Ga naar inhoud


"Geen signaal" bij de eerste opstart van de dag


Gast Manu3690

Aanbevolen berichten

Hi,

Opstelling :

- Schotel 60 cm TV-Vlaanderen

- Dual LNB (Astra 1 en 3)

- Arion AF9300 PVR

Probleem :

De eerste maal dat ik de ontvanger op een dag opzet, geeft hij geen signaalsterkte. Ik speel dan even met de satellietinstellingen (bv wisselen tussen satellieten) of de ontvanger uitzetten en terug opzetten; en dan heeft hij plotseling weer signaal.

Dit is zeer lastig indien ik iets geprogrammeerd heb om op te nemen. De ontvanger wil dan wel opnemen, maar heeft dan meestal nog geen signaal omdat hij die dag nog niet heeft opgestaan.

 

Komt dit bekend over? Alle updates op de ontvanger zijn gebeurd. Ligt dit aan de ontvanger of aan het uitrichten van de schotel? Of moet ik mijn instellingen herzien?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aloha,

 

Je zou junnen beginnen met fabriekreset van je ontvanger, en alles met de hand instellen en opnieuw kanaleninlezen. Dus GEEN instellingen terug zetten.

 

Mocht dat niet helpen dan zou ik de lnb vervangen, waarschijnlijk heeft die dan even een hogere opstartpiek nodig om te gaan werken wat niet normaal is. Ik weet niet precies wat je doet na het opstarten met je instellingen... voeding lnb uit en weer aan? Als het dan weer werkt lijkt het een lnb probleem. Ik ga er vanuit dat je kabels vochtvrij zijn en er geen scherpe bochten inzitten.

 

Suc7

 

We lezen het wel of het geholpen heeft!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

ik had dat van de week ook bij een klant ik heb de lnb gewisseld voor een 0.2 exemplaar waarna het minder vaak voorkwam later heb ik een nieuwe kabel getrokken vanwege het lage signaal wat de klant had,met de nieuwe kabel nog geen problemen gehad.

Het lijkt of de tuner onder een bepaaid signaal level niet start

Gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

hier hetzelfde gehad met een eycos en een duo twin lnb van CanalDigitaal; LNB omgeruild en sindsdien geen problemen meer!

Groeten, Oebele

TF7710HDPVR(23331),FW2009Apr09 (7.00.34) met Powercam Pro en CD Smartcard

Sony KDL-40W4720 FullHD lcdTV

Clarke-tech ET9000, Dreambox500+/S

Astra1,2,3 en Hotbird

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...