Ga naar inhoud


BBC films met ondertitels


Ambrus

Aanbevolen berichten

Veel uitzendingen van de BBC worden met ondertitels uitgezonden, ook films; soms is dit wel handig als de gesproken teksten erg lastig te volgen zijn. Als ik zo'n film op de hard disk van de Echostar 5020 heb opgenomen kon ik voorheen via teletext 888 die ondertitels weer zien. De laatste tijd werkt dit niet meer: je krijgt een enkel subtitle te zien dat blijft hangen. Teletext uit/aan, etc. geeft je weer een andere subtitle, die dan weer blijft hangen.

 

Iemand een idee waar dit door komt, en hoe het te verhelpen is? Ligt het probleem bij de BBC, of bij mijn Echostar pvr 5020?

 

Met groet, Ambrus.

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Ambrus

 

Ik ben zelf een verwoed kijker naar de BBC en ITV

Heb een Eycos s5012PVR (bijna gelijk aan Echostar 5020)

Ik heb nergens last van.

 

Welke FW heb je erop staan?

 

Ik weet dat de laatste fw problemen gaf bij de ondertiteling zowel Eycos-echostar en arion

 

Dat was de 1232 beta . De voorgaande fw was goed.

Ik gebruik trouwens niet teletekst.

Maar heb in menu>pers instellingen> ondertiteling op "engels" staan.

Als de film een paar min loopt , komt het te voorschijn.

 

 

gr Traffic

 

 

 

 

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kukentje

Hi Ambrus,

 

Heb ik ook geconstateerd. Ik heb de V1232 firmware in de Echo 5020.

Ik heb Once upon a time in America (van Film4 geloof ik) nog staan van enkele dagen terug, zelfde probleem.

De ondertitels van txt pag. 888 blijven staan, en worden pas ververst als je zelf even up/dn doet (b.v. 889 -> 888) dan heb je een nieuwe ondertitel.

Niet erg handig filmkijken dus.

 

groet,

Kukentje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Kukentje en Traffic,

 

dank; ik heb de fw 1231 beta weer teruggezet (had inderdaad 1232) en nu werkt de ondertiteling weer als vanouds: ook vanaf hard disk met teletext 888.

 

Het ligt dus inderdaad aan de nieuwe 1232.

 

Groet, Ambrus.

 

 

 

Vu Duo 4k SE, OpenPli 8.1, Enigma 2021-10-07. 
Triple LNB Quad van CD, Triax 64

Link naar reactie
Delen op andere sites

dagelijks geniet ik van de escape to the country en de huizenveilingen op bbc. Als het om het laatste geld gaat haal ik de ondertiteling er bij om niets te missen. Ook hier sinds enkele dagen geen ondertiteling, en ook de teletekst over nederland zwijgt in alle talen.

ik werk met de oerinstelling van het apparaat 5020; wanneer men met nieuwere instellingen ook problemen heeft moet dan de oorzaak niet in het oudste fabrieksgedoe liggen, of is dat te primitief gedacht? groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uffelte

 

Welke fw heb je??

Ik ben zelf een BBC kijker en ben begonnen medio 2006 met de EYcos (bijna net als echostar)

 

Ik heb toen de ondertiteling op "engels" gezet.

Het is wel zo dat met elke Arion. Echostar of eycos , hij soms even een 10 min van de stoom af moet.

bij mij heb ik nl ook wel eens dat ik soms geen of halve ondertiteling zie , schakel ik hem uit( met de uitknop) en na een paar min weer aan, dan heb ik weer volledige ondertitels.

Teletekst Ned is iets heel anders.

 

De nieuwere fw geeft veel minder problemen dan vroeger , alleen wat ik hierboven al zei, :kiest de een na nieuwste fw.

ALLEEN de nieuwste geeft problemen met engelse ondertiteling.

 

gr traffic

Homecast s9000  :mad:  in plaats daarvan  2x VU+ Solo2 met Open PLI 6.2. Loopt fantastisch! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

het digitale blijft me steeds verbazen: drie minuten de echostar zonder stroom en de engelse ondertiteling en de nederlandse teletekst zijn weer terug! Bedankt voor de tip.

Je zou zo iets met je krakende oude botten ook moeten kunnen doen. groet en nogmaals dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...