Ga naar inhoud

[7000S] krijg geen settings meer in DB met Gemini 4.2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik blijf het raar vinden van dat logo. dat is er de eerste keer niet maar blijft na een reboot dus constant in beeld. ik denk dat ik het opgeef en mijn backup weer terugzet van hoe het vanmiddag was. Ik heb alles geprobeert behalve een scan naar zenders omdat ik dit nog nooit heb hoeven doen.

Maar er zijn er toch wel meer die Gemini 4.2 gebruiken?

Ik heb de zenderlijst van captain 90e-58w maar heb het ook al met joske geprobeert...

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

je blijft dat logo na een factory reset zien tot je afgestemd hebt op een zender

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

ik heb nu precies hetzelfde gedaan maar nu met de oude Gemini (2.4) zelfde volgorde en alles als met de 4.2 versie en nu gaat het wel goed. Nadat met dreamboxedit de zenderlijst is verstuurt druk ik in het programma op reboot en als de dreambox is opgestart staat de lijst erin..

Nu vraag ik me dus af wat er nou misgaat bij die nieuwe Gemini

Want de rede dat ik een nieuwe versie van Gemini wil is dat het downloaden en installeren via Blue Panel van CCcam niet lukt. In de nieuwe versie lukte me dat wel net.

Geplaatst:

Volgens mij heeft die laaste er ook last van dat je geen zenders kunt zoeken ook al staan er wat in mischien de sat.xml verkeerd ??

Geplaatst:

ja ik zie dat je zelf pli met CCcam gebruikt. Als ik dat werkend kan krijgen met een canal digitaal en Sky kaartje ook goed..

Maar Pli ligt me niet zo. Ik vind het er afschuwelijk uitzien en weet niet hoe ik software moet downloaden

Geplaatst:

Het niet kunnen laden van de settings of een emu kan duiden op een overvol geheugen. Dat geldt dus voor de oude en de nieuwe Gemini.

Kan je eens proberen met DreamEdit een heel stel satellieten te deleten en dan kijken of die lijst wél doorkomt?

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Hallo

Zet eens de originele rel110 van dream (deze kan je vinden op Dreamworld) in je box aanwijzing van de frontbus even volgen opnieuw opstarten en dan pas de gemini 4.20 erop zetten.

Gegroet,

Avalon

Geplaatst:

ik heb de originele 110 eerst geflashed en daarbij kon ik een zenderlijst sturen via dreamboxedit. daarna weer gemini 4.2 geflashed maar probleem blijft. Ik vind het vreemd dat niemand anders dit probleem heeft gehad. Het is ook de enige image tot nu toe waarbij de reboot via dreamboxedit niet werkt. Ik denk dat dit dan ook verband heeft met het niet werken van de zenderlijst. De FB versie die ik nu heb is trouwens 1.6. Klopt dit? Ik kreeg na eerdere flashes nog weleens de melding dat Frontbus ge-update werd.

Geplaatst:

nou ik heb het opgegeven met Gemini. Ik heb ruim 2 jaar met plezier deze image gebruikt maar de oude versie voldeed niet meer en de nieuwste gaat niet lukken. Jammer dat niemand deze problemen is tegen gekomen. Of is er niemand hier die Gemini 4.2 gebruikt? Ik heb nu Pli Iolite werkend gekregen. Wat zijn de voor en nadelen van Pli ten opzichte van Gemini?

Geplaatst:

Vreemd ik draai hem op alle boxen die ik in bezit heb..

Een 7000 waar geen settingslijst in gaat en dan ook nog bij Gemini die met zonder toevoegingen gelijk staat aan de originele van dream... wel vreemd ik zou de instellingen van je pc en box eens gaan controleren.

Ik heb een Bijlage toegevoegd met hierin de useraddon.xml zet de gemini er weer op pak het bestand uit en copieer hem naar de map var/tuxbox/config/ ga dan naar het gemini bleu-panel ga naar toevoegingen en kijk of de joskesettings er ook bij zijn gekomen en download je voorkeur.

Als dit wel wil dan is de config van de editor niet goed

mvg

Avalon

Geplaatst:

dit ligt niet aan mijn instellingen. Bij de oude Gemini en alle andere images die ik heb geprobeert werkt het wel. Ik heb Gemini 4.2 geflashed en daarna een flash erase gedaan. Software downloaden enzo werkt gewoon maar ik krijg er geen zenderlijst in met Dreamboxedit. Nu met Pli geen enkel probleem zoals ik nooit heb gehad..

Geplaatst:

Ik heb hier het omgekeerde probleem met de gemini.

Ik kan me zenderlijst er heel mooi inladen en dan werkt het goed.

Echter als ik ga scannen en laad dan de lijst naar de pc toe is de hele lijst leeg en krijg de melding 8800 fouten.

Dus je bent niet de enige met problemen met de zenderlijst.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen