Ga naar inhoud

[7020]Probleem met ontvagst op SBS enz

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedendag,

Ik heb sinds een paar dagen problemen met de ontvangst op de TP12574 (sbs - net5 - veronica)met mijn DM7020.

Ik heb overal 91% signaal op alleen als ik naar Sbs over zap dan valt het signaal terug naar 62% en een hele hoge BER.

Nu heb ik er gisteren een Satelliet dealer bijgehaald die heeft mijn Lnb en switch(johansson 1.0) vervangen, maar het probleem was niet opgelost.Een kennis heeft mijn HeleniteFinal vervangen voor Ioltite in de tussentijd ook toen was het probleem niet opgelost.Hij heeft zenderlijsten van PET en Joske gebruikt(gedownload)en ook heeft die geprobeerd handmatige zenderlijsten er in te zetten..geen resultaat

In de tussentijd is de coax vervangen om te testen maar ook geen postief resultaat.

De handelaar heeft mijn oude spullen er weer tussen gezet en we hebben de DM500 van boven geprobeerd en die geeft op de aansluiting beneden geen problemen.

De handelaar heeft mij een rekening gegeven van 120,00 euro maar mijn probleem is er nog steeds.

Is de tuner van de Dream misschien kapot??Op alle kanalen zowel Astra als Hotbird doet alles het alleen de TP van SBS niet?

Ik hoop dat jullie misschien de oplossing weten?

(mijn DM7020 is 1,5jaar oud)

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:

ik denk dat je de schotel beter moet uitrichten, je zet hem op BVN, (die zit ook op de transponder van SBS6) en op deze zender ga je de schotel uitrichten. Als dit goed is, is de rest ook goed.

Vu+ Solo, Vu+ Duo, Vu+ Duo2, 1x Delta Star 120cm draaibaar, 1x Delta Star 90 draaibaar, 2x Delta Star 55 vast ( Astra 1 en 3 )

Geplaatst:

staat er een DECT telefoon in de buurt ? haal die eens weg

probeer eens andere settings. klinkt onlogisch maar ik heb vaker vreemde dingen gezien welke waren opgelost naar een settingslijst update wink

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

hmm ik heb ook het idee dat de TP12574 wat loopt te etteren bij mijn 7020, ik verdacht mn LNB al, gezien de waardes toch gedaalt zijn, en opnieuw uitrichten leverd ook al niets op frown

signaal op TP12574, is zwakker dan de zwakste transponder die ik kan vinden op de 28.2/5E..

de rest op de 19,2E is wel prima namelijk.

alleen nog geen zin gehad om de LNBs van de schotels eens te wisselen..

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gait33
ik denk dat je de schotel beter moet uitrichten, je zet hem op BVN, (die zit ook op de transponder van SBS6) en op deze zender ga je de schotel uitrichten. Als dit goed is, is de rest ook goed.

Een vakhandelaar heeft hem opnieuw uitgericht...geen resultaat.

@Ome Merde
Telefoon is ook verplaatst dat had ik hier al een keer gelezen.ook geen resultaat.

Ik verdenk nu de buren die zijn aan het schuiven geweest met hun meubels..helaas is er geen contact mogelijk met hun!!Ga morgen zelf maar eens met de meubels schuiven en anders even de Mount proberen tussen de 500 en de 7020 dan moet de laatste maar naar boven want de 500 heeft geen problemen.

We hobby'en hier rustig verder als moeders weg is.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr.Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:

Nou ik ben vandaag aan het schuiven geweest met de meubels en heb weer beeld op de TP van SBS..Op het moment dat ik het meubel weer terugschuif naar de beruchte muur valt meteen het beeld weg.

Nu is alleen de vraag kan ik iets achter het meubel plaatsen zodat de dream de storing niet opvangt??Mijn huisje is zo klein dat ik het meubel niet naar de andere muur kan zetten i.v.m een deur waar wij dagelijks door naar buiten gaan.

Bedankt alvast,

Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord......ben benieuwd hoe je dit gaat oplossen...succes

Dreambox 500c, 8000ss/cc, Nokia DboxII, VU+DUO Wavefrontier T90, 10 dual lnb`s, Microclient

PLi Image

Geplaatst:

nee geen breuk in de kabel...de satelliet handelaar heeft de nwe. kabel ook hier gelaten daar is hetzelfde probleem mee..

Ik snap dit ook niet??Het heeft altijd goed gewerkt tot een paar dagen geleden...Ach en misschien lost het zich zelf ook wel weer op.

Mensen in ieder geval bedankt.

Kimadi

VU-DUO+ - DM800SE

Geplaatst:

Heb probleem zoals je beschrijft net zo gehad.

Week verdaan met: kabels controleren, tuners testen, wok uitrichten, switch verdacht gemaakt.

Sta je op dak de wok uitterichten, alles ok (met korte kabel)

sta je beneden, heb je geen of slecht signaal. (lange kabel)

Blijkt uiteindelijk de LNB naar z'n grootje te zijn.

Wel opmerkelijk dat het enkel de gehele SBS groep betreft.

Hoop dat je met vervangen van de LNB het probleem is opgelost.

Alle overige comp. zijn kennelijk wel oke

Sterkte met de zoektocht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen