Ga naar inhoud


[DM7020S] Waar EPG plaatsen?


Kopernikus

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Kan iemand me vertellen wat de beste locatie is om op een 7020 de EPG data te zetten, intern geheugen, hdd, of usb stick? Standaard zie ik dat PLi hem zet op de interne hdd. En wat heeft de voorkeur Enigma of Sqlite?

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt ten eerste kiezen uit Enigma EPG (zoals alle andere images hebben) en sqlite (zit alleen in PLi). Over 't algemeen is Enigma EPG goed genoeg. Sqlite is een database en die kun je gebruiken om bijvoorbeeld via internet je EPG aan te vullen (de Engelse Radiotimes bijvoorbeeld). Of als je bijvoorbeeld je EPG naar de pc wilt sturen en bewerken. Als je dat allemaal niet doet, is Enigma EPG goed genoeg.

 

Dan de plek om op te slaan: bij Enigma EPG kun je je harddisk kiezen. Alleen bij 't opstarten van je Dreambox en 't afsluiten wordt naar de harddisk geschreven. USB, CF mag als je wilt, maar maakt niet veel uit. Voor Sqlite weet ik 't niet zeker hoe 't zit met opspinnen e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast WanWizard

De SQLite database wordt continue benaderd, dus de harddisk zal nooit in slaapmodus gaan.

 

Mijn ervaring (op een 7000) is dat USB sneller is dan CF, maar ymmv (zal misschien ook aan de gebruikte stick en CF kaartje liggen). Via het netwerk is nog veel sneller, maar om een of andere reden niet zo stabiel. Ik heb nog geen tijd om 't waarom daarvan uit te vlooien... wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...