Ga naar inhoud


[500S] nadelen voor "gewone gebruiker"?


CescoAiel

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: metoo
1 x Dm 500 PLi met Cccam 36 % var vol.
1 x Dm 500 Pli met Cccam en Gbox 65 % var vol.
Geen crashes, var loopt ook niet vanzelf vol.
Opnemen gaat (gelukkig) prima naar een NAS.
Worden gebruikt als kijkdoos, kabel hebben we niet meer, zou niet meer weten wanneer ik een crash heb gehad.

Vergeten te melden: De 500 met CCcam en Gbox met 65 % var zit ook nog een vette Gboxcentre plugin bij in.
Op beide boxen draaien Iolite

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
Kijk dat is nu een bruikbaar antwoord !!

Als je weinig of niets weet van de Dreambox 500-S, moet je niet antwoorden.

- Zoals in het laatste bericht staat werkt opnemen perfect.

- Je moet ook geen keybundel installeren, 95% van die keybundel wordt niet gebruikt.

- Streamen over het netwerk werkt bij mij perfect met Pli en dan nog wel via Wifi, klik hier en hier

 

Volgens mij is dit een board om elkaar te helpen en niet om een bepaalde dreambox af te kraken.

Klopt allemaal, maar met het beantwoorden van de topicstarter zijn vraag, ben ik er spijtig genoeg van uitgegaan dat het ging om de 'gewone gebruiker' (en met de oudere images), deze wil zappend op de bank niet keybundels gaan uitspitten, die gaat geen var verplaatsen, en de share, die moet gewoon lopen.

Meestal op het moment, dat men dan toevallig een wetherplugin (of welke plugin dan ook)wilt installeren, dan kom je al snel in de gevaren zone.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe vol je VAR zit heeft naar mijn (korte) ervaring te maken met de grootte van de gebruikte zenderlijst.

Ik heb hier de complete lijst er in zitten en zit ook boven de 85%. Ik gebruik Gbox, CcCam is gewist, geen uitgebreide key-bundels, heb ik niet nodig. En met 85% loopt hij regelmatig vast, zo'n 1x per week. Maakt mij niet zo veel uit, even opnieuw starten en het draait weer. Maar ik heb ook een vaste server staan die dus altijd aan staat, ik zou dus wel heel goed de VAR kunnen verplaatsen en zo meer ruimte maken. Als er dus een duidelijke handleiding zou zijn hoe we dit kunnen maken zou ik er in ieder geval heel blij mee zijn. Er ik denk dat dit hierboven ook bedoeld wordt. We hebben een hobby-box, dan wil je ook alle mogelijkheden benutten.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de DM500S als kijkdoos prima, maar als hobbydoos kan je er naar mijn mening wat weinig mee omdat /VAR zo vol zit.

 

Als je voor de hobby een DM500S wilt kan je beter een DM500+ halen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is jouw mening, maar er zijn er hier dus toch enkele die erg veel plezier hebben van hun (basis) 500-s (die ze al hebben) en graag de VAR willen verplaatsen. En als dan al iemand dit al uitgevonden heeft, scheelt dat de anderen veel moeite en zoeken.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@schimpie

De oorzaak dat je box regelmatig vast loopt is niet de 83% in de /var, maar zal een andere oorzaak hebben.

Maar waarom 83% ??

Installeer de Pli image (26%) daar zit de softcam v2.04 al in, deze zit nu niet de /var.

Installeer de grote draaibare lijst van Pet123 dan staat de /var op 41%, onder de blauwe toets het menu updaten dan kom uit op 42%.

 

Ga je nu de softcam v2.05 installeren dan kom je uit op 65%,

De v2.04 werkt perfect, waarom dan updaten naar de v2.05.

Niet doen dus, bij een volgende update van de image zal wel weer de nieuwste softcam versie gebruikt worden.

 

Zet er nu de Gbox plugin in, dan zal het verbruik in de /var wel meer worden dan 42%, maar niet 83%. (ik heb geen Gbox, dus ik kan dat niet testen.

 

Ik weet het, het is een hobbybox, maar veel rommelen met plugins (installeren en wissen) dat kan de oorzaak zijn dat je box regelmatig vastloopt.

 

Suc6

Grts, Mobieltje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verplaats de /var naar harddisk van een dreambox of computer.

Optie Dreambox:

Maak eerst een mount naar de harddisk van een andere dreambox met een HD.

Open de webinteface. (http://ip-dreambox/)

Kies boxcontrol -> configuration -> mountmanager

klik op AD en vul de gegevens in, zie voorbeeld

Save die instellingen, reboot nu de box.

Ga naar Menu -> systeeminstellingen -> Swapfile /var

Kies voor opslaan harddisk en dan opslaan, de box wordt nu automatisch opgestart.

 

Opmerking: als je daar de optie harddisk niet kan kiezen is er iets fout gegaan met de mount van je harddisk

 

De /var staat nu op de harddisk, controleer dit door op de blauwe toets te drukken, de /var staat nu op 5%

Automatisch is er een mount /var aangemaakt en een directory /pli op je haddisk.

(Terug zetten van de /var is ook mogelijk via dat menu)

 

De andere optie is om een mount te maken naar de harddisk van je computer en zo ook de /var te verplaatsen.

 

Suc6

Grts, Mobieltje

post-29338-1318259596,1094_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mobieltje: Ook namens de anderen die deze vraag zijn gestart heel erg bedankt. Ik heb weer wat te knutselen.

@Joop1966: Klopt 83% nadat alles kaal is geinstalleerd, dan nog internetradio en je zit zo op 85%.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd een Humax 54OO gehad en heb ik nog. Maar van crash nooit gehoord. Ik ben van plan een Dreambox 600 te kopen. Om deze ook zoals Humax met Emu software te gebruiken en voor de CS. Na dat ik in de forum gelezen heb van crashen heb ik twijfels gekregen. Thans ze hebben altijd gezegt dat DM 5 of 600 een zeer goede ontvanger is.Is DB 600 een goede keuze voor hobby en CS?

Graag antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat crashen valt wel mee hoor ik heb hier eigenlijk nooit een crash ik draai met de 500 wie ik heb nu al een jaar (met pli) probleemloos moet ik zeggen wel heb ik de image geupdate via internet iedere keer dat er een nieuwe uit kwam.

 

De 7000 heb ik eigenlijk ook nooit echt een crash een paar keer een tikje in beeld dat het beeld heel effe 1a2 seconden stil stond maar nooit met een opname gehad en als ik hem had was het eigen schuld om iets te installeren wat eigenlijk niet kan (effe testen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

laat je niet misleiden door de meldingen van mogelijke crashes bij de 500 Dit topic gaat over het vergelijk tussen de oude 500 en de nieuwe 500Plus. De 500plus, die heeft beslist geen problemen met een te vol geprogrammeerd geheugen(, die volgens verschillende mensen niet bestaan). De 600, is net als de 500plus, niet vol te proppen zodat er problemen "kunnen" ontstaan.

Ik ben destijds omgestapt van de 500 naar de 600 vanwege toch wel regelmatige crashes.

 

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...