Ga naar inhoud


Nieuwe installatie - Graag oordeel van doorwinterde gebruikers


lucver

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik wens een satelliet installatie aan te kopen om mettertijd astra 1 t/m 3 en hotbird te kunnen ontvangen. Er zal uiteindelijk één twin ontvanger en een gewone ontvanger op aangesloten worden. Een TV-Vlaanderen abonnement zal er later ook komen.

 

In de beginfase wens ik enkel astra 2 te ontvangen (BBC kanalen). Is mijn volgend idee OK?

 

Als TWIN PVR ontvanger twijfel ik tussen de Inverto IDL 7000m PVR CD met 160 GB harddisk Nederlandse EPG en Fastscan, de Topfield 5000 CD PVR ready CanalDigitaal of de Topfield 5510 PVR ready. Suggesties zijn altijd welkom.

 

Als schotel: Triax 78cm met Multifeed houder Aluminium geschikt voor 4 houders

 

Als LNB: 1x Smart Titanium 0.2 db quad LNB 2nd Edition (later uit te breiden naar 4)

 

Als Diseqc switch: Triax DiSEqC switch 4/1 incl. behuizing (2 maal - ook als voorbereiding op uitbreiden installatie))

 

Bedankt alvast voor jullie reacties!

 

Luc

 

Topfield PVR 5510 / Philips HD 7141 - Triax 78 - Hotbird/Astra/Astra2/Astra3 - Aston 1.07 FW 2.18 / TVV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: lucver

Als schotel: Triax 78cm met Multifeed houder Aluminium geschikt voor 4 houders

Als LNB: 1x Smart Titanium 0.2 db quad LNB 2nd Edition (later uit te breiden naar 4)


Neem een Triax 88 cm. 78 is te klein voor én Astra-2 én Hotbird. Zeker met de smart LNB`s die een brede kop hebben.

Maak voor jezelf verder de overweging of je in de toekomst genoeg hebt aan 4 uitgangen. Mocht je er later ooit meer willen hebben adviseer ik je met Quattro LNB`s te gaan werken welke een Multiswitch voeden met bijvoorbeeld 8 uitgangen.

Niks frustrerender als een opstelling te maken met 4 uitgangen en je moet later de boel alsnog omgooien om naar meer te kunnen. Als je een Twin tuner wilt voeden, én op een paar (kinder)kamers wilt gaan kijken is 4 al snel te weinig.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Octo's kan ja, maar... er zijn er maar weinig die storings vrij werken, kosten rond de 80 euro, zijn zwaar, de langwerpige modellen zijn niet meer te krijgen dus erg breed. Na de quad is het beter om met een multiswitch te gaan.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien om te overwegen als schotel de visiosat met verschillende brandpunten. En als ontvanger zou ik ook kijken naar de sab pvr.

Wat betreft lnb mti alps of inverto en er zijn er nog wel wat meer die goed zijn.

Triax switch is goed let in ieder geval bij een switch aanschaffen op dat enkele switchen slecht met twin lnb overweg kunnen bij mijn weten werkt de triax wel goed hiermee.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...