Ga naar inhoud


[All] Llamaware / OpenDB edit probleem.


Alfi

Aanbevolen berichten

Ik heb een raar probleem met OpenDB edit waar ik niet uitkom. Ik krijg bij het versturen van een reload commando steevast het volgende te zien:

 

Code:
Disconnected.Sending Reload commands.This might take up to a few minutes to let the Dreambox complete the reloading.Telnet status: Connecting to 192.168.7.38.Telnet status: Connected.PLi dm7000 Iolite 20071230 (based on 1.10)welcome on your dreambox! - Kernel 2.6.9 (13:18:48).dm7000 login: Sending username rootrootPassword: Sending password <verwijderd>.BusyBox v1.01 (2007.12.06-10:25+0000) Built-in shell (ash)Enter 'help' for a list of built-in commands.[34;1mroot@dm7000 ~ #[0m Sending user command: killall -9 enigma2killall -9 enigma2killall: enigma2: no process killed[34;1mroot@dm7000 ~ #[0m Telnet status: Disconnected.

Hoe vertel ik OpenDB edit dat ik geen enigma2 doos heb?? Ik heb een registry key gevonden waar een verwijzing stond naar enigma2:

Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Msan\openDBedit

sleutel 'User Telnet Command' bevatte

Code:
killall -9 enigma2

Deze sleutel gewijzigd en dat leek te helpen maar nu toch weer hetzelfde probleem terwijl de registry setting nog steeds staat op killall -9 enigma. Iemand een idee?

 

Alfi

 

PS: geprobeerd om me op het forum te registreren waar OpenDB edit kan worden gedownload, maar ik krijg geen bevestigingsmail terug. Kan mijn vraag daar dus niet stellen. mad

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, ga naar opties en zoek het tabblad waar je de keuze kunt maken tussen een satellietontvanger, kabelbox óf Dreambox 7025.

Klik 2 keer op satellietontvanger en sla dit op.

Dan ga je naar opties en kies je de optie "schakelen tussen setting 2 en 3", jij hebt 2 nodig voor een 7000.

 

Hierna moet het goed gaan.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Dan ga je naar opties en kies je de optie "schakelen tussen setting 2 en 3", jij hebt 2 nodig voor een 7000.

Hierna moet het goed gaan.


Die had ik dus gemist!!! Het werkt nu. Ontzettend bedankt Henksat!

Maarrrrrr:

Na het opnieuw opstarten van OpenDB edit staat de boel weer op versie 3 settings mad

Een bugje dus. Hopelijk is dit bij versie 3.04 eruit. (Kan iemand die downloaden en publishen? Ik kan op de één of andere manier niet registreren op het Dreambox for Newbees forum. frown )

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfi
Na het opnieuw opstarten van OpenDB edit staat de boel weer op versie 3 settings mad


Hmm, vreemd. Nog nooit meegemaakt.
Sla je de settings wel op? Ook de zenderlijst opslaan ná het wijzigen.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Origineel bericht van: Alfi
Na het opnieuw opstarten van OpenDB edit staat de boel weer op versie 3 settings mad


Hmm, vreemd. Nog nooit meegemaakt.
Sla je de settings wel op? Ook de zenderlijst opslaan ná het wijzigen.


Ja, sla ze beiden op, wanneer ik db edit weer open en dezelfde lijst open die ik zojuist met de nieuwe settings heb gesaved, staat de boel weer op 3. Inderdaad erg raar!

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat
Probeer het eens met een andere lijst. En heb je die wijziging in het register ongedaan gemaakt en je PC een herstart gegeven?


Registry settings geheel verwijderd en door DB edit opnieuw aan laten maken, PC gereboot, nieuwe lijst gedownload, nog steeds dit probleem. Ik ga er nog wel evenmee stoeien.

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open DBEdit heeft wel meer bugjes ben ik achter gekomen, ik heb het e.e.a. al aangegeven in het forum van MSAN, daar is ook te lezen dat hij een deel van de source code is kwijt geraakt en een update daardoor op zich zal laten wachten.

Voorlopig ben ik weer terug bij de versie van Llama.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...