Ga naar inhoud


Technisat Digidish 45 Astra I/III


Tw-er

Aanbevolen berichten

Ik heb deze schotel op aanraden van mijn sat-verkoper gekocht omdat ik een discrete installatie wil en deze zou een rendement hebben van een +60cm-schotel.

Nu heb ik de Tv-Vlaanderen duo-LNB hierbij gekocht om de Astra 1 zowel als de astra 3 wil ontvangen maar net daar wringt het schoentje: Ik krijg de astra 3 niet uitgericht.

Heeft iemand deze comfiguratie in orde gekregen of zal ik toch een grotere schotel moeten kopen?(+60cm)

 

Alvast bedankt voor de reaktie Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ten eerste, de Digidish 45 heeft natuurlijk niet het rendement van een 60cm schotel. Het ìs namelijk een 45cm schotel. Het kan natuurlijk wel dat als het een goede kwaliteit schotel is en je hebt er een LNB bij op maat gemaakt voor deze schotel dat je hetzelfde rendement zou halen als een noname 60cm schotel.

 

Maargoed, de Technisat schoteltjes zijn zeker mooie dingetjes.

Origineel bericht van: hobbit
Is de vereiste voor deze duo lnb niet dat je een schotel gebruikt van 60 cm.

Dit bepaald door de afstand tussen de 2 koppen in functie van de schotelgrote

Klopt, de LNB's moeten dichter bij elkaar staan. Ik denk dat je meer kans hebt met 2 ALPS LNB's en een custom houder waarmee je ze zelf vrij kan verschuiven. Dan nog zal het zeer krap zijn denk ik. Met de Multytenne kan het wel.

 

Ik ken niemand die eerder een poging heeft gedaan 2 ALPS LNB's op een Digidish te zetten, dus dat zal uitproberen worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reaktie en inderdaad dit is geen +60cm schotel maar gewoon een 45cm maar volgens mijn verkoper zou dit het rendement moeten hebben van een +60cm schotel en hij heeft ook een klant die deze configuratie werkend zou hebben.

Het enige dat ik nog moet doen is nogmaals eens proberen uit te richten als dit niet lukt mag ik een een andere LNB gaan halen bij hem omdat ik wel signaalsterkte heb op de astra 3 maar totaal geen kwaliteit.

Nu ben ik juist papa geworden en heb ik geen tijd om alle dagen op mijn dak te kruipen.

Ik houd u op de hoogte van mijn vorderingen en/of aankoop van een andere schotel.

 

Mvg Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles terug naar de handelaar en gelijk een Multytenne nemen.

Astra 1,2,3 en de hotbird op één schotel.

Werkt klasse. En met een gemonteerd afdakje bijna geen uitval bij regen.

post-37986-1318259636,8531_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb kontakt gehad met de verkoper en hij raad deze multitenne af omdat deze als het slecht weer is de astra 2 en 3 signaal zou verliezen omdat volgens hem de schotel te klein is om 4 sat's te ontvangen.

Bent u tevreden over deze schotel en is het een aanrader?

Wel hem best wel aanschaffen maar als de ontvangst niet goed komt ben ik wel 255€urookes armer he

 

Kan u eventueel een een close up foto van het afdakje maken aub

Is dit een zelfbouw oplossing of is dit ergens te koop?

 

Groetjes vanuit Belgie

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook de Multitenne in gebruik, sinds een jaar of 2 en totaal geen klagen.

99% signaal en ca. 75-80% kwaliteit op Astra1, 2, 3 en Hotbird.

Alleen met zeer korte hevige regenbuien, waarvan wij er paar jaar een handvol hebben, wil het signaal nog wel eens zo ver terug vallen dat kijken niet meer kan.

 

Niks mis mee met deze schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nu sinds 3 maanden de Multytenne Twin.

Heb tot nu toe één regenbui gehad die het beeld gedurende 3 seconden deed blokken. Voor de rest geen problemen.

Tot de koop heb ik besloten, nadat ik in meerder forums heb gelezen over de aanpassing d.m.v. het "afdakje".

Dat jouw handelaar deze antenne niet kent is zijn probleem. Ik kan 'm je aanraden.

 

post-37986-1318259645,8869_thumb.jpg

post-37986-1318259645,918_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een aluminium plaatje wat in de bouwmarkt te verkrijgen is.

(aluminium i.v.m. de roest)

Vastgezet met kit en tape en een ty-wrap.

Wil de eerste 10 jaar geen ladder meer gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Multytenne 45 en het is een super schoteltje. Nauwelijks uitval gehad, sinds ik ook een afdakje heb geplaatst boven de LNB. Ik heb de schotel nu ruim 9 maanden en ik heb er totaal geen spijt van dat ik deze gekocht heb.

 

 

Multytenne 45 single en Homecast 5000 receiver ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reacties en ook voor de foto's ne aparte dank deze zijn heel duidelijk.

Ik ga nog even de kat uit de boom zien en nog een beetje verder uitregelen.

Ik weet nu zeker dat mijn LNB goed is want heb 1st met de originele lnb uitgericht op astra3 en dit werkte, waneer ik echter de tv-vlaanderen lnb monteerde heb ik ook signaal op de astra 3 maar het lukt me niet om ze tegelijk te vangen.

Ik heb hem dan maar terug apart op astra 1 afgesteld zodat mijn vrouw vanavond terug naar tv kan kijken.

 

mvg Tw-er

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...