Ga naar inhoud


Sata wordt niet herkend in de bios


kbenjila

Aanbevolen berichten

Ik heb een asus p5nd2 se en een wd hd. Deze hd wordt niet herkend (een samsung ook niet) ...

-ik heb de bios geupdat

- sata is enabled/ raid is disabled

-hd werkt goed in een andere machine

- wordt ook niet herkend met xp installatie en F6.

 

Is er iemand die nog suggesties heeft?

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


In de handleiding van je moederbord staat dat je Windows XP SP2 moet gebruiken om te installeren. SP2 heeft de nodige drivers aan boord om XP dan te kunnen installeren en de sata schijven te zien.

Dus als je die cd niet hebt, zul je deze moeten maken.

Ik zou de instellingen in de bios in principe standaard laten, omdat dat in de regel altijd goed is. Meestal hoef je alleen de bootvolgorde in te stellen als je een nieuw moederbord installeert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik de twee onderste sata aansluitingen (nummer sata1 en sata2). Gebruik de setup defaults. Dan moet je na het opstarten de sata drives in het bios main scherm zien. Je moederbord is geschikt voor de sata2 schijven. Lukt dat ook niet, dan graag het merk en typenummer van de harddisk vermelden a.u.b.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de cmos met de jumpers weer eens gereset en de jumper op de hd geprobeerd...geen reactie...heb ook nog een maxtor en een WD getest...ook geen oplossing..

 

Begin toch echt te twijfelen of de sata aansluitingen nog wel werken....de controllers worden wel gewoon gezien ( via xp op een ide)..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...