Ga naar inhoud


2 schotelantennes en 3 lnb's


MIMTRAM

Aanbevolen berichten

dag allemaal

ik bezit een dreambox 7020 I, ik heb 2 schotels geplaatst,1ste schotel staat vast voor de nile sat, de 2de schotel gebruik ik voor astra en hotbird(19 en 16 GRADEN°),tussen mijn dreambox en de antennes buiten heb ik een diseqc met 4 INGANGEN GEBRUIKT,dus op 1gebruik ik astra,op 2 gebruik ik hotbird,en op 3de ingang op diseq gebruik ik de schotel van nilesat,op mijn receiver ,heb ik de configuratie 4 sateieten op een diseqe gezet,maar wat ik ondervond is dat de receiver niet alle zenders binnen haalt,voor de nile sat, heeft iemand een idee van hoe de opstelling moet?

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je via de diseqc bepaalde zenders kan zien. moet je ze eigenlijk allemaal kunnen zien. Wat voor diseqc heb je?

 

Miscchien dat dreambox experts je kunnen helpen met de instellingen

VU+ Solo2,  Gibertini OP65 met Canal digitaal tripe LNB
28.5E - 23.5E - 19.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MIMTRAM
ja, als ik de nile sat rechtstreeks op de receiver aansluit,dan hek ik meer zenders, maar in combinatie met de 2de schotel(astra hotbird) niet.
of moet er iets aan configuratie op de receiver veranderd worden,kan ik via de instellingen op de dreambox,de diseqc bereiken?

Probeer eens een betere kwaliteit switch, een spaun of zo.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

op de 1ste ingang heb ik ASTRA opgezet, op ingang 2 heb ik de nile sat opgezet, en als laatste op 3de ingang hotbird opgezet,toch heb ik astra en hotbird zenders, maar geen nilesat zenders, en als ik een gewone diseq (voor 2LNB's) geruik, dus voor astra en nilesat dan krijg alle zenders wel binnen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

enige wat ik me kan bedenken is dat je diseqc switch t ergens niet waardeerd dat er een lege aansluiting zit ?

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nilesat heeft niet echt een footprint over Nederland maar is echter wel met een grote schotel te ontvangen.

De vertikale transponders zijn redelijk te ontvangen met een één meter schotel.

De horizontale transponders zijn veel zwakker en dan heb je een veel grotere schotel nodig.(120cm) (AB4 180cm)

Als je al een zwak signaal hebt is elke switch of meter kabel een extra bariëre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel die ik heb is een 110 cm, daarmee heb ik een 100 tal zenders ,via een diseq voor 2 lnb,gaat het prima maar ik de andere diseq met4 ingangen monteer, dan zegt de receiver(op het scherm van mijn tv)service niet gevonden.ligt het in de configuratie van de dream niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...