Ga naar inhoud


[TF4000 pvr] Reageert niet meer op afstandsbediening


aaannk

Aanbevolen berichten

hallo,

 

mijn Topfield 4000 pvr reageert niet meer op de afstandsbediening (heb al batterijen gecontroleerd ), wel is het mogelijk om met de toetsen op de receiver zelf van kanaal naar kanaal te zappen.

En om in het menu te komen dat gaat ook met de toetsen op de receiver, maar ik dan bijvoorbeeld niet bij systeem-instellingen datum etc invullen omdat de cijfertoetsen niet op de receiver zelf zitten.

 

Ik heb met de afstandsbediening al een andere Topfield pvr 4000 aangestuurd doet het prima, probleem zit in de receiver.

 

Een kenner enig idee? wat het probleem kan zijn en eventueel nog een tip waar ik de receiver kan laten repareren, een vertrouwt adres?

 

mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo WPW,

 

Dank voor de eerste tip,

 

Inmiddels de harddisk losgehaald, receiver aangesloten, helaas hij werkt alleen nog maar met de toetsen op de receiver.

Met de afstandsbediening kan ik de receiver niet sturen.

 

Nog een andere tip om het probleem te verhelpen?

 

Graag hoor ik het

 

mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WPW
Het kan zijn dat de AB kapot is, geen universele in de buurt? of een sat dealer die het effe kan proberen? is de AB niet gewoon erg vuil? openmaken?


Lezen is ook een vak wink Hij heeft de ab al op een andere Topfield getest en daar werkte hij perfect.

Soms wil een reset naar fabrieksinstellingen wel eens helpen....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo WinWiz,

 

Heb geprobeerd met fabrieksinstellingen de afstandbediening weer aan het werk te krijgen maar helaas.(is het handig om dat een paar keer te proberen? of raak ik dan ook de laatste update 16-9 2005 kwijt en kan ik die dan herstellen?)

 

De afstandsbediening reageert niet op de receiver en wat jij ook al in je vorige bericht citeerde heb ik inderdaad met de AB op een andere Topfield 4000 pvr geprobeerd en dat werkt als een tierrelier, dus aan de AB ligt het definitief niet.

 

MVG Wiljo

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even rond gebeld is waarschijnlijk Infra rood ontvanger v.d. receiver gaat een 150 euro kosten aan reparatie volgens de dealer.

Advies dealer: beter een nieuwe ontvanger kopen.

 

Misschien over twee jaar als dan het HD-tijdperk hopenlijk aanvangt, dan een Deugdelijke HDreceiver kopen.

 

Misschien nog een tip waar ik de Topfield 4000 receiver rechtstreeks naar toe kan sturen voor deze reparatie, zonder al te veel oponthoud via een dealer.

 

Ik begrijp dat op het forum geen bedrijven etc genoemd mogen worden.

 

MVG Wiljo

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste mijn dank aan de forumleden voor het aangeven van oplossingen voor het probleem van de topfield 4000 pvr in samenwerking met afstandbediening.

 

Probleem opgelost met de laatste software update van 17 maart 2007.de receiver draait weer, alhoewel de afstandsbediening soms even dienst weigert.

 

Nogmaals mijn dank

 

Mvg Wiljo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de AB was toch niet zo in orde achteraf gezien? Oude batterijen gaan soms zweten en laten een lelijk laagje achter op de contactpunten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wat off-topic maar ik lees dat je hem hebt voorzien van andere firmware. Waar heb je deze dan gehaald ? Ik kan niet meer op de site van Topfield. Al een tijdje kan ik download niet meer kiezen. (pagina wordt niet geopend) en wat is de laatste versie ?

 

Gerrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm maar krijg geen verbinding met de Topfield.

Zodra ik mijn ontvanger ingeef dan is het lang wachten en kom ik weer in het zelfde scherm. Heb je een andere link of weet je waar ik deze kan downloaden ?

 

Gerrie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...