Ga naar inhoud


DM 7020:Netwerk kaart kapot?


fdm

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Weet iemand toevallig of de optie in de menu`s van diverse images om de netwerksnelheid op te voeren net zo effectief is als het solderen van die condensatoren waar FDM het over had en heeft gedaan?

 

Ik wil namelijk HD content streamen vanaf me Dreambox naar me Media Center maar het hapert nogal veel.

 

Hier is het linkje naar het blog waar die info staat:Netwerksnelheid opvoeren door condensator solderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Weet iemand toevallig of de optie in de menu`s van diverse images om de netwerksnelheid op te voeren net zo effectief is als het solderen van die condensatoren waar FDM het over had en heeft gedaan?

Die optie, heeft volgens mij nooit afdoende gewerkt en zal waarschijnlijk ook niet meer in de huidige images verwerkt zijn.

Ik denk echt dat de soldeerbout eraan te pas moet komen.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maar zoals beschreven staat in dat blog is dat dus de juiste manier om het hardwarematig op te lossen ?

Hier op het board, is dit ook al eens uitvoerig behandeld.

Hier sprak men (ook) over het uitwisselen van de SMD condensators, wat ikzelf een betere methode vind.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
En ik heb echt gezocht op de site, maar blijkbaar niet op de juiste keywords

Zoeken op "+netwerkfix +7020" en even op de laatste 2jaar zoeken, dan vind je o.a. deze;

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Board=27&Number=1327828&Searchpage=1&Main=217419&Words=%2Bnetwerkfix+%2B7020&topic=0&Search=true#Post1327828

Maarrrr, goed nagelezen, laat zien dat dit niet dat topic is wat ik voor ogen had crazy

Mogelijk moet je zelf even met die zoekfunctie verder kijken.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben vanmiddag bezig geweest om die condensatoren erin te zetten maar merk geen verschil. Ik heb een bestand van ongeveer 200mb telkens heen en weer gepompt maar met de verschillende condensatoren zit er weinig tot geen verschil in. De snelheden liggen allemaal ongeveer tussen de 1,6 en 2,2 Megabyte per sec. (up en down) . Ik heb ook de 2,2 uF en 4,7 uF condensatoren geprobeerd maar geen verschil. En nu zonder deze erin heb ik nog ongeveer dezelfde snelheid.

 

Wel jammer, ik had graag me HDTV beelden naar me pc gestreamd zonder haperingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze draad wordt bedoeld denk ik.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Board=27&Number=1187079&Searchpage=1&Main=196820&Words=%2Bnetwerk+%2Bfix+%2Belco&topic=0&Search=true#Post1187079

 

Dus: 2 tantaal elcotje`s van 2,2 uf/35v of van 4.7uf en 25v

Bij mij is de snelheid van nog geen 800 kb naar een kleine 3000 kb gegaan.

Dat werkt toch een stuk prettiger.

 

 

 

 

DB800 op OpenPLi 2.1 en DB8000 op OpenPLi 4.0 met DVB-S2 en DVB-T
Qnap NAS TS-210 Canal Digitaal & Digitenne
Wavefrontier T55 / Triax 88
met Satconn 1/10 / 2x Spaun 411

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GaMeR64
Ik ben vanmiddag bezig geweest om die condensatoren erin te zetten maar merk geen verschil. Ik heb een bestand van ongeveer 200mb telkens heen en weer gepompt maar met de verschillende condensatoren zit er weinig tot geen verschil in. De snelheden liggen allemaal ongeveer tussen de 1,6 en 2,2 Megabyte per sec. (up en down) . Ik heb ook de 2,2 uF en 4,7 uF condensatoren geprobeerd maar geen verschil. En nu zonder deze erin heb ik nog ongeveer dezelfde snelheid.

Wel jammer, ik had graag me HDTV beelden naar me pc gestreamd zonder haperingen...


blijkbaar werkt je netwerk dus goed, en heb je geen fix nodig, die snelheid krijg je niet hoger, 2.5megabyte/sec is heel normaal.

dus ik zou die orginele c'tjes maar weer terug bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is zo dat als je 2.2 megabyte/sec haal dat maal 8 en dan weet je je megabit/s = dus 17,6 megabit, als die uitzending van HDTV hoger is dan dat gaat het je niet lukken, dat kan de 7020 gewoon niet.

 

ik denk dat je moet wachten op de 800/8000 die binnenkort uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even een test gedaan en ik haal 27,8 mbit/sec dus zo'n 3.4 megabyte/sec, ik denk dat dat voldoende zou moeten zijn.

 

goede netwerkkabels en een goede router is ook erg belangrijk, ik gebruik cat5 sftp kabel, die is extra afgeschermd. en opletten dat de aarde maar aan 1 kant van de kabel is aangesloten, anders krijg je een aardlus, dan kan er stroom door je mantel (afscherming) gaan lopen die de signalen verstoord en je dus minder mbit/sec haal.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...