Ga naar inhoud


Swap File en Var op Usb Stick


Kopernikus

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Heb mijn dreambox 7000 weggedaan omdat hij veel vastliep en te traag was in vergelijking met mijn dreambox 600PVR en heb een Dreambox 7020Si gekocht.

 

Nu vroeg ik me af, daar de 7020 toch een stuk geheugen meer heeft dan de 7000 en ik naast Pli Iolite alleen cccam en laat ons zeggen een stuk of 5 plugins gebruik, heeft het dan eigenlijk zin zoals ik deed bij mijn 7000 om de var en eventueel ook een swap file op een usb stick (of eventeel cf) te plaatsen, of zal dit alleen maar de box vertragen ?

 

Thx,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor de 7020, heb je eigenlijk geen usb stick nodig, zeker voor jouw wensen.

Een swap aanmaken, klinkt wel logisch dat je box dan toch wel sneller moet werken. Of dit werkelijk zo is.....

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me eigenlijk vooral af als je bv je var op je usb stick plaatst, vertraagt dit dan je box of niet? Want usb sticks heb ik hier nog wel liggen, extra geheugen is altijd wel handig maar naar mijn mening niet ten koste van snelheid.

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik vraag me eigenlijk vooral af als je bv je var op je usb stick plaatst

Als je bijv PLi® gebruikt, dan wordt de optie var verplaatsen uitgeschakeld in het menu.

Wil je persé je var op de usb-stick, dan zou ik met Flashwizard een multiboot maken. dan staat alles op je stick

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dAF2000

 

Maar er één opzetten kan geen kwaad? En wanneer is het bv dan wel interessant om een swap te gebruiken? (daar je zegt bij "normaal gebruik"). Ik bedoel het gaat de box niet vertragen ofzo, heb hier toch nog wat sticks liggen, kan ze dan zowel gebruiken.

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

't Is moeilijk te zeggen wanneer 't nodig is. Ik kan 't me voorstellen als je veel dingen tegelijkertijd hebt draaien. Het aantal plugins e.d. die je geinstalleerd hebt doet er niet toe; er draait toch maar 1 plugin per keer. 't Kan geen kwaad om swap aan te maken.

 

Ik heb geen 7020 dus weet niet zo uit m'n hoofd of die swap wel in 't menu zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harleyke
mss stomme vraag wat doet eigenlijk een swapfile?
gr.harleyke.


Een swapfile is om werkelijk geheugen vrij te maken door ongebruikte stukken op de swap te zetten. Dit gebeurt met geheugen dat tijdelijk niet meer gebruikt wordt.


Bij media Higway (Canal digitaal) zou ik wel swap gebruiken, ik gebruik hem ook. Op de 7020 met PLI moet je die handmatig aanmaken.
Kan ook via de website van je dreambox.

Groeten,

Nick

Groeten,

 

Nick

 

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: harleyke
ik heb een 7000 met nabilo darkstar, heb nu een swap aangemaakt op harde schijf, 8mb, is dat genoeg?wat bedoel je met de website van de dreambox?
gr.harleyke.


Normaal moet de swapfile bij geheugen kleiner dan 1 GB twee maal het eigen geheugen hebben. Bij je 7000 is dat 64 MB (Normaal gehugen is 32 MB)

Via de web-interface van je dreambox, als je met je browser naar het ip van je dreambox gaat.

groeten,

Nick

Groeten,

 

Nick

 

Astra1, 2 en 3 op triax-schotel 89 cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...