Liberty1 Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Als er op een willekeurige satelliet zenders gaan uitzenden op een nieuwe transponder verschijnt na het scannen deze nieuwe transponder met deze zenders niet in de lijst van gevonden zenders. Ik moet deze transponder eerst handmatig gaan toevoegen. Nu is de vraag of het mogelijk is bij een Dreambox 500S om nieuwe transponders als die er zijn automatisch te laten toevoegen? Via zoeken in dit forum heb ik niets over gevonden. Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Gast WanWizard Geplaatst: 8 februari 2008 Geplaatst: 8 februari 2008 Even voor de duidelijkheid: bedoel je echt "transponder", of eigenlijk "kanaal" of "zender"? In je box zit een xml file (satellites.xml) waarin alle satellieten met hun transponders worden gedefinieerd. Deze wordt niet op een of andere manier magisch bijgewerkt, als deze een transponder mist zul je deze handmatig (of met een editor), net als bij elke andere box, moeten toevoegen. Voor nieuwe zenders op een bestaande transponder bestaat een setting (background scan) die bepaald of deze automatisch gevonden worden. Geen idee of Gemini daar iets mee doet overigens.
Liberty1 Geplaatst: 9 februari 2008 Auteur Geplaatst: 9 februari 2008 Ik bedoel dus echt een nieuwe transponder. Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Gast WanWizard Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Dat is handwerk, en kan via de AB en de satelliet setup, of door het plaatsen van een nieuwe satellites.xml file waar de juiste info wel in zit.
satfly Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Vind ik wel een goede vraag idd. Ik ben benieuwd of het wel eens voor komt dat er transponders op een satelliet bij komen. Als je gebruikt maakt van gedownloade zenderlijsten dan zullen deze vast wel bijgewerkt worden met de nieuwste transponders en zenders (mits je regelmatig update). Voor mensen die handmatig scannen zijn er geloof ik satellite.xml generators, die gebruik maken van de Lyngsat info. In het LT-Image zat deze bij de plugins. Misschien bestaan er ook wel PC-varianten voor. Keep firing, Assholes!
guppje29 Geplaatst: 9 februari 2008 Geplaatst: 9 februari 2008 Onder gemiie kan je die sateliet.xl updaten via lygsat DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen