Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als mijn Dm7025 harddisk in standby gaat, schakeld mijn panasonic naar de TV ingang, om daarna weer terug te keren naar de scart ingang van mijn dreambox. Dit proces herhaald zich dan, geheel willekeurig, meerdere malen per minuut. Ik heb de laatste Gemini, en heb alle Scarts al losgekoppeld, verwisseld, enz. Met mijn "oude" DM5620 (even van de slaapkamer gehaald) geen problemen. Heeft iemand een tip ??

Alvast bedankt !!

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik ga zsm. mijn dreambox even openschroeven en kijken/meten. Moet nu naar een verjaardag crazy, maar ik kom hier natuurlijk op terug.

JBnl en Toxic , bedankt voor de snelle reactie !!!!!!

Geplaatst:

Ik heb net even gemeten: Harddisk actief: 12.04V en 5.05V, Hd niet actief: 12.00V en 5.07V. De spanningen blijven stabiel en ik zie geen opgezwollen elco. Wat nu wel opvalt, is dat mijn backlight van de LCD niet werkt. Dit was me nog niet opgevallen, want alles zit normaal achter een deurtje. (Met natuurlijk genoeg ventilatie.)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Bolliebol
Ik heb net even gemeten: Harddisk actief: 12.04V en 5.05V, Hd niet actief: 12.00V en 5.07V. De spanningen blijven stabiel en ik zie geen opgezwollen elco. Wat nu wel opvalt, is dat mijn backlight van de LCD niet werkt. Dit was me nog niet opgevallen, want alles zit normaal achter een deurtje. (Met natuurlijk genoeg ventilatie.)

Waarschijnlijk is je DB nog in garantie...
Laat er een nieuwe voeding in zetten, ik heb dit fenomeen ook gezien met mijn box, heb een nieuwe voeding gestoken en alles was terug ok
Geplaatst:
garatie

Ja, goeimoggel.....Garantie...

Hangt een beetje af van waar je hem gekocht hebt maar bij de bekende kaartschrijver (vertaal naar engels en je hebt de winkel) was het 2 jaar.

Ik heb echter mijn aankoopbewijs naar dream rechtstreeks gestuurd met de vraag om een nieuwe voeding, en heb deze zelf vervangen.
Geplaatst:

met een multimeter kun je dat ook niet meten, waarschijnlijk heb je even een dip waardoor de 12 volt heel even instort, dit is tevens de spanning die op pin 8 van je scart staat om naar AV modus te schakelen.

Geplaatst:

Ik denk niet dat het wat uitmaakt.

Dream Multimedia geeft 2 jaar zogenaamde "limited warrenty".

Dat wil volgens de fabrikant zelf zeggen 1 jaar volledige garantie en aanvullend nog een jaar op fabricage/ontwerpfouten.

In dit geval dus waarschijnlijk gewoon garantie, waar je hem ook gekocht hebt. Terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt en garantie claimen dus.

Ron

Geplaatst:

Ha, hier iets herkenbaars.

Ook problemen met de spdif optische uitgang en problemen met de antenne uitgang? Voeding is absoluut de boosdoener. Vervangen is de oplossing, dat gaat heel snel en is niet moeilijk en eigenlijk ook niet echt duur ong. € 55,-. Voor garantie is natuurlijk het mooist, maar meestel ben je de box een tijdje kwijt.

Geplaatst:

Ja, da's nou een probleem. Ik heb mij dreambox "gekregen" van mijn aannemer, omdat deze tijdens onze aanbouw, de coax raakte waardoor mijn oude dreambox overleden was.

Ik heb ze gebeld waar ze hem destijds hebben gekocht en of ze nog een nota hebben. Maar nu zijn we een paar telefoontjes verder en ik weet nog niets. Ach, over deze aannemer kan ik een boek schrijven, maar dat is volgens mij een ander topic.....

Misschien dat iemand wat kan met mijn serienummer ?

Geplaatst:
Ja, da's nou een probleem. Ik heb mij dreambox "gekregen" van mijn aannemer, omdat deze tijdens onze aanbouw, de coax raakte waardoor mijn oude dreambox overleden was.
Ik heb ze gebeld waar ze hem destijds hebben gekocht en of ze nog een nota hebben. Maar nu zijn we een paar telefoontjes verder en ik weet nog niets. Ach, over deze aannemer kan ik een boek schrijven, maar dat is volgens mij een ander topic.....
Misschien dat iemand wat kan met mijn serienummer ?

De dreambox is beveiligd tegen kortsluiting in de coaxkabel !

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen