Ga naar inhoud


Astra 2 probleem


fantus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een lange tijd geen problemen gehad met mijn inverto 7000

maar vorige week ging het mis , hij ging op zwart .

Na rebooten was alles weg zenders en instellingen , na een beetje gesleutel had ik het weer voor elkaar op een ding na dat is dat ik weer geen itv en bbc kan krijgen , ik moet de frequentie 10773 hebben om te scannen en heb bij de antenne instellingen een lage lof van 5150 mhz en hoge lof van 10600 met een signaalsterkte van 60% en een -kwaliteit van 61% maar daar valt de 10773 buiten .

 

Als ik de hoge lof verander in een hoger getal zoals 10700,10750 of 11300 mhz dan valt de signaalsterkte en -kwaliteit weg .

ik heb niets aan de schotel veranderd. het is puur de instellingen maar ik weet het niet meer hoe het nu zat.

Astra 1 en Astra 2 zitten op een aparte schotel en geschakelt met een primaire DiSEqC 1.0 .

Wie weet de oplossing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Blijf van de LOF's af (die moeten staan op 9750 en 10600), die hebben niets met de zender gegevens te maken, maar met de LNB.

Ga naar geavanceerd zoeken en stel daar de frequentie, de polarisatie en de symbolrate voor de gewenste zender in. Laat vervolgens zoeken en sla de gevonden zenders op. Zie b.v. lyngsat voor de juiste gegevens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je überhaupt zenders op Astra 2?

Wat je nog even kan proberen: stel (tijdelijk) USALS in, ga naar de USALS-instellingen pagina en doorloop daar in een rustig tempo alle transponders. Bezie of op die transponders de kwaliteit een aanwijzing geeft.

Ik heb het vermoeden dat je DiSeCq instellingen niet juist zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jep, ik heb alleen astra 2D niet waar de BBC en ITV op staan voor de rest werkt alles goed , astra 2D valt niet binnen het frequentie bereik. USALS-instellingen geven aan dat op transonder 16/96 goed signaal heb dwz dat ik de schotel moet draaien .

 

het probleem is dat vorige week had ik Astra 2D en na dat hij op fabrieks instelling is gegaan krijg ik Astra 2d niet meer .

ik heb niets aan de stand van de schotel veranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...