Ga naar inhoud

[all] Black Matrix Basic skin Pli_Iolite image

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat klopt niet.

Codering in BM is is hetzelfde

<eLabel name="dvrInfoBar" position="65:425" size="390:50" pixmap="dvrtable" alphatest="on" backgroundColor="content" >

<eLabel name="TimeLeft" position="5:0" size="125:39" backgroundColor="content" foregroundColor="white" align="center" font="Blue.Bold;24" wrap="on" />

</eLabel>

<eWidget name="dvbInfoBar" position="25:425" size="515:50" >

<eLabel position="0:1" size="50:24" font="Blue.Bold;24" name="e_now_time" foregroundColor="white" />

<eLabel position="0:26" size="50:24" font="Blue.Bold;24" name="e_next_time" foregroundColor="white" />

<eLabel position="52:0" size="383:26" font="Blue.Bold;25" name="e_now_title" foregroundColor="white" />

<eLabel position="52:25" size="383:26" font="Blue.Bold;25" name="e_next_title" foregroundColor="white" />

<eLabel position="437:1" size="75:24" font="Blue.Bold;24" name="e_now_duration" align="right" foregroundColor="white" />

<eLabel position="437:26" size="75:24" font="Blue.Bold;24" name="e_next_duration" align="right" foregroundColor="white" />

</eWidget>

<eWidget name="fileInfoBar" position="65:425" size="390:44">

<eLabel position="1:0" size="e:e" font="Blue.Bold;24" name="fileinfos" backgroundColor="content" foregroundColor="white" align="left" wrap="on" />

</eWidget>

Nu ga ik background color verwijderen in DVR

<eLabel name="dvrInfoBar" position="65:425" size="390:50" pixmap="dvrtable" alphatest="on" >

Resultaatin PLI (in andere images DVB info is weg/verdwijnt

met hetzelfde codering in PLI niet).

pli1-1.jpg

Op dat moment dat ik Record knop ingedrukt heb DVB info moet weg zijn.

Wat ik ook niet goed vind in programmering is link tussen gebruikte colors in EPG en sat listbox windows.

Zal veel beter zijn dat los te koppelen.

Natuurlijk dat is keuze welke je zelf maakt als je image maakt.

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

de codering info

@fixit welke info

misschien heb ik wat over mijn hoofd gezien.

als ik zou goed willen doen

skin moet in principe opnieuw geprogrammeerd/gemaakt worden

special voor PLI image.

Deze is alleen een snelle modificatie van orgin BM skin

maar kan ook goed gebruikt worden.

Groeten Miro

Geplaatst:

Miro

Wellicht heb ik de vraag en het antwoord over het hoofd gezien maar op 1 van je screendumps zie ik de zender-icon aan de linkerkant staan. Was dat een test of zo want in de huidige versie zit het er niet in. Vindt het wel heel strak staan

Geplaatst:

Ik weet nu wat je bedoeld(!) Lang leve een duidelijk screenshot van het gebeuren.

Bij andere images (eigenlijk beter skins) gaat de info van het kanaal geheel weg als je die DVR knoppen zichtbaar maakt. Dat is bij PLi niet het geval. Die knoppen staan dus feitelijk de informatie in de weg en daarom is dat bij orginele PLi-skins anders gedaan...

Het is of de knoppen verplaatsen naar een plek zodat het niet meer over de info komt... of PLi moet een manier te verzinnen met een "omhullende" eWidget die het mogelijk maakt de info te laten verdwijnen (optie maak dvbinfobar en fileinfo widget onzichtbaar als de dvr infobar zichtbaar is - echter in de filemode willen we toch zelfs met de dvr infobar toch de file info zien niet???)

Daarom lijkt het mij beter om simpelweg de dvr knoppen te verplaatsen. Eventueel verkleinen en over de cryptinfo indicatoren heenzetten of boven de infobar plaatsen...

Wat bedoel je met de kleuren van de EPG??? Die zijn toch in te stellen via de skin?

Code:
<color name="genre0" color="#E0E6EB" /><color name="genre1" color="#E7F587" /><color name="genre2" color="#DD95CA" /><color name="genre3" color="#A4DAE3" /><color name="genre4" color="#AECED4" /><color name="genre5" color="#1EDCA4" /><color name="genre6" color="#D5DC1E" /><color name="genre7" color="#DCBA1E" /><color name="genre8" color="#DA8E8E" /><color name="genre9" color="#DA8EBE" /><color name="genre10" color="#EF13F7" /><color name="genre11" color="#A771F7" /><color name="genre12" color="#8DB9F1" /><color name="genre13" color="#B9DBF1" /><color name="genre14" color="#B9ECF1" /><color name="genre15" color="#B9F1CF" /><color name="epgback" color="#0F1125" />=======               <map name="epg.base.background" color="mainBgColor" />               <map name="epg.service.background" color="status" />               <map name="epg.service.foreground" color="volume3" />               <map name="epg.timeline" color="oranje" />               <map name="epg.time.background" color="oranje" />               <map name="epg.time.foreground" color="mainBgColor" />               <map name="epg.service.foreground" color="mainBgColor" />               <map name="epg.entry.background.selected" color="std_gray+4" />               <map name="epg.entry.background" color="volume3" />               <map name="epg.timeline" color="std_gray+2" />               <map name="epg.timeline.now" color="timeline" />
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Miro
OK @Pong38

Het zou best kunnen dat je picon versie gezien heeft
van een andere image.

Gr Miro

Zo maar een wens hoor Miro maar zou je de picons ook niet in jouw skin erbij kunnen voegen ?

Geplaatst:

simpelweg de dvr knoppen te verplaatsen.

Dat klopt.

de juiste oplossing als je keuze maakt in image

dvbinfobar zichtbaar,

als ik me kan herineren,er is link tussen kleuren

in Multi EPG en satellite/kanalenlijsten (bouquets,services)

timebars font kleur programma info ??

Onafhankelijke programmering van kleuren zou beter zijn.

Dat kan ook zijn dat ik niet alles gezien heb in programmering

daarvoor zal ik toch wat meer tijd nodig hebben .

Gr Miro

Geplaatst:

de picons ook niet in jouw skin erbij kunnen voegen

Grote Picons worden niet gebruikt in Pli images.

Dat kan ,je zou dan extern picon plugins voor moeten gebruiken.

Ik verwacht dat we binnenkort ook in PLI standard picon

i.p.v plicon kunnen gebruiken.

Op dit moment kan je beter skins gebruiken zonder ico/picons.

(maar dat is mijn mening )

Gr Miro

Geplaatst:

De P(l)icons worden ook gebruikt in de multi-EPG. Als je grote Icons gebruikt dan passen die niet in de multi-EPG. En om ze dubbel er in te zetten...

Je kunt uiteraard de image vullen met grote icons... geen probleem. "Gewoon" de kleine overschrijven...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
De P(l)icons worden ook gebruikt in de multi-EPG. Als je grote Icons gebruikt dan passen die niet in de multi-EPG. En om ze dubbel er in te zetten...

Je kunt uiteraard de image vullen met grote icons... geen probleem. "Gewoon" de kleine overschrijven...

Ik weet niet hoe andere gebruikers van skins onder Pli erover denken maar ik kan me voorstellen dat zowel bouwers als gebruikers van alternatieve skins onder Pli graag dit soort plicons in het zapscreen terugzien.

Kan dit punt niet meegenomen worden in de ontwikkeling van toekomstige Pli images ? (Request For Change :D)

Geplaatst:

mooie skin wat ik echter wel mis is de een extra balk boven en dus ruimte om wat meer info te plaatsen.

Vandaar weer terug naar de orginele Pli skin.

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:
Origineel bericht van: Pong38
Ik weet niet hoe andere gebruikers van skins onder Pli erover denken maar ik kan me voorstellen dat zowel bouwers als gebruikers van alternatieve skins onder Pli graag dit soort plicons in het zapscreen terugzien.

Kan dit punt niet meegenomen worden in de ontwikkeling van toekomstige Pli images ? (Request For Change :D)

mijn persoonlijke mening dan maar:

hoeveel troep wil jij terug zien in je skin?
er staan tegenwoordig al 2 icons in je beeldscherm, vind ik genoeg!
net als de ecm info of snr/acg/ber in je skin?

tijden met now/next info in een strak design spreekt me meer aan dan alle andere onnodige info

wat betreft grote icons: beter 1x een icon gebruiken met een dubbele functie voor in epg en skin, deze worden namelijk in je geheugen geladen bij het starten!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:

Sorry @hemertje grote icons worden niet met ze alle in geheugen geladen.

Plicon denk ik wel,beter dan niet gebruiken,

en voor mee mogen ze weg blijven.

Ik heb niet Plicons getest in PLI image maar wel in ruDREAM

Deze gaan wel mee met enigma bij het starten.

GR Miro

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen