Ga naar inhoud


(7025) Zappen gaat langzaam


Tisnix

Aanbevolen berichten

Vind al vanaf begin dat de zap snelheid van de Dreambox tegen valt. Nu merkte ik net op dat wanneer er van zender gewisseld wordt, de harddisk opstart. Het lijkt erop dat er gegevens van de schijf gehaals moeten worden om van zender te veranderen.

Heb ik dan misschien iets verkeerd ingesteld staan, moet toch gewoon via de flash lopen?

Voor alle duidelijkheid, van Multiboot terug gegaan naar enkele image in de flash omdat ik de zapsnelheid wilde zien zonder Multiboot. Misschien nog iets van de HD verwijderen?

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de Picons op je harde schijf staan?

 

Zo ja, zet je Picons eens op je CF, even via applicaties & spelletjes deïnstalleren en daarna de CF versie installeren.

 

In de systeem instellingen, onder diversen zit een optie die heet: zoek naar picons op harde schijf, ook even uitzetten.

 

De opspintijd die de harde schijf nodig heeft kan wel eens de oorzaak zijn en dat ben je kwijt met de picons op CF.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hey Rob,

analitisch vermogen; een TIEN wink

Het spinnen van de HD is nu over, bedankt!

Toch blijf ik de zapsnelheid tegenvallen wanneer er van transponder wordt gewisseld. Op dezelfde transponder is het wel een rappe zap smirk

Maar nu weet ik zeker dat het verder nergens aan ligt en ben ik weer tevree.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je in de /etc <dir> ook de volgende bestanden staan;

CCcam.channelinfo + CCcam.providers + CCcam.prio

Let wel op, want deze bestanden zijn "eigenlijk" voor iedere gebruiker verschillend.

Het zappen gaat dan een stuk sneller.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tisnix
analitisch vermogen; een TIEN wink
Het spinnen van de HD is nu over, bedankt!Toch blijf ik de zapsnelheid tegenvallen wanneer er van transponder wordt gewisseld. Op dezelfde transponder is het wel een rappe zap.Maar nu weet ik zeker dat het verder nergens aan ligt en ben ik weer tevree.

Je vermeld niet welke image je gebruikt, maar wanneer je de ronaldd image gebruikt dan zal je zien hoe snel deze zapt. Toch sneller ten opzichte van andere images.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: arie kanarie
heb je in de /etc <dir> ook de volgende bestanden staan;
CCcam.channelinfo + CCcam.providers + CCcam.prio
Let wel op, want deze bestanden zijn "eigenlijk" voor iedere gebruiker verschillend.
Het zappen gaat dan een stuk sneller.


Ja, deze staan erin, attr. 644, weet niet of dat uit maakt.
Denk dat ik wat verwend ben met mijn vorige box Opentel, die zapt als een een kabeltv, staat nu stof te happen op zolder... :D
Toch bedankt voor je reactie. wink

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeld niet welke image je gebruikt, maar wanneer je de ronaldd image gebruikt dan zal je zien hoe snel deze zapt. Toch sneller ten opzichte van andere images.

 

Draai ook Ronnaldd, maar maakt bij mij geen merkbaar verschil welk image ik heb.

VUplus DUO / Dreambox 7025s / 500s /2x Moteck SG-2100 / 2x 1M Schotel zonder naam / 42 Oost-58 West /

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...