Ga naar inhoud


hoe 4 ontvangers aan te sluiten waar één kabel voorhanden is?


wimke

Aanbevolen berichten

een kennis van me heeft een nieuw huis met bestaande leidingenen wil een schotel hebben en kijken op vier plaatsen met aparte ontvangers.

 

maar van het dak komt maar een kabel naar binnen na de eerste tv en dan is deze door getrokken naar de volgende en zo ga maar door naar de 3e en 4e tv .

wat heeft hij nu nodig om op 4 plaatsen apart te kunnen kijken ???

 

onderwerp aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo als het nu zit gaat het niet werken.Je zult toch 4 kabels moeten leggen naat 1 centraal punt.Ik heb bv een quad lnb op mijn wok en vandaar de kabels getrokken naar de kamer, slaapkamer, moeders en mijn hobbyruimte.zo kunnen we allemaal onafhankelijk van elkaar kijken. De optie 4 schotels is natuurlijk absurd.Ook is er de mogelijkheid met een andere lnb waar hor en vert gescheiden zijn. Van hieruit moet je dan 2 kaberls naar een centrale leggen en van daar uit weer 4 kabels naar elke receiver. Je zult dus toch op 4 kabels blijven hangen.

De quad lnb is denk ik wel de goedkoopste oplossing.

 

suc6

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Feine56 al aangeeft, een quad LNB met één kabel naar elke ontvanger is de beste oplossing.

Maar, als de kennis nog geen ontvangers gekocht heeft zijn er wel oplossingen met behulp van de Unicable of One Line Technology. Met unicable kun je een speciale LNB via splitters of doorlussen op één doorlopende kabel maximaal 8 ontvangers aansluiten. Wel moeten deze ontvangers dan deze techniek ondersteunen. Dat is ook zo met de OLT techniek, maar deze techniek maakt het ook mogelijk om via een speciale multiswitch meerdere gewone LNB's aan te koppelen zoadat je naar meerdere sat's kunt kijken. Bij beide technieken is de keus in ontvangers beperkt omdat die deze techniek moeten ondersteunen. Maar er komen steeds meer merken die dan doen. Kijk in eerste instantie maar eens bij Inverto en Lemon.

Zoek in dit forum ook maar even op Unicable of OLT. Er is al verschillende keren over gesproken.

 

Succes. Albert_H.

 

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel dat ze alleen naar de belangrijkste Nederlandse zenders willen kijken, dan zou je de eerste ontvanger de parameters voor de schotel kunnen geven en daarna het HF signaal galvanisch gescheiden doorlussen naar de andere decoders

 

Dus iedereen kan dan zelf een zender kiezen uit het horizontale pakket van Astra 19 graden in de hoge band 11720 t/m 12700 Mhz

en dan nog maar hopen, dat er degelijke kabels zijn aangelegd en geen bouwmarkt troep !!

 

Snurker (Media Reaearch)

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...