Unetwork Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Ik had al een offtopic bericht staan over het opeens slecht ontvangst van de RTL Nederland transponder. Maar af en toe liep de SBS6 ook ver terug in signaal van 80% naar onder de 70%. Nu vandaag had iik totaal geen ontvangst van de NL RTL zenders de nadere transponder waren op ruim 80 tot 90%. RTL4 was 54%. Nu eindelijk de Dbox2 aangesloten en alle zenders zijn met een signaal sterkte van een ruime 80%. Kan het zo zijn dat de tuner van de 7020 kuren heeft? En heeft iemand een tip waar ik naar kan kijken? Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
JohnO Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 wellicht eerst maar eens alle kabels vervangen dat helpt vast wel met die foutmogelijkheid oplossen Als dat niet werkt je LNB vervangen Enz enz totdat je op het werkelijke defect stuit Succes!!! Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
Ome Merde Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 ik zou eerst eens een nieuwe lijst plaatsen of desnoods een nieuw image. dan pas naar de hardware kijken, te beginnen met de bekabeling en de lnb. merDe deze ruimte is te huur
arie kanarie Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Citaat: Nu eindelijk de Dbox2 aangesloten en alle zenders zijn met een signaal sterkte van een ruime 80%. en als je de dbox aansluit op de doorlus van de 7020, krijg je dan wel de zwakke zenders beter op de 7020? als dit wel zo is, mag je er vanuit gaan dat de tuner defect is. grtz arie _________________________________________________________________________ Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi
Unetwork Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 [wellicht eerst maar eens alle kabels vervangen dat helpt vast wel met die foutmogelijkheid oplossen Als dat niet werkt je LNB vervangen Enz enz totdat je op het werkelijke defect stuit] Ik post toch hier dat mijn Dbox2 het wel doet? Maar een goede tip Arie is om de kabel door te lussen vanuit mijn 7020 naar de Dbox2, zal dit straks eens proberen Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Alfi Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Wellicht overbodig maar voor de zekerheid: Heb je misschien kortgeleden een DECT telefoon vlakbij je dreambox geplaatst? Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. Alfi DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55
Unetwork Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Nee geen dect, dat was me al een paar jaar bekend De lus gedaan en Dbox2 deed het prima via de Dreambox. Nu weer de dreambox aan de schotel met diseq hangen (2X 3,10 m en 1 X 1,80 meter met besturing) Nu gek genoeg alles weer goed, Nederland 1,2,3 transponder 93% RTL4,5,7 78% PW 1,2 98% Tis toch niet te geloven want als iemand dit snapt dan breekt mijn Macedonische klompen en ga ik brandnetels eten... Maar ja gisteren was het tijdelijk ook goed om alvolgend opeens zonder zap zonder regen of storm ineens weer in te klappen van 78,70,68 en 58%.......... Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
ranico Geplaatst: 1 februari 2008 Geplaatst: 1 februari 2008 Ik heb misschien iets gelijkaardig meegemaakt. Ik had mijn nieuwe T90 aangeschaft met 4 nieuwe duo LNB. En een week later kreeg ik ook op 19.2 (CD/TVV) plotseling (bij goed weer) plots BER errors en nadien beeld weg. De dag erna ging het weer goed, maar dit probleem bleef zich herhalen. (Zelfs switchen van kabel). Schotel dan opnieuw eens afgesteld (met een DM600, waarbij dit probleem niet werd gezien), maar het probleem was nog niet verdwenen na aansluiting op de db7020. Vermits de andere sats, wel beeld geven, heb ik de nieuwe LNB op 19.2 vervangen door een andere, en sindsdien is het probleem weg. Misschien kan jouw helpen. Miss DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)Synology DS214+
Unetwork Geplaatst: 1 februari 2008 Auteur Geplaatst: 1 februari 2008 Wellicht de moeite van het proberen waard, want alle andere sats werken prima Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen