedere sat een nummer geven gaat wel, maar als ik in de zaplijst blader gebeurd er verder niks.

In de dreambox heb ik de optie aanstaan van 'meerdere sat op een moter'ipv 2 of 4 sat met een diseqc...

Maar ik krijg nog steeds niet een positie van 3 getallen die de positie van de sat vertegenwoordigen. De dreambox 'ziet' wel da de astra1 op keuze P03 staat en een positie van 192 heeft.

maar die 192 kan ik niet ingeven op de diseqc-box.

Nu 5 dagen bezig en ik heb er alweer spijt van dat ik een 'eenvoudige oplossing' heb gekocht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen