Ga naar inhoud


[7025] 7025 loopt vaak vast


Bopke

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een 7025 die toch wel regelmatig vast loopt , op zich mag dat natuurlijk nie maar bij mij gebeurt het dus wel .

het valt me op dat als ik de hd ga gebruiken, bijvoorbeeld een opgenomen film bekijken dat het bestand dan niet wil afspelen , en in sommige gevallen de box vastloopt met blauw beeld .

 

waar staat de log file die dit registreerd

kan de Hd of Ide niet goed zijn of moet ik ergens andere aan gaan denken ??

 

ik heb alle laatste image's al in mijn box gehad maar ze werken allemaal hetzelfde met dezelfde bug , ik heb het gevoel dat het zeker niet aan de image ligt

 

Ps ik gebruik de 7025 als intern card server (met de laatste CCcam)voor mijn andere 2 boxen , en als client voor een andere kaart die in de 7000 zit

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: JBnl
Misschien heb je nog een oude voeding in je box zitten, waardoor deze de fout ingaat zodra je de hd benaderd oftewel de hd uit slaapstand komt en opstart, en daardoor meer stroom trekt van de voeding.


Het gaat om een blauw scherm. Dat wijst meestal op een software probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobke, zet je soms oude bestanden terug (zenderlijsten etc.) via de backup image plugin?

 

Ik herken het probleem, zelfs met de nieuwe Ronaldd had ik het.

 

Oplossing: Alles schoon erin gezet; 1x een originele DMM image (dan is alles van oude images weg) en dan het image naar keuze laden.

En voor de rest met Dreambox edit de zenders erin gezet.

 

Vergeet eventueel niet je timers te backuppen ;-)

 

Nadat ik het zo gedaan heb NOOIT meer een blauw scherm gehad.

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

n.a.v. PM toch maar effe hier de reactie neergezet om anderen van dienst te zijn:

 

Timers backuppen:

 

Alleen als je timers ingesteld hebt kan je dit doen:

 

Afhankelijk van het image staat je timer.xml file (die moet je hebben) in /etc/enigma2/ (even zoeken dus).

 

Dat bestand FTP je naar je pc.

 

Laad een gewenst image opnieuw en zet dan die timer.xml terug met FTP:

 

Dan met cmd op je pc (start - uitvoeren - CMD (invullen) of met een ander telnet programma zoals DCC, toets je in:

telnet <ip dreambox> dus bijvoorbeeld telnet 192.168.1.123 [enter geven]

dan komt er een prompt.

 

Geef op de regel username aan root [enter]

dan zit je "in" de dreambox.

In cmd tik je nu in: of in sommige telnet programma's kopieer / plak je:

 

killall -9 enigma2 [enter]

 

je zult dan zien dat je dreambox ineens "stil" staat en enigma opnieuw wordt gestart.

Hierna moeten je timers er gewoon in staan en weer werken.

 

Todays dummy is tomorrows expert!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobke,

Is bij jou het probleem al opgelost?

Ik heb ongeveer hetzelfde... om de dag loopt de box minstens 1 keer vast. Meestal bij het stoppen of starten van een opname. Soms herstart de box automatisch, maar meestal loopt deze vast (geen blauw scherm, maar de tijd blijft stil staan en de box reageert nergens meer op).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ernest Thorn
Bobke,
Is bij jou het probleem al opgelost?
Ik heb ongeveer hetzelfde... om de dag loopt de box minstens 1 keer vast. Meestal bij het stoppen of starten van een opname. Soms herstart de box automatisch, maar meestal loopt deze vast (geen blauw scherm, maar de tijd blijft stil staan en de box reageert nergens meer op).


Ik heb hier een 7025+ met een soortgelijk probleem,
Hier is het bijna steevast gebeurd als ik een satscan ga doen. De scan op zich gaat goed, maar als je dan weer naar tuner modus gaat, dan stopt de box. De tijd staat dan stil en als de interne HDD nog draaide, dan hoor je die ook afvallen. Ook gebeurt het een enkele keer, als je een opname bekeken hebt en dan terug gaat naar tuner modus. De box moet dan volledig herstart worden.
Ik heb het met images van alle leeftijden en soorten.

Het begint meer op een hardware probleem als op een driver probleem te lijken.

Magic

The latest Pli in the box. Vu+ Duo,Dm7000, Triax+ Stab en Wavefrontier T55

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

ik heb de orginele image voor de Db 7025 erin geflashed ,en daarna de Gemini 3.30 ( de meest recente versie) .

Verder nog even met een ouwe CCcam 2.0.5 omdat ik nog weinig goeds lees over de 2.0.8 cam .

ik zal het een paar dagen aanzien , en is kijken wat er nu gebeurt ( of liever dat het NIET meer gebeurt )

 

later in de week zal ik nog is verslag uitbrengen hoe het nu gaat

 

grt Bopke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

heb ondertussen een nieuwe crash log , het lijkt dat hij langer volhoud , maar bij harddisk gebruik lijkt het toch het vaakst te gebeuren dat hij vastloopt

zal het dan misschien toch met de voeding te maken hebben die de HD niet goed kan trekken ??

 

 

Misschien kan iemand de crash file inkijken , ik weet niet echt waarna ik moet kijken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...