Ga naar inhoud


Ervaringen Cubsat


Henksat

Aanbevolen berichten

Ik zoek mensen die ervaring hebben met een cubsat. Ik ben de mogelijkheden van deze "balkonschotel" aan het onderzoeken voor een goede kennis.

 

De bedoeling is deze wok te gaan inzetten voor de ontvangst van Astra 19.2 en indien mogelijk ook Astra 23.5.

Ik weet dat ze geleverd kunnen worden voor de ontvangst van Astra 19.2 én Hotbird, mogelijk dus ook voor de gewenste configuratie.

Anders is mijn insziens best mogelijk een Astra/Hotbird configuratie om te "vormen" naar een Astra 1/3 combi.

 

Mijn vragen zijn de volgende:

 

- Wie heeft ervaring met deze wok, zie plaatje.

- Wat doen ze qua ontvangststerkte?

- Zit je vast aan een standaard LNB?

- Kun je hem zo maken met 2 Twin LNB`s?

- Wie importeert/levert deze dingen voor Nederland? (graag via PM)

 

Mocht er een beetje hobbywerk aan te pas moeten komen maakt het niet, dat gaat wel lukken.

 

Cubsat70-balc.jpg

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Gerdy
De cubsat is héél omvangrijk en lomp! Waarom denk je niet aan een selfsat ?


Omdat de Cubsat nóg minder opvallend is gaat hier de voorkeur naar uit.

Origineel bericht van: WPW
Hebbe we al eens eerder over gehad, kon dat ding niet alleen horizontaal aan?


Dat ben ik nog niet tegen gekomen, kan me haast niet voorstellen dat dit zo is, vandaar mijn vraag naar gebruikerservaringen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou d'r staat er hier eentje. Nog steeds ongebruikt. Het installeren is mij nooit goed gelukt. Helaas kan ik niet 19.2 hier ontvangen. (tenzij ik het flatgebouw aan de overkant een metertje opschuif. Ik heb toen mijn aandacht verlegd naar wat westerlijke gelegen sats maar die kreeg ik nooit binnen. Ik heb wel het vermoeden gehad dat de LNB overleden was en laatst een nieuwe gekocht. Ben van plan om als het weer wat warmer wordt, het ding eens keurig waterpas te gaan zetten en het opnieuw te proberen.

 

Installatie zelf is niet super makkelijk maar beetje googelen en je komt er wel (ik dus niet maar dat ligt niet aan de info op google ;)). Er is een heel handig progje waarmee je de hoek kan uit rekenen van je cubsat in verhouding tot de plaats waar je woont.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel is dat je snel door het "veld" van de ontvangsthoek kan lopen, als deze zoals het voorbeeld op een balkon wordt geplaatst.

 

Heeft dus eigenlijk alleen zin, als de schotel niet te opzichtig mag zijn en met vrij zicht ergens geplaatst kan worden.

anders kun je net zo goed een platte schotel nemen.

 

Snurker (Media Research) sleep

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Hebbe we al eens eerder over gehad, kon dat ding niet alleen horizontaal aan?


De allereerste modellen werden ontworpen om de franse canalsatellite zenders te kunnen ontvangen en je kon dan inderdaad alleen de verticale mee ontvangen.
Ondertussen is dat verholpen (door andere fabrikanten) en ontvang je nu zowel horizontaal als vertikaal.
Er bestaat zelfs reeds een model met dubbele uitgang voor 2 receivers.
De ontvangst blijft beperkt tot één satelliet.

Uiteindelijk is dat vooral een "oplossing" of "alternatief" voor gebruikers waar een schotel verboden is of "waar je geen schotel moogt zien"...

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou alternatief is wel een groot woord... dialoog voorbeeld:

- dus je wilt het CD pakket

- ja!

- dan hoort daar eigelijk ook astra3 bij

- oh? nou vooruit dan maar

- en de bbc?

- ja die wil ik ook terug

- dan komt astra2 er ook bij

- ohh!

Dan ben je meteen klaar met die alternatieven :D

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Ik heb duidelijk geschreven:
1) beperkt tot één satelliet.


Als je naar cubsat.com gaat, en de NL-taal kiest, zie je deze zin: Cubsat 70 – 1 of 2 LNBF single, twin of quatro-Receptie van satellieten Astra of Hotbird. Stalen schotel bichromaat met epoxylaag

Dus 1 satelliet is niet waar. Verder ben ik niet bang dat men voor de schotel loopt, het is een doodlopend eind waar deze moet komen te staan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra OF Hotbird lijkt mij 1 sat, eventueel met meerdere ontvangers te gebruiken, dat dan weer wel.

 

In het frans staat er duidelijker, dat er 2 koppen in passen

in de 70 dan.. maar hoe of wat zie ik niet echt duidelijk

 

 

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Gerdy
Ik heb duidelijk geschreven:
1) beperkt tot één satelliet.


Als je naar cubsat.com gaat, en de NL-taal kiest, zie je deze zin: Cubsat 70 – 1 of 2 LNBF single, twin of quatro-Receptie van satellieten Astra of Hotbird. Stalen schotel bichromaat met epoxylaag

Dus 1 satelliet is niet waar.


Een single is voor 1 ontvanger
een twin is voor 2 ontvangers
een quatro is voor 4 ontvangers
dit alles van 1 satelliet lokatie
óf gericht op de Astra ..óf gericht op de Hotbird of andere satelliet !!

Maar je hebt gelijk. het 70 model kan uitgevoerd worden met 2 LNB's (zie foto)

Snurker (Media Research) wink

post-465-1318259587,3348_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
Origineel bericht van: Henksat

Dus 1 satelliet is niet waar.


Henksat: leer eens LEZEN!
Als ik vertel dat het maar voor de ontvangst van één satelliet gaat heb ik het uitsluitend over de SELFSAT en niet over de cubsat!


En dan moet IK leren lezen? Onderwerp was toch Ervaringen Cubsat? :D
Maakt niet uit, misverstandje tussen de Cubsat en de Selfsat dus. Jammer dat je van beide eigenlijk weinig gebruikerservaringen kunt vinden.
Ik heb inmiddels van een ex-leverancier van de Cubsat een mailtje waarin staat dat ze er mee gestopt zijn vanwege de tegenvallende resultaten.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...