Ga naar inhoud


Geen ontvangst Astra2


jacksparrow

Aanbevolen berichten

Sinds geruime tijd heb ik een 78cm Triax schotel aan een Moteck rotor hangen, ik heb op een zeer groot aantal sattelieten prima ontvangst maar de Astra2 is vanaf het begin af aan al een probleem geweest: ik ontvang deze simpelweg gewoon niet.

 

De Astra3 ontvang ik prima en gezien het feit dat het signaal van de Astra2 (heb ik in ieder geval altijd meegekregen) minstens even sterk als dat van de Astra3 moet zijn sta ik voor een raadsel. Het enige wat ik kan bedenken is het feit dat het signaal van de Astra2 wellicht geblokkeerd wordt door mijn buitenmuur (de schotel staat hier zeer dicht tegaan, zie foto's).

 

Ik heb reeds geprobeerd doormiddel van een duo-lnb houder de Astra2 LNB hoger de positioneren, maar ook dit verhelpt helaas het probleem niet.

 

Heeft iemand een antwoord voor mij? Alvast bedankt!

post-31952-1318259609,9597_thumb.jpg

post-31952-1318259610,1632_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je schotel moet absoluut vrij zicht hebben op de sateliet ik neem aan dat je na 28.2 oost verder oost geen satelliet meer ontvangt. Je moet er op letten dat de bevestigingspaal loodrecht staat anders zit de lnb er onder of er boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle antwoord!

 

Na 23,5 (Astra3) ontvang ik inderdaad geen enkele satteliet meer, de paal staat reeds loodrecht. Ik moet me er dan denk ik maar bij neerleggen dat ik binnen mijn huidige setup de Astra3 niet kan ontvangen

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt in theorie wel zicht naar de Astra 2 ( 28.2E )

 

zou kunnen dat je schotel niet goed hangt waardoor je onder of over de Astra 2 heen kijkt smile

 

je zou ook eens naar de Hotbird (13E) kunnen draaien krijg je daar wel een signaal?

 

 

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg dat ie in theorie GEEN vrij zicht heeft naar Astra 2.

Op de foto vanuit het raam zie je dat de wok al iets of wat richting muur kijkt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bertje1972

Kun je een foto maken van de volgende situatie:

 

Richt je schotel op Astra 23.5 graden oost.

Maak een foto vanachter de schotel in de richting van de satelliet. We kunnen dan misschien zien wat er links van de schotel in de weg (in de baan van het signaal) staat.

 

Succes!

 

(Bij het bekijken van de foto's vroeg ik me af of je de schotel niet verder naar voren kunt verplaatsen? Richting de rand van het platdak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op welke positie staat de schotel op de foto's. 23 of 28? Lijkt op 23 te staan en dan zal je met 5 graden extra te veel muur zien. Plaats de schotel zo dicht mogelijk bij de dakrand en maak eens een foto door het toestel op de arm te plaatsen met opgave van de positie van de sat waar je naar kijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bertje1972
(Bij het bekijken van de foto's vroeg ik me af of je de schotel niet verder naar voren kunt verplaatsen? Richting de rand van het platdak)


Mijn gevoel zegt dat dat weleens net genoeg kan zijn ja.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst iedereen bedankt voor de overweldigende feedback wink. Ik heb de schotel zojuist vlak tegen de rand van het platdak gezet (1cm speling gehouden vanwege een verdikking van het dakleer welke zou veroorzaken dat de schotel niet meer waterpas zou staan). Ik krijg op de positie waar volgens mijn rotor de Astra2 moet zitten ongeveer 5 tot 8% meer signaalsterke (op mijn kathrein tussen de 54 en 60%) dus er is denk ik iets positiefs gebeurd, helaas nog geen signaal. De foto zoals gevraagd, is bijgesloten. Deze is genomen vanaf de bovenkant van de schotel uitgericht op de Astra3

 

Nogmaals bedankt voor de hulp tot dusver!

post-31952-1318259610,6951_thumb.jpg

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegarandeerd wordt Astra-2 geblokkeerd door de woning(en)

Vergeet ook niet dat Astra 2 niet alléén linkser zit, maar ook een fractie lager aan de horizon.

 

Probeer zo ver mogelijk naar de dakrand te gaan, of anders een langer pijp in de tegelvoet.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

laugh dan weet ik er ook nog 1 smile

 

daar kijkt mijn schotel op uit als ik hem op de Hispa draai smile

 

signaal is niet geweldig maar goed de BER blijft laag genoeg om geen hickups te veroorzaken

post-35692-1318259611,0613_thumb.jpg

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bertje1972

Maar dan heb je wel goede coax kabel nodig, want anders krijg je teveel demping. Tja, het is allemaal nog niet zo makkelijk.... wink

 

Maar als het allemaal gelukt is, ja dan, dan heb je ook heel wat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...