Ga naar inhoud


ABcom 9000 Uitgeleverd


roymar

Aanbevolen berichten


  • Reacties 92
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

nu word er aan de kaartlezer gewerkt, en zo te zien gaat het goed.sandali werkt er aan en maakt al flink voorruitgang.

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is hij eigenlijk al verkrijgbaar in Nederland.

en is er al een winkel die hem in de showroom heeft staan

Ik wil hem graag in werking zien, voor dat ik hem koop

ben zeer benieuwt naar de beeldkwaliteit.

heb al veel lof gelezen, maar ik wil toch zelf beoordelen

 

Groetjes johnwillem

 

Dreambox 500s jade3 voor op de camping

Dreambox 8000 open PLI

VU+ DUO open PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is vanaf Euro 575,00 verkrijgbaar in diverse winkels, (dat is voor de prijs van een DB 7025 die geen HD is!), je zult even moeten googlen.

 

Ps. off-topic. Inmidddels zijn er al heel goede ervaringen met de Abcom mbt het engelse pakket op 28,2, (BBCHD en C4 HD), dit is voor HD het meest interessante pakket op dit moment. En voor de gelukkigen met een SKY abo, dan opent zich een HD SKY wereld :-)

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dutchsat1
Hij is vanaf Euro 575,00 verkrijgbaar in diverse winkels, (dat is voor de prijs van een DB 7025 die geen HD is!), je zult even moeten googlen.

Ps. off-topic. Inmidddels zijn er al heel goede ervaringen met de Abcom mbt het engelse pakket op 28,2, (BBCHD en C4 HD), dit is voor HD het meest interessante pakket op dit moment. En voor de gelukkigen met een SKY abo, dan opent zich een HD SKY wereld :-)
klopt je zult even moeten googlen whistle

groeten bully2

______________

vu plus duo paint it black.sam.640gig .azbox primium + paint it black. jaeger 1224 el .no name dish 120 cm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermeldt er dan ook even bij dat er dan maar 1 tuner bij zit en een extra tuner je ook nog eens 70 euro lichter maakt.

Vermeldt er ook even bij dat je een HDTV ontvanger nooit met een SDTV ontvanger kunt vergelijken.

Verder moet je ook de prijzen van appelen niet met die van peren vergelijken want de abcom staat her en der ook voor boven de 600 euro te koop met 1 tuner en kost de tweede tuner 75 euro. Dat is dus al € 675,==

De DM7025 is ook op diverse sites te koop voor 510 euro (zelfs nog minder) als twin tuner met twee tuners en heeft op diverse gebieden betere specificaties (snellere CPU, groter flash, OLED display), maar natuurlijk geen HDTV.

Als je dan een abcom 9000HD gaat vergelijken met de upcoming 8000HD van Dream Multimedia (wat een veel eerlijkere vergelijking is), ziet de 9000 er al meteen een heel stuk minder gelikt uit.

Geen OLED display, maar 2 in plaats van 4 tuners mogelijk, waar bij de 8000 twee tuners bijgeleverd zijn en bij de abcom maar 1. 164MB DDR geheugen in de abcom tegenover veel sneller en groter (256MB) DDR2 geheugen in de dreambox 8000HD, 266Mhz ST core, tegenover de veel betere en snellere Broadcom 300Mhz core, 16MB flash in de ABCOM tegenover de maarlieft 64MB flash in de 8000HD van Dream Multimedia etc. etc.

Ik denk dat er beter gestopt kan worden met vergelijken want dat heeft gewoon geen enkele zin. Het zijn allemaal totaal verschillende producten.

Ik kan verder net als jullie niet beoordelen welke beter is, want ik heb ze beide niet (kunnen) testen, maar als je puur naar specificaties kijkt, lijkt het me wel duidelijk dat de betere specificaties ook een hogere aanschafprijs verantwoorden.

Bovendien snappen ze daar bij Abcom ook wel dat ze zich alleen prijstechnisch van Dream Multimedia kunnen onderscheiden, want Dream Multimedia heeft nu eenmaal de betere naam en dat is natuurlijk ook niet voor niets. Alleen met een (veel) scherpere prijs, kan Abcom dus nog een beetje terrein winnen met hun herstickerde DGstation producten en dat doen ze dan ook op prima wijze.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Here we go again.

 

Mijn dealer ligt in Troisdorf, een echte %&$^%#^%#$%#% :-), even snel naar zijn prijzen gekeken. Laten wij dan de 2 tuner modellen nemen:

1x S2 tuner, 1 x S tuner, euro 599,00, 2 x S2 tuner Euro 649,00.

 

Kan er niets aan doen, maar NL heeft geen goed dealer netwerk voor Abcom ontvangers, zeker bij ons in het zuiden niet, Duitsland waar ik op 10 km vanaf woon wel.

 

Met een beetje googelen moet het echt lukken zelfs voor die Euro 575,00, want de versie met DVB-c en DVB-S2 is voor die prijs uit te halen.

 

En voor de vergelijking in Hardware, wij zouden dit dus niet doen, maar dan wat ik belangrijk vind, waar is de HDMI aansluiting, ok. men kan werken met verloopkabels of aparte audio kabels of glasvezel, maar toch, weer een extra los kabeltje naar de flatscreen. Zit er in het HDMI signaal niet één onderdeel van de HDCP copiëerbeveiliging wat echt niet aan het DV-i signaal wordt doorgegeven, Stel je lust je Blu ray door, ik weet het niet, maar Abcom heeft hier niet op bezuinigd, maar draagt netjes de rechten hiervoor af. Dream niet, maar tja, wat zeuren wij nou.

 

Als het gaat zich om de prijs met de DB. Als je inderdaad gaat zoeken is de 7025+ nú bij enkele goedkoper, maar mijn stelling blijft dat het uiteindelijk in hetzelfde prijssegment zal opereren als de 7025+, deze in SD kwaliteit.

 

Vergelijk ik de Abcom 900Hd met de Db 800HD, naast dat de 900hd ook HDMI heeft, heeft het meest cruciale onderdeel bij de 800hd een beperking. De 800hd, zelf door Ron getest, is echt niet met de Samsung 1 Terabyte Hd uit te rusten, die in 3,5" uitvoering al rond de Euro 100,00 kost. Stel je dit als minimum eis voor je HD config, wat dus wel nodig is voor HD content van de BBC of van het Sky Pakket, tja dan zal het nog heel lang duren voordat zoiets betaalbaar wordt in 2,5".

 

En de meesten hebben echt genoeg aan 2 tuners, zeker gezien de beperkte HD capaciteit. Theoretisch is het wel leuk meer tuners, maar praktisch?

 

 

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je nou je receiver aansluit met een kabeltje met aan beide kanten een HDMI stekker of met aan één kant een HDMI stekker en aan de andere kant een volledig bepinde DVI stekker, maakt natuurlijk geen ruk uit. Zeker niet als je die kabel er ook nog eens gratis bij krijgt. Als het signaal dat er uit komt maar HDMI met digitale audio is en dat is zo. Geen extra kabeltje(s) nodig dus!

Ik heb de 800 zelf nog niet in handen gehad en dus nog niet getest!

De 800 is dan ook wel weer VEEL goedkoper en is WEL met een 1TB HDD uit te rusten door zijn externe eSATA aansluiting.

Bovendien is het belangrijkste argument voor mijn tegenvergelijking de snelheid en prestatie van de CPU en het geheugen. Die bepaalt namelijk hoe snel en soepel een HDTV receiver gaat werken als hij 1 of meerdere HD signalen voor zijn kiezen krijgt. Dan heb je met een broadcom en DDR2 geheugen toch echt veel betere papieren.

Ik snap werkelijk niet waarom je nu toch weer gaat vergelijken met een (andere) dreambox. Volgens mij ben jij een beetje vergelijkgeil:-)

Ik vraag me verder af hoe jij kunt beoordelen of Abcom (of beter gezegd DGstation) zijn licenties allemaal netjes betaald heeft? De meeste koreaanse farbrikanten hebben de europese licenties en CE keuringen namelijk niet en plakken er alleen CE op, maar zijn niet europees gekeurd of hebben bijvoorbeeld geen MPEG audio licentie, of zijn niet DVB gecertificeerd. Zie alle invallen op beurzen de laatste tijd waar steeds receivers in beslag worden genomen.

Jij kunt dat niet weten en ik ook niet. Bovendien is dream slim met hun DVI met Digital Audio aansluiting. Dan ben je ook niet gebonden aan de voorwaarden voor HDMI en scheelt het je ook nog eens 30.000 euro per jaar, alleen voor een dom stekkertje want de fabrikant van de Chip (broadcom) heeft voor iedere CPU die ze maken al een HDMI en HDCP license fee betaald en dat werkt dus allemaal ook gewoon. Ik heb het zelf nog niet gezien, maar de DM800 geeft op premiere HD (HDCP gecodeerd) gewoon beeld en kan ongecodeerd opnemen.

Vanavond krijg ik die 800 twee dagen ter test en dan kan ik je alles met 100% zekerheid vertellen:-)

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron,

 

In het DB800hd tpic zeg je toch echt:

".... Voor de goede orde, ik had het over een demo exemplaar dat ik alleen twee dagen mocht testen en niet mocht/kon kopen."

 

En iedereen is hier constant aan het vergelijken, ook door andere ontvangers erbij te halen dus dat is niet misplaatst.

Zie het maar als de battle van de computer OS 'en. Linux wordt vaak vergeleken met XP/Vista, andersom is die discussie minder. Als je Abcom noemt, dan kom je echt snel op de vergelijking met Dream.

 

Natuurlijk met Externe HD is alles mogelijk, maar ziet niet zo flitsend uit zo een lost kastje, en mijn zoontje van drie zal het ook een leuk kastje vinden, zeker die extra kabel, maar dat is smaak. Waarom 2,5" terwijl deze HD gewoon stukken duurder zijn. Van 3,5 naar 2,5 kan altijd, maar andersom is geen ruimte voor. En de 800Hd is niet goedkoper als de 900HD.

 

En het geheugen:

1: wij zullen wel zien welke sneller boot, op dit moment heeft Abcom een heel goede naam qua snelheid van booten ondanks de mindere specs;

2: Iz grootte: is wat de programmeur ervan maakt. Een goede programmering of tig plug-ins draaien verziekt zo je geheugen.

 

Ik heb van diverse testers geen echte klachten hierover gehoord, wel over de ontbrekende HDMI aansluiting bij de Dream, en natuurlijk kun je een verloopkabel kopen, maar toch. Men zegt het volgende hierover:

 

Hierdoor zijn ze in theorie uitwisselbaar zonder converter of decoder. In de praktijk kan het weleens mis gaan door het HDCP(kopieerbeveiling) Wat met het HDMI signaal wordt meegezonden. DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal.

 

En ik kom met zo een opmerkingen hiermee het DB800 topic echt niet verzieken, sinds ik mijn DB verkocht heb, zal ik ze daar echt niet de ogen openen, heeft weinig zin.

VU+ Duo2 met  4x DVB-S2 / 2x Dual DVB-S2 Tuner. Plugin remote channel stream converter

Wavefrontier T90. 6x Google TV Android 4K clients.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je goed gelezen had, zou je zien dat ik hem toen nog niet had, maar twee dagen zou krijgen. Ik had echter toen geen tijd om hem op te halen en vanavond wel.

Citaat:
We zullen wel zien welke sneller boot

Ik weet niet wat jou beweegredenen zijn om op een dergelijk vage manier te discussieren, maar dit is voor mij echt geen wedstrijdje hoor. Mij zal het namelijk worst zijn wie er "wint" op welk vlak dan ook.

Booten is trouwens helemaal niet van belang. Dat doe je namelijk alleen als de stroom er vanaf is geweest. Dat komt bij mij 5 x per jaar voor:-)

Wat ik veel belangrijker vind zijn de responsetijden en de algehele werking. Daar speelt het DDR2 geheugen en de snellere CPU pas echt een rol.

Boottijden zijn verder geheel afhankelijk van het gebruikte OS. Ga je een 900 of 9000HD van abcom op e2 draaien is hij namelijk tijdens het booten niet vooruit te branden. Dat ligt dan deels aan de tragere CPU, maar ook aan het feit dat e2 een python en OE gebaseerd systeem is en dat is nu eenmaal met booten trager, maar heeft daartegenover wel enorm veel voordelen.

Bovendien gaat dat niet eens passen op slechts 16MB flash in die Abcom.

Nogmaals het moet geen wedstrijdje worden hier. Ik probeer alleen een aantal zaken die jij beweerd te weerleggen en dat lukt me aardig:-)

Citaat:
Hierdoor zijn ze in theorie uitwisselbaar zonder converter of decoder. In de praktijk kan het weleens mis gaan door het HDCP(kopieerbeveiling) Wat met het HDMI signaal wordt meegezonden. DVI is alleen een videosignaal en HDMI een audio en video signaal.

Deze jongens moeten geen onzin verkopen. De DM800HD heeft gewoon HDMI achterop staan, alleen zit die connector er niet op maar een DVI chassisdeel waar gewoon HDMI signaal + digitale audio op staat en ook gewoon HDCP ondersteund.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...