Ga naar inhoud


Vakantie : Waar naar toe, en hoe ga je.


satmarc

Aanbevolen berichten

Hallo Neptunus,

 

Wij zijn net terug vanuit Biscarosse, ligt ook onder Bordeaux aan de kust, ik weet niet of je er al eerder bent geweest. Maar het is een mooie streek, je hebt bossen, een meer en de zee, stranden zijn mooi, hebben mooi zand en geen stenen of schelpen.

 

Ik raadt je echt aan om niet vie Parijs te rijden, het is ongeveer 40 a 50 km korter, maar een grote ergenis minder.

 

Prettige vakantie!!

 

 

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

 

 

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 257
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: Terror
Hallo Neptunus,

Wij zijn net terug vanuit Biscarosse, ligt ook onder Bordeaux aan de kust, ik weet niet of je er al eerder bent geweest. Maar het is een mooie streek, je hebt bossen, een meer en de zee, stranden zijn mooi, hebben mooi zand en geen stenen of schelpen.

Ik raadt je echt aan om niet vie Parijs te rijden, het is ongeveer 40 a 50 km korter, maar een grote ergenis minder.

Prettige vakantie!!



Niet via Parijs? Welke route dan wel?

Wij zitten in Ondres, het is één van de weinige streken in Frankrijk waar ik nog nooit ben geweest. Zijn de golven echt zo gevaarlijk als wordt beweerd?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik van Spanje naar Nederland en terug rij ik altijd via de oude periferique van Parijs Als ik vlak voor Parijs de tunnel induik krijg je daarna Porte La Chapelle dan de westelijke route kiezen en de meest linkse baan kiezen todat je borden ziet met Rouen dan moet je pas naar rechts, je verlaat dan de periferique via de Pore d'Auteuil ( ook weer een tunnel ) Ik ben daar meestal tussen 10 en 12 in de ochtend. Tunnel in en tunnel uit heeft me nooit meer dan 17 min. geduurd. Verder pak ik voornamelijk de RN10 richting Bordeau, met af en toe een stukje peage.

 

Salu2, D.Quijote

 

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar Spanje ( kermis in Ronda, en in Malaga, Velez , Marbella diverse bezoekjes ) , We gaan vliegend via Keulen ( Duitsland ) rechtstreeks op Malaga. Daar huur ik altijd een auto via commercieel , altijd prima geregeld.

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ook wij gaan weer met de sleurhut weg. Dit jaar naar Frankrijk, Bretagne. Camping waar een erg leuk zwembad moet zijn (kinderen ook plezier:-)) en een erg mooie omgeving.

Nadeel is dat bretagne niet mooi weer bestendig is, en kans op hetzelfde weer als in Nederland.

Maar je krijgt wat je verdient .... dus ik ben benieuwd.

 

 

Fijne vakantie voor degene die nog weg gaan.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo allemaal

 

Ik ben terug thuis sinds vorige avond 21.00u ongeveer.

Ik ben op reis geweest voor 5 dagen naar Frankrijk (Mirecourt)

De route die we hebben afgelegd was Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal en dan afrit Mirecourt/Charmes.

Het was heel leuk, de mensen waren er zeer gastvrij en direct beginnen babellen, voor mij is dat geen probleem in het Frans, zo heb ik die taal nog eens kunnen gebruiken. De avonden bracht ik door op het terras met een lekker wit wijntje of een glas bier (Kronenbourg). Maar uiteindelijk ben ik weer blij dat ik terug thuis ben en weer de laatste nieuwtjes kan lezen op Sat4all.

Zijn er nog Nederlanders van Sat4all naar Frankrijk geweest? Want ik het terugkeren via Luxemburg veel Nederlandse auto's gezien.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn een weekje naar Egypte geweest, beetje verder weg dan de planning maar door een last minute aanbieding goedkoper dan een weekje in Europa.

 

Daar als echte sat liefhebber natuurlijk alle schotels en zenders bekeken die het hotel had.

 

En wat hier alvaker is gezegd FTA films, originele spraak alleen arabische ondertitel. De MBC en FOX zender die ons hotel had zonden non FTA films uit. Toch maar eens de schotel draaien hiervoor.

 

Martin

post-33465-1318259857,4193_thumb.jpg

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Frankrijk in het restaurant stond er een flat tv van Samsung afgestemd op MCM Top of M6Music cool

 

Eigenlijk niet veel tv gekeken want ontvang via digitale kabeltv ook veel Franse zenders.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M&R
Toch weer met de sleurhut.
Zal wel weer italie worden,zie foto van afgelopen jaar.


Raar: Dit zij twee volkomen andere auto's. Leg eens uit?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: M&R
Toch weer met de sleurhut.
Zal wel weer italie worden,zie foto van afgelopen jaar.


Raar: Dit zij twee volkomen andere auto's. Leg eens uit?


Heel scherp.
Dan ook nog even een nadere uitleg over de caravan achter de auto.
Die zijn namelijk ook niet gelijk ....

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Origineel bericht van: MP4
Origineel bericht van: M&R
Toch weer met de sleurhut.
Zal wel weer italie worden,zie foto van afgelopen jaar.


Raar: Dit zij twee volkomen andere auto's. Leg eens uit?


Heel scherp.
Dan ook nog even een nadere uitleg over de caravan achter de auto.
Die zijn namelijk ook niet gelijk ....


Klopt 1 foto is de kennis waarmee we samen de vakantie mee geviert hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
Hallo allemaal

Ik ben terug thuis sinds vorige avond 21.00u ongeveer.
Ik ben op reis geweest voor 5 dagen naar Frankrijk (Mirecourt)
De route die we hebben afgelegd was Brussel, Luxemburg, Metz, Nancy, Epinal en dan afrit Mirecourt/Charmes.
Het was heel leuk, de mensen waren er zeer gastvrij en direct beginnen babellen, voor mij is dat geen probleem in het Frans, zo heb ik die taal nog eens kunnen gebruiken. De avonden bracht ik door op het terras met een lekker wit wijntje of een glas bier (Kronenbourg). Maar uiteindelijk ben ik weer blij dat ik terug thuis ben en weer de laatste nieuwtjes kan lezen op Sat4all.
Zijn er nog Nederlanders van Sat4all naar Frankrijk geweest? Want ik het terugkeren via Luxemburg veel Nederlandse auto's gezien.

cool Timm1983



Ben net terug van een weekje Biarritz, man wat een golven daar, heerlijk. Wel geërgerd aan dat belachelijke stierenvechten in het Franse baskenland, in ieder klein dorpje wordt er iedere week wel even een stier over de kling gejaagd, hele gezinnen zitten op de tribune te klappen, bah!

Verder vielen mij de reiskosten op, bijna 140 euro totaal voor die tolwegen, gek word je ervan. En ook nog eens honderden Euro's voor de brandstof, ik denk dat veel Nederlanders zullen afhaken als het economisch echt minder gaat worden.

Maar die tolwegen, wat wordt daar een bak geld mee opgehaald, je staat gewoon in de file om af te mogen rekenen. Toch vreemd als je dan de grens over gaat naar Belgie en Nederland, daar moeten de burgers de kosten ophoesten.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: Neptunus
Hallo allemaal


Verder vielen mij de reiskosten op, bijna 140 euro totaal voor die tolwegen, gek word je ervan. En ook nog eens honderden Euro's voor de brandstof, ik denk dat veel Nederlanders zullen afhaken als het economisch echt minder gaat worden.

Maar die tolwegen, wat wordt daar een bak geld mee opgehaald, je staat gewoon in de file om af te mogen rekenen. Toch vreemd als je dan de grens over gaat naar Belgie en Nederland, daar moeten de burgers de kosten ophoesten.


Hier heb je dus volkomen gelijk in. Het is inderdaad belachelijk wat er tegenwoordig aan tol afgerekend moet worden.
Ik had al van een aantal collega's gehoord dat de tol dit jaar zo duur geworden was, dus wij hebben besloten dit jaar de tolwegen te mijden. Maar ik kan je zeggen dat je daar ook niet vrolijk van gaat worden, door al die dorpjes heen te krossen en al die rotondes in Frankrijk :-(

Ik ben benieuwd wat Nederland voor de buitenlanders straks gaat doen als het rekening-rijden ingevoerd gaat worden. Want hier in Nederland moeten wij onze buitenlandse vakantiegangers bekostigen.

Wij zijn dus net een paar dagen terug uit Bretagne. We hebben veel regen en storm gehad, gestrand met onze auto (1e week) en bijna 1 week op vervangend vervoer moeten wachten. Dit omdat er bijna geen auto's beschikbaar waren met een trekhaak.
De vakantie was een klein drama geworden dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer beter.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...