Ga naar inhoud


Toekomst Tele2 bij CanalDigitaal?


Gast n.kalden

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het Spaanse D+ gebruikt haar pay per vew kanalen voor het voetbal, er wordt dan geen film in pay per vew op uitgezonden maar wel voetbal. CanalDigitaal heeft echter geen pay per view kanalen die ze kunnen inzetten.

In België is het op dit moment zo dat belgacom TV vrijdag om 20u30 één wedstrijd uitzend, op zaterdag om 20u00 zijn er 6 wedstrijden te volgen plus een kanaal waar men alle doelpunten + belangrijke fases laat zien. Op zondag is er om 18u00 en 20u30 een match.

 

Mvg

Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JW R
Vrijdagavond 1 wedstrijd.
Zaterdagavond 18.00 uur en 20.00 begin tijden.
Zondag 14.00, 16.00, 18.00 uur begintijden.
Dus 5 live wedstrijden op 1 kanaal mogelijk.


Zoals ik al eerder heb uitgelegd komt er helemaal geen 18.00 uur wedstrijd, de NOS heeft 19.00 uur als aanvangstijdstip voor de samenvattingen bedongen. Dat bovenstaande staande schema is totaal niet haalbaar, ook dit seizoen zou er nagenoeg ieder weekend een wedstrijd op zondag om 12.30 uur beginnen maar kijk maar eens naar aanstaande zondag: 4 wedstrijden om 14.30 uur, dan heb je dus 4 kanalen nodig.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

neptunus: jij bent wel erg hardnekkig. Volgend seizoen is dit seizoen niet. Nieuwe ronden, nieuwe tijden, nieuwe omroepen. De clubs hebben ingestemd met diverse speeltijden. En of dit nu half één, twee of vier uur is, ook op zaterdag komen er straks verschillende aanvangstijden. Dat staat ook in de tender naar aanleiding waarvan men kon bieden. 9 speeldagen, nou dat is niet zo moeilijk. En uiteraard kan dit niet op de laatste 2 speelronden (schakelprogramma), en misschien dat het een enkele keer niet uitkomt, maar over het algemeen is dit geen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noem mij maar hardnekkig, ik denk dat het eerder realistisch is. Er is geen enkel Europees land waar men in staat is de wedstrijden zo uit elkaar te trekken dat alles apart uitgezonden kan worden. Natuurlijk kan je een theoretisch kloppend schema opzetten maar dat zal in de praktijk nooit gaan werken vanwege de al eerder genoemde burgemeesters en mogelijke calamiteiten, koopzondagen en whatever.

 

Bovendien wordt het schema dan zo uit elkaar getrokken dat de supporters in opstand zullen komen, ter herinnering: als ik goed ben geïnformeerd gaat de zondagse half één wedstrijd er niet komen omdat de supporters het vroeg vinden. Alleen al hierdoor valt het hele eerder opgezette schema niet te realiseren.

 

Ander voorbeeld: In de tender voor dit seizoen en de vorige seizoenen stonden er ook wedstrijden in het schema voor 12.30 uur en 16.30 uur en kijk nu eens naar aanstaande zondag: alles om half drie. Van die half vijf wedstrijden zijn er maar een paar gespeeld waarvan niet één dit seizoen. Men werkt met aannames en die blijken vaak niet uit te komen. Zo zouden toentertijd massa's geïnteresseerd zijn in de live wedstrijden via IPTV (Versatel en Tele2), dat is dus ook niet uitgekomen. Men heeft daar overigens wel van geleerd getuige de uitspraak dat het live voetbal voor iedereen makkelijk bereikbaar moet zijn.

 

Pay per view gaat alleen goed werken als de mensen in pakweg Almelo, Heracles live kunnen zien en dat gaat alleen maar lukken als er meer dan de huidige twee kanalen komen. Tenslotte vraag ik me af of de platforms wel technisch pay-per-view aankunnen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bij CanalDigitaal kunnen ze gewoon ff voor een extra wedstrijdje een kanaaltje vrijmaken door een themakanaal tijdelijk ff voor die twee uurtjes te gebruiken... Kwa herhalingen op de PO-thema kanalen mis je niets.... Eigenlijk zet zoals D+ met de Taquilla's doet... Het aantal kanalen beschikbaar zal zeker niet de bottelnek zijn. Ook niet op de satelliet... En het meesta is tegenwoordig ook al te dekken met twee kanalen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

kortom: we zijn het erover eens dat het voor veruit de meeste wedstrijden geen probleem is, en dat wellicht een enkele wedstrijd niet live uitgezonden kan worden. Ik denk niet dat Nederland hier wakker van zal liggen. Ik verheug me er nu al op (al zal het abonnement wel wat duurder worden vrees ik want het geld moet toch ergens weg komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat hun de wedstrijden in eigen beheer maken.dan weer doorverkopen naar tele 2 of sport 1 verwacht niet dat ze eigen kanaal opzeten.hier is in eigen beheer en dan doorverkopen meer te verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voetbal ... leuk spel ... maar er wordt veel te veel aan opgehongen, dit zeg ik als voetballiefhebber eek

Zie Vitesse ong. 20 miljoen schuld ... het kan allemaal confused

Meer vergelijkbare voorbeelden zijn wel te noemen.

 

Zelfde met de voetbalrechten ... iedereen rekend zich rijk, zeker de clubs.

Naar mijn idee viel de verkoop jl. hiervan enorm tegen.

Waaarop men plan B heeft opgestart. (zelf opzetten van de zender(s))

 

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...