Ga naar inhoud


een vraagje van een nieuwe ling


Gast djee

Aanbevolen berichten

hi,

 

ik zou heel graag mezelf een kathrein aanschaffen.

Ik heb nog niets van materiaal en ik zou die combineren met een dm 600 pvr en een technisat multytenne twin.

 

ik hoor veel mensen boffen van het goede beeld van de kathrein.

Ik heb in mijn regio verschillende handelaars opgebelt...weet je wat de meeste antwoorden zijn?

kathrein? ken ik niet

ooh jong toch, kathrein , is niet goed, slecht.

 

dus tja, daarom dat ik hier de echte eigenaars kan vragen, wat vinden jullie van jullie kathrein?

 

ik zou die gebruiken met een tv-vlaanderen kaartje.

 

ik hoor graag jullie commentaren over de kathrein.

 

alvast een dikke merci.

d.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kathrein is zeker een aanrader als je een HD receiver wil. Dit dus als je een TV-toestel hebt met HDMI aansluiting en liefst een full HD.

Zelfs zonder HD is het beeld heel goed. Dat de leveranciers het toestel niet kennen ......... tja is meer gericht op de Duitse markt, waar het heel populair is. Surf maar eens naar die forums of beter, kijk hier eerst eens naar de postings.

Wat betreft het werken met de DM 600, geen ervaring. Met de multytenne geen enkel probleem, werkt goed.

Voor TV Vlaanderen zal je een officiële mediaguard module nodig hebben (of een duurdere diablo of t-rex). Werkt wel met reborn of revolution maar loopt dan vast bij het zappen tussen gecodeerde en niet gecodeerde kanalen.

Conclusie: een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

Hou er wel rekening mee dat je enige kennis van Linux nodig hebt & dat er (nog) niet zoals voor de Dreambox klik-klakklare Windows-tools zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat Rabbit schrijft ben ik het niet helemaal mee eens, hij zegt namelijk het liefst een Full HD. Het maakt momenteel nog niet veel uit of je met een Full HD kijkt of met een HD Ready aangezien tot nu toe alle HD uitzending in 1080i zijn en niet in 1080P.

 

Ik denk dat het kwaliteits verschil meer zit in het merk en type televisie.

 

Maar om terug te komen op de Kathrein, het is een fantastische ontvanger met een super beeld kwaliteit. Inderdaad is het zo dat als je enige kennis hebt van Linux dat deze ontvanger momenteel een van de beste van het moment is op gebied van het ontvangen van HDTV.

 

En Satellite Europe heeft helemaal gelijk, maar ik denk dat de Kathrein in de toekomst veel flexibeler gaat worden....

DM800HD ~ OpenPLi

DM7000 ~ OpenPLi

DM500C ~ OpenPLi

WafeFrontier T55

13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Rabbit1
Voor TV Vlaanderen zal je een officiële mediaguard module nodig hebben (of een duurdere diablo of t-rex). Werkt wel met reborn of revolution maar loopt dan vast bij het zappen tussen gecodeerde en niet gecodeerde kanalen.
Conclusie: een aanrader.


wat geldt in dit geval voor CD? Ook een officiele mediaquard en smartcard? Ik moet nog beginnen en wil het graag in 1 x goed doen, vandaar mijn aanvullende vraag.

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Patman
Origineel bericht van: Rabbit1
Voor TV Vlaanderen zal je een officiële mediaguard module nodig hebben (of een duurdere diablo of t-rex). Werkt wel met reborn of revolution maar loopt dan vast bij het zappen tussen gecodeerde en niet gecodeerde kanalen.
Conclusie: een aanrader.


wat geldt in dit geval voor CD? Ook een officiele mediaquard en smartcard? Ik moet nog beginnen en wil het graag in 1 x goed doen, vandaar mijn aanvullende vraag.


Beste Patman,

ik gebruik voor CD een Aston 1.07 (upgradeble) Cam en die werkt prima. Voor Euro1080 zenders met Irdeto codering (zenders HD1 en Exqi beiden HDTV) heb ik de Irdeto Cam aangeschaft van Euro1080.

Het geheel werkt prima. Met TV Vlaanderen heb ik geen ervaring.

Ik heb daarnaast ook nog een losse USB Phoenix Cardreader aangeschaft. Echter deze werkt (nog) niet en ik heb nog geen idee met welke kaarten en een bepaalde softcam toepasbaar is.

A.s. weekeinde komt AAF 1.04 versie van de firmware uit. En het wachten is op originele versie 1.05 van Kahtrein, die eind maart wordt verwacht. Het zou handig zijn als je de softcams etc. automatisch zou kunnen opzetten en verwijderen.

Groet,


Bram







Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Black_64

En ze werken volle bak aan een bootmanager.

Een beetje gelijk Flashwizard voor de dreambox.

 

Momenteel is dit enkel mogelijk op scart en YUV. (en nog heel basic)

Dit is toch al een mooi begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wow, wat een snelle en toffe reacties.

 

ik ben heel blij te horen dat de kathrein inderdaad een goed toestel is. ik heb mij ook laten vertellen dat dankzij zijn linux hij wel een waardig nieuwe speler wordt naast de dreamboxen.

 

Het probleem dat ik momenteel heb is dat ik er ééntje wil kopen voor mijn vader en mezelf, maar niemand kan mij eens dat ding demonstreren, geen enkele shop die hem heeft (omdat ze volgens mij weinig winstmarge hebben).

Zij hier toevallig goedhartige mensen die in België wonen regio West-Vlaanderen waar ik eens zo mogen komen kijken naar die Kathrein. Ik begrijp dat ik wel veel vraag crazy maar ik heb nu niet een zakje geld over of een ezeltje in de kelder frown

 

ik heb nu een panasonic plasma tv hd ready een 37 ". En inderdaad is het zo dat je met het blote oog weining het verschil zult merken tussen 720 en 1080.

 

hebben jullie soms uitval op die kathrein?

Ik ga sowieso een officiële tv-vlaanderen kaart kopen met hun eigen Mediaguard Common Interface-module.

zoals ik hoor zal dit geen probleem zijn met de kathrein.

 

alle, khoop iemand te mogen terug horen

alvast een dikke merci voor jullie antwoorden.

 

D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi aislynn,

 

das dus leuven, ik denk van Kortrijk zo'n 1h30 min rijden?

kan het zijn?

 

wat heb jij allemaal van schotels?

 

ben jij content van je Kathrein?

 

d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een kathrein en ik vind het een hele goede ontvanger loopt nooit vast en heb er al een hoop rare dingen mee gedaan en dan heb ik nog een triple dragon en een reelbox lite en een oude humax 5400 dus je kan genoeg bekijken

 

gr

 

aislynn

Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli

triple dragon picmod,humax 5400

kathrein 910 Titan

Openbox S10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pipeline

De reden dat je niemand vindt in België die de UFS wil verkopen ligt aan de Antwerpse importeur die er alles aan doet om de verkoop te kelderen.

Absoluut niet mee te spreken, overdreven prijzen enz....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb een multytenne 45 twin maar ik heb problemen met de HD kanalen. Op de 19.2 is er niets aan de hand maar bij de 23.5 Astra krijg ik blokvorming en volledige uitval. Ik heb voor de Kathrein dan maar een triax 60cm schotel gekocht met de dubbele LNB van TVVlaanderen/CanalDigitaal. En nu heb ik perfect High Definition beeld.

VU+ duo - clone DM500 HD - multytenne45 twin

ex dreambox 7000/7025 - ex relook 400 - ex Kathrein UFS-910

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...