Ga naar inhoud


Kan dit?


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Gast toppiedus

Vandaag belde mijn vrouw op het werk " DE ontvanger doet het niet Op voorhand via dit forum al van de komende problemen op de hoogte dus mijn eerste gedachte is ja hoor ik moet er nu aan wat the f@#$k is een Elco? maar eens even googlen hè een electrische condensator?

(de vrouw geadviseerd op te starten zonder CAM en toen deed hij het wel dus ik heb toch de indruk dat de voeding.......)

Een waterleiding solderen lukt me wel maar electrisch? van elektriek heb ik net zoveel verstand als een kameel van middag eten dus toch maar eerst de nieuwste SW erop gezet V1232 en warempel hij doet het weer gewoon, zou het dan toch aan de SW hebben gelegen? de ontvanger deed de laatste tijd al wel wat vreemder.

Lang verhaal, moest me toch even van het hart, maar wat ik concreet probeer te zeggen moet ik als leek toch maar aan de vervanging van Elco `s beginnen?

Ik heb namelijk het idee dat wanneer de ontvanger koud is hij het misschien weer niet doet?

Zo ja er stond hier eens een beschrijving hoe dit te doen maar deze kan ik helaas niet terug vinden wie weet waar deze staat?

Alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast toppiedus

Inderdaad er beleven opstart problemen, toch maar de stoute schoenen aangetrokken en met de informatie op dit forum een nieuwe elco (16V) op C47 gezet.

Probleem opgelost draait weer perfect, de andere elco`s laat ik toch maar even zitten kan altijd nog.

mede forummers :bedankt voor de broodnodige info smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast toppiedus

Na het vervangen van C47 starte hij wel weer op maar opnemen was een ramp geen enkele opname af te spelen.

Toch maar weer de schroevendraaier gepakt en nu ook C42 en C43 vervangen zojuist getest en nu is de opname wel af te spelen.

Zit me nu wel af te vragen of ik preventief alle elco's zal gaan vervangen.

Overigens ik kan niet zien dat ze bol stonden (staan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ,ik zou preventief alle elco,s zeker aan de secudaire zijde

allemaal vervangen.want met de jaren/maanden kunnen die andere ook

capaciteitsloos raken

of gaan lekken.

en uiteindelijk moet dan alsnog de receiver weer open

dat is 2 keer zoveel werk.en er ontstaat ook weer een 2e klacht in het apparaat wat ook weer door de elco,s veroorzaakt word.

dus ik zou ze er maar effe in bakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...