Ga naar inhoud


[TF5510pvr] Opname niet goed ?


JVS1

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

 

Alleerst info over het type en firmaware die ik gebruik

Topfield 5510

436

L.4.36

V5.3.15

TF-NCPC 5.13.48

Feb 15 2007

CI Module Aston 2.1800T , 1.0000, 1.0003, 1.0100

Al ongeveer een half jaar geen enkel probleem

Nu echter 2 opnames die niet te bekijken zijn

Krijg de melding "geen kaart" afgewisseld met

geen uitzending o.i.d.

Het betreft dr. Who welke iedere zaterdagmiddag

opdezelfde tijd door timer vanuit standby werd

opgenomen, hiervan is er 1 niet te bekijken.

Hetzelfde met een aflevering van Flikken Maastricht.

Beide zijn dus gedecodeerd opgenomen (Groen dollarteken)

De afleveringen ervoor / erna zijn perfect te bekijken.

Ik heb alles opgezocht op het forum, maar niemand schijnt te weten waar dit nu door komt, ik heb ook geprobeerd een gedeelte

uit de opname te knippen maar ook dat geknipte deel werkt niet

 

Iemand enig idee hoe dit wordt veroorzaakt ?

 

Ik begon net een beetje vertrouwen te krijgen in de Topfield :-(

De roep vanuit het gezin om de kabel weer terug te nemen wordt

dus weer groter (zo'n VHS band was misschien niet zo mooi

maar dat werkte tenminste)

 

Alvast bedankt voor suggesties !

 

M.vr.gr.

 

JVS1

 

Topfield 5510 PVR 160 GB

Visiosat 60 cm

Smart Titanium Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zit je harddisk erg vol? Dan krijg je ook problemen met opnames.

Ikzelf krijg problemen als ik minder dan 20 GB vrij heb (van de 250) Ik krijg dan erg veel storingen erin, je ziet het wel maar goed volgen kan je de uitzending niet meer.

Misschien helpt een softwareupdate van je Topfield.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst bedankt voor je reactie

M'n harddisk van 160 GB is nog voor 2/3 vrij

dus dat kan geen oorzaak zijn.

Software update lijkt me niet nodig, het heeft

een half jaar goed gewerkt.

 

JVS

 

 

Topfield 5510 PVR 160 GB

Visiosat 60 cm

Smart Titanium Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

Weet je of bij je vriend de opnames die niet te bekijken

waren na het van de pc terug zetten gewoon weer te

bekijken waren ?

Ik heb hier namelijk gelezen dat files heen en weer

zetten naar de PC nogal wat tijd kost, dus voor ik daar

aan begin wil ik wel dat de kans op succes zo groot

mogelijk is.

Ik heb ongeveer 18 uur opnames op de harddisk staan

hoelang duurt overzetten naar PC ongeveer ?

M.vr.gr.

JVS

 

 

 

 

 

Topfield 5510 PVR 160 GB

Visiosat 60 cm

Smart Titanium Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties,

Voorlopig kijk ik het nog even af.

Kan het zijn dat de fout bij Canaal Digitaal zit

dat de codering niet lekker dookomt of zo ??

Ik heb mijn klacht wel vaker op dit forum gelezen

en nooit echt een oplossing gezien ??

Prettig weekend !!

JVS1

 

 

Topfield 5510 PVR 160 GB

Visiosat 60 cm

Smart Titanium Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook zijn dat de opnames ondanks het groene dollarteken toch gecodeerd zijn! Dat komt wel eens voor. Als er tevens een nieuwe update van je CD-kaart is doorgekomen wil die de opname niet weergeven.

Er zijn wat "draadjes" waarin beschreven wordt hoe je deze opnames alsnog zou kunnen bekijken. Zie Hier bijvoorbeeld. En zet je ontvanger op het kanaal waarvan is opgenomen alvorens de corrupte opname te starten.

Succes.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, maar ik lees nergens dat de TS een kopie heeft gemaakt. Ik heb het ook eerder meegemaakt dat er een groene dollar was, terwijl die wel gecodeerd was (zie hier ). In de reactie daarna staat RecCopy aangegeven en sindsdien heb ik er geen last meer van en zijn alle opnames gedecodeerd (en tevens wordt het dollar teken ook verwijderd door RecCopy).

TF5510PVR 160 GB met Astoncrypt 1.07 (2.23) en TF5000CI met Matrix Reborn ZCAS (1.1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MegaTronics
Ik heb het ook eerder meegemaakt dat er een groene dollar was, terwijl die wel gecodeerd was (zie hier ).


Ik denk dat dit inderdaad is gebeurd, als er een opname gepland staat terwijl ik een ander programma kijk, dan selecteer ik inderdaad een andere tuner, en dus kan het gebeuren dat bij een timeropname vanuit stand-by de topfield opstart met tuner 1 en daarna overschakeld naar tuner 2 voor de opname.

De genoemde oplossing om een gedecodeerde opname uit dezelfde maand te bekijken werkt bij mij niet omdat m'n kaart nooit wordt teruggzet, ik bekijk soms gedecodeerde opnames van maanden terug en m'n kaart wordt nooit teruggezet (Bij veel andere Topfields zou dit wel gebeuren heb ik hier al vaak gelezen).

Maar goed ik ga opnames voortaan copieren voor het eind van de maand of laat dit, door de door jullie genoemde Taps, doen.

Ik verwacht dat dit probleem dan ook is opgelost.

Allemaal bedankt voor het meedenken!

M.vr.gr.

JVS1

Topfield 5510 PVR 160 GB

Visiosat 60 cm

Smart Titanium Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
ook eerder meegemaakt dat er een groene dollar was, terwijl die wel gecodeerd was


Daar heb ik ook last van, maar ook het omgekeerde: een rode dollar terwijl de opname gedecodeerd is. Daarom laat ik 's nachts alle opnames (tenminste die van een gecodeerde zender) kopieren door MediaManager. Een copy is altijd gedecodeerd.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...