Ga naar inhoud


Duo LNB (mono-blok) en skew hoe ?


necoma

Aanbevolen berichten

Ik heb dus de Maximum AMBQ 24. Afgelopen keer was mijn hele schotel ontregeld, omdat de tuinman (gezamenlijk) met zijn grasmaaier tegen de arm van de schotel was gereden ! En dan is het zweten om in de zon met metertjes e.d. de boel weer goed te krijgen. Ik zit in Albufeira 37,11 N en -8,25 E aan de N395.

Bij een heleboel Engelsen, die de schotel net even anders hebben staan, maar wel SKY ! (Wil ik ook hebben). Het moet zo'n grote offset schotel worden, met beugels aan de zijkant en een ronde dikke gebogen elleboog buis. Lekker stark wark. Coimbra, een mooie studentenstad, ik heb er een kop koffie gedronken in de hoofdwinkelstraat en in de universiteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat fotootje is nu net de enige foute die er op het board staat van mij. Deze is beter.

Het monoblock (als je in de schotel kijkt, arm richting navel) met de kop voor 23 oost in de beugel. Astra 19 zit dan rechts iets naar beneden. Schotel uitrichten op 23 oost en de skew voor 23 oost aanpassen op maximale ontvangst. Dan kijken of Astra 19 goed doorkomt. Een monoblock blijft een compromis. Skew voor Astra23 is -27.82 graden en voor Astra19 -24.35 graden in zuid P. Zowel in NL als in P is het skew-verschil tussen beide sats ongveer 3 graden. Door de veel grotere skew loop je vrees ik vast in de elevatie stand van het monoblock.

Als je Astra 2 ook nog wilt zal je toch met losse lnb's en switch moeten gaan werken. Een monoblock en een losse lnb lukt alleen met een uncommitted switch (geen diseqc) omdat het monoblock al een diseqc-switch bevat.

Foto 2 is een monoblock op sirius en thor. Schotel staat op thor.

post-32414-1318259621,1245_thumb.jpg

post-32414-1318259621,1607_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een triax multiblock rail (4 lnb's) met om te beginnen 2 lnb's en een diseqc 4/1 switch is denk ik in jouw situatie de meest optimale uitgangspositie, je kunt per lnb de skew instellen en door schuiven op de rail ook de meest optimale positie van de lnb's instellen.

Kosten? triax rail = 20 euro; 2x Alps (raket) = 20 euro; diseqc 4/1 inclusief 5 F-stekker = 4 euro; verzendkosten niet inbegrepen. Wel zoeken op de duitse iebee site.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...