Ga naar inhoud


[500S] Iolite verplaatsen /var naar /hdd wil niet


Guillaume65

Aanbevolen berichten

Ik heb een NFS mount vanaf mijn DM500 die, voor zover ik kan zien, prima werkt. In het mount scherm staat hij netjes als gemount, via de bestandsmodus kan ik de mount bekijken en de bestanden en mappen zien die erop staan. Ik kan aangeven dat de epg op de mount moet worden opgeslagen, etc.

Als ik kies voor het verplaatsen van /var naar de mount, dan worden op de mount de directories aangemaakt (pli/010xxxxxx/var/.....), maar de 500 wil niet rebooten. Ik kan de doos wel pingen, maar een telnet lukt al niet meer. Ik ben niet ongeduldig geweest, maar zelfs na een nachtje slapen is de doos nog niet beschikbaar.

 

Heeft iemand ideeen, zijn er instellingen voor de mount die ik wellicht vergeten ben?

 

Wim

 

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de mount naar de var niet lukt...

 

Omdat de mount gegevens ook op de var staan en de var er eerst niet is kan hij de mountgegevens niet vinden (/var/tuxbox/config/enigma/mount.conf)... zo is het circeltje rond...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: freak
ik heb ook zo een probleem
ik heb mijn mount.cfg in een 500 werkt hij wel
zet ik dezelfde config in een andere 500
dan boot hij niet meer

Als ik het goed begrijp wil jij van twee boxen 500 de /var op een HD zetten, dat lukt niet omdat dan twee keer dezelfde directory op de HD wordt aangemaakt met dezelfde naam.
Die naam van de directory maakt de DB 500 image zelf aan.

Grts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben de afgelopen tijd ook aardig aan het experimenteren geweest.

Een mount aanmaken om b.v. mp3-bestanden af te spelen gaat prima.

Opnemen gaat, als je wel een blokje of wat voor lief neem, ook.

Maar de var verplaatsen lukte bij mij ook niet, de mount-gegevens komen op de verplaatse var te staan en bij de volgende keer opstarten kan hij deze niet meer vinden.

Ik ga nog eens, als ik weer zin en tijd heb, aan de gang om een uitgeklede var op de 500 te zetten waar hij mee op kan starten en waar de mount-gegevens op staan en een complete var op de gemounte var, ik ben nog benieuwd of dat lukt.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie
Maar de var verplaatsen lukte bij mij ook niet, de mount-gegevens komen op de verplaatse var te staan en bij de volgende keer opstarten kan hij deze niet meer vinden.
Ik ga nog eens, als ik weer zin en tijd heb, aan de gang om een uitgeklede var op de 500 te zetten waar hij mee op kan starten en waar de mount-gegevens op staan en een complete var op de gemounte var, ik ben nog benieuwd of dat lukt.

Ik denk dat je ergens een fout maakt.
Wat je eerst moet doen is zorgen dat je een mount maakt naar je HD, start de box opnieuw op en controleer in telnet, door het commando "mount", of de HD ook werkelijk gemount is.
Dan pas mag je de /var verplaatsen.
Als de /var verplaatst wordt, maak de box zelf ook een mount aan voor de /var, ook dan moet de de box opnieuw opstarten.
Of die mount /var gemaakt is, kan je weer controleren door het commando "mount" in telnet.

Er wordt ook automatisch een directory aangemaakt op je HD waar de /var in komt te staan, alleen de naam weet ik zo niet uit m'n hoofd, ik gebruik het verplaatsen van de /var op dit moment niet.

Suc6
Grts Mobieltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de menu optie in PLi gebruikt om /var te verplaatsen. Daarbij ga ik er vanuit dat dan alles netjes wordt geregeld.

Ik kan niet controleren of de mount in de DM500 is gemaakt, omdat ik er via telnet niet bij kan.

 

 

Nogmaals, de directories worden keurig aangemaakt op de mount, de doos gaat herstarten, en dan blijft hij ergens in het boot proces hangen. Geen reactie op de AB, geen telnet toegang, uiteraard dan ook geen HTTP toegang.

 

Ik heb het al een aantal malen geprobeerd, met steeds hetzelfde resultaat.

 

groet,

 

Wim

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: schimpie

Maar de var verplaatsen lukte bij mij ook niet, de mount-gegevens komen op de verplaatse var te staan en bij de volgende keer opstarten kan hij deze niet meer vinden.


Ik ben hier in het verleden ook een tijdje zoet mee geweest. De oplossing die voor mij werkte door een automount aan te maken voor /hdd, dan mount.conf naar /var_flash/tuxbox/config/enigma te kopieren en de box te herstarten. Kijken of de automount werkt en dan pas de /var partitie naar de harddisk verplaatsen.

Ook bleek (na de netwerk mod die ik op mijn 500 gedaan heb) dat een CIFS mount veel betere resultaten gaf dan een NFS mount wat betref blokken etc. Met een CIFS mount had ik daar totaal geen last van.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het net nog effe getest.

Na de opdracht via het menu om de /var te verplaatsen krijg je een schempje dat het OK is en de box reboot dan automatisch, maar dan loopt de box vast en start niet door.

 

Haal nu de voedingskabel uit de box, sluit deze vervolgens weer aan, dan start de box wel door en kan hij de /var wel vinden.

 

Wat mij verder opgevallen is, als je kijkt naar de nieuwe mount van de /var in het mountmenu, dat er geen vinkje staat bij automount.

Je kan dat alsnog zelf doen en klik op mount, of wijzig het in de file /var/tuxbox/config/enigma/mount.conf

Er staat: automount_x=0 dat moet automount_x=1 worden (de x staat voor de aantal mounts je gemaakt hebt, daar kan staan 1,2,3 of 4 enz.

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Wat mij verder opgevallen is, als je kijkt naar de nieuwe mount van de /var in het mountmenu, dat er geen vinkje staat bij automount.

Dat is ook niet nodig, deze mount wordt altijd gedaan wanneer de waarde in deze regel in /var/tuxbox/config/enigma/config 1 is.

Code:
i:/pli/MountedOnHDD=00000001

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de volledigheid mij mount.conf

 

Code:
ip_0=192.168.2.2fstype_0=0localdir_0=/media/hddmountdir_0=/db500username_0=password_0=options_0=rw,udp,nolockextra_options_0=description_0=Ubuntu mountautomount_0=1

 

Ziet er goed uit volgens mij. Maar niet booten dus.

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Guillaume65
.... maar de 500 wil niet rebooten. Ik kan de doos wel pingen, maar een telnet lukt al niet meer. Ik ben niet ongeduldig geweest, maar zelfs na een nachtje slapen is de doos nog niet beschikbaar.


Wat bedoel je nu precies hier? de box reboot maar start niet meer op, of de box wil in het geheel niet rebooten en blijft gewoon aan?

Probeer de box eens te rebooten zonder de netwerkkabel, lukt het dan wel?

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als volgt opgelost:

 

1. op de mount alle directories verwijderd.

2. DM500 opnieuw gestart, var staat dan weer in flash

3. Fabrieksinstellingen hersteld

4. Nieuwe mountinstellingen gemaakt

5. Via menu /var verplaatst naar /hdd

6. DM500 wil niet herstarten

7. Spanning van de DM500 voor een koude herstart

8. EUREKA!

T90 28.2, 23.5, 19.2, 13.0, -0.8

DM800, DM600, DM500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mobieltje
Na de opdracht via het menu om de /var te verplaatsen krijg je een schempje dat het OK is en de box reboot dan automatisch, maar dan loopt de box vast en start niet door.

Haal nu de voedingskabel uit de box, sluit deze vervolgens weer aan, dan start de box wel door en kan hij de /var wel vinden.


Klopt, dat had ik al eerder gepost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...