Ga naar inhoud


[Strong 8100] strong 8100 blijft nu steeds resetten


sniperviperman

Aanbevolen berichten

Vreemd probleem nu met m'n strong 8100. Ik heb originele firmware in de decoder zitten V22.

Om de 10 of 15 minuten zie ik m'n scherm kriebelen, dan verschijnen er heel kort een paar kleurige balken en scherm wordt zwart. 1 minuut later heb ik weer beeld. zet ik de decoder uit en dan weer aan dan ben ik alle instellingen en kanalen kwijt en moet ik de kanalen weer opzoeken. heb met edstrong inmiddels de kanalenlijst uitgelezen en appart opgeslagen. iedere keer dat de decoder reset moet ik nu de lijst inladen.

 

Ik heb gewooon een originele C+ kaart, geen gehack of illegale toestanden, gewoon origineel. als ik een andere firmware, zoals sattrack 3.0 inlees en de instellingen in het menu op engels of nederlands zet, de decoder uitzet en weer aan, dan zijn weer alle instellingen op standaard van de firmware.

 

Iemand een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, want ik heb hetzelfde probleem. Alleen hoef ik niet steeds de zenders opnieuw te installeren. Een paar keer per uur een aantal seconden zwart beeld, waarna het beeld zich weer hersteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

voor de topicstarter.

 

gewoon sattracker erin zetten, alle kanalen opzoeken dan sorteren daarna direct op STANDBY zetten en nooit volledig uit.

 

ps. 9 van de 10 keer verhelpt sattracker problemen in de originele firmware omdat die ook verre van perfect is.

 

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

 

-George Bernard Shaw

Link naar reactie
Delen op andere sites

@topicstarter,

het is nooit goed om je deco ineens een harde uit te geven. Altijd eerst op stanby.

 

@edske,

Sattracker erop zetten. Heb je dit al, dan naar menu en virtual; card op off zetten.

 

Je kunt wanneer je uit het menu bent ook op + drukken en dan b en dan 2 + auto seca.

 

groetjes van John smile

 

Openbox sg9 HD PVR

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

sorry dat ik even niet reageerde, heb al weken geen tv meer gekeken gewoon geen belangstelling meer voor gehad. maar over sattracker, precies hetzelfde probleem, ik laad de firmware, met de kanalenlijst krijg ik niet alle nederlandse zenders, ga ik zelf kanalen zoeken dan zijn na die flikkeringen ook de instellingen uit, zelfs bij een standbij uit/aan zijn de menu instelling gereset.

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe een update, heb net de Sattracker NL 8100 Rev41 beta.bin ingeladen met een kanalenlijst en emu patch. nu krijg ik al een tijdje geen flikkeringen en de kanalen blijven in de decoder bij standby uit/aan. alleen de tijd kan ik niet goed zetten met deze firmware. wel de tijdzone, maar het knopje B voor tijdaanpassen zit niet in de menu's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...