Ga naar inhoud


[DM7025+Ronaldd 13-1] Hoe NFS server installeren?


satfly

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe ik in het nieuwste Ronaldd-image (13 januari) een NFS server opzet om de harddisk van de DM7025 te delen met mijn DM7000? Ik kan geen instellingen hiervoor vinden in het menu, en ook zie ik geen downloads waarmee het zou kunnen.

 

In PLi Iolite en LT3 is de NFS-server mogelijkheid er, dus het moet bij Ronaldd toch ook kunnen?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb toch anders echt de DM600PVR gemount op de hdd van de DM7025 en dat alles via samba. Het werkt perfect, dus waarom zou ik dan nog een (extra) NFS server gaan draaien als op de 7025 in mijn image samba toch standaard al draait.

Ik kan geen enkele valide reden bedenken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks Ron, heb je misschien een schermprintje voor me van de Samba-instellingen in die mountmanager op Ronaldd? Ik was weer even snel geswitched naar Pli Iolite (en kan nu even niet bij de box om terug te flashen), dus ik kan het zelf niet nakijken.

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee momenteel niet.

Het is vrij simpel. In de ronaldd image draait standaard smbs en is de share uit mijn hoofd /harddisk. Op de DM7025 hoef je dus niets in te stellen.

Op de andere box (enigma1?) moet je dan in het webinterface een nieuwe mount maken met cifs van lokaal /media/hdd naar [ip adres dreambox 7025] /harddisk.

Het wijst zichzelf.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, klinkt eenvoudig genoeg! Ik ga het vanavond of morgen even proberen, als de dreambox weer even vrij is.

 

Op mijn 7000 wordt /mnt/hdd automatisch ingepikt door mijn CF-card, maar ik neem aan dat ik de CIFS ook lokaal op /mnt/cifs o.i.d. kan mounten?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar weer je bent nooit te oud om te leren.En ik maar denken dat dat nooit ging.

Het enige wat ik niet begrijp is als je mount op harddisk dat ik de harddisk niet kan terug vinden in de dirs via ftp.Maar goed het werkt en dat is het belangrijkste.

Bedankt Toxic[Q] en satfly.

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...