Ga naar inhoud


YDL 6.0


grad85

Aanbevolen berichten

 

Voor de geinteresseerden: YDL 6.0 komt 3 maart publiek uit, deze is speciaal ontwikkeld voor de ps3 en maakt meer gebruik van de capaciteit van de ps3 dan voige ydl's ubuntu's of fedora's. Kortom HD kijken (ook mkv-tjes dus (bespaard omzetten)) zou theoretisch mogelijk moeten zijn via ydl op je ps3!!!

is nu te downloaden via de public mirrors

en usenet

 

 

grtz grad

Big Bisat +VU Solo 4K,DM800se +DM800 ,Samsung 65 KS9000, Samsung 59 6910 ,Samsung 40JU6440,Nuc6i5SYH,

PS4 1TB ,Samsung S7,Google Nexus 5x  , Google Nexus 7 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cool!

Ik heb enige tijd geleden op aanraden van een vriend een PS3 gekocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Ik ga deze YDL dan ook zeker testen.

Het is echt een enorm gebruiksvreindelijke mediaspeler (DVB/Blu-Ray etc) en oh ja..... je kunt er ook nog spelletjes mee spelen geloof ik:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me idd een mooie vooruitgang.

Ik draai momenteel Ubuntu 7.10 op m'n PS3, en heb een NFS mount naar m'n dm7025 harddisk, om zo m'n opgenomen films met Mplayer via HDMI af te kunnen spelen .

Je merkt dan echt dat de PS3 met het Linux-os ergens te kort schiet t.o.v. het afspelen via het game-os.

Hopelijk hebben ze in YDL 6.0 ook het wifi probleem opgelost smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik graag zou willen weten is hoe je die mkv en divx/xvid codecs onder YDL precies installeerd en of YDL nu ook de PS3 resoluties goed ondersteunt.

Bij mijn full-hd plasma heb ik ofwel overscan of underscan, maar nooit beeldvullend beeld. Ook niet met Ubuntu en Fedora:-(

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Ubuntu kun je dat in de /etc/kboot.conf instellen, maar moest met divx vaak een heel eind met de resolutie omlaag (480p) om volledig scherm te krijgen.

 

Andere distro's heb ik nog niet geprobeerd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]Cool!
Ik heb enige tijd geleden op aanraden van een vriend een PS3 gekocht en heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Ik ga deze YDL dan ook zeker testen.
Het is echt een enorm gebruiksvreindelijke mediaspeler (DVB/Blu-Ray etc) en oh ja..... je kunt er ook nog spelletjes mee spelen geloof ik:-))

Ron


haha grappig, ik zie deze thread nu voor het eerst maar toevallig schreef ik iemand gisteren precies hetzelfde naar aanleiding van de dm800:

"volgens mij kan je voor het geld van een dm800 beter een playstation 3 kopen, dan heb je direct een blueray speler, een harddisk, en de mogelijkheid om bijna alle hd-formaten films en muziek af te spelen. en ohja, je kan er óók nog spelletje op spelen. ;-) heb je alleen geen dvb-s2 tuner, maarja..."

nog twee vraagjes aan de ps3 eigenaren:

- ik weet dat je met de mediaspeler van de ps3 ook op id3tags kan sorteren, maar kan je ook playlists aanmaken, opslaan en shufflen etc?

- ik volgde de aankondiging van YDL6 ook al een klein beetje, begrijp ik het goed dat je linux gewoon naast je vaste ps3 firmware kan installeren? krijg je dan iets van een bootmenu, of start je linux op nadat je ps3 geboot is (ik weet niet of linux als een soort VM werkt onder de hypervisor?)?

ik heb (nog) geen ps3, maar het wordt zo wel steeds leuker/interessanter... wink

And now for something completely similar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring met YDL 6.0 is identiek als de personen op tweakers scrijven .

 

Installeren verloopt zonder problemen , maar daar heb je het dan ook mee gehad.

 

Er vallen nog maar weinig pakketten te installeren , zelfs de meest eenvoudig zoals mpeg / mp3 bestanden vragen om een codec die alleen maar handmatig te installeren is door in de configs te rommelen , en zo enkele files van Fedora binnen te kunnen halen .

 

Wat ik ook niet aan de gang kreeg is openSSH , wat wel geinstalleerd is.

 

Dus we moeten nog wat geduld hebben totdat de updates specifiek voor YDL geplaatst zijn.

Ik ben voorlopig toch maar weer terug gegaan naar Ubuntu .

 

RuKo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...