Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enkele maanden heb ik nu de 7025+. Van het begin af aan viel het mij op dat de bediening middels de afstandsbediening nogal eens traag is. Zo kan het gebeuren dat je in de zenderlijst of in het menu enige seconden blijft steken. Of je zapt één kanaal vooruit en je gaat er meteen vijf verder. Erg irritant.

Inmiddels verschillende images getest, ook de originele van Dream. Alles geeft hetzelfde resultaat. Er zitten twee DVB-S tuners (waarvan ik er vooralsnog één gebruik) in en alles is verder standaard, ook geen harddisk.

Ik vraag mij af of dit jullie bekend voorkomt...?

Geplaatst:

Wordt je box erg warm bij de voeding en de tuners.

De box moet goed zijn warmte kwijt kunnen.

Anders gaat i raar doen.

Niks op de box zetten [andere aparatuur].

En de box niet in een gesloten kastje zetten.

Ik heb het zelfde probleem gehad.

Ik hoop dat met deze tip het probleem is verholpen.

vriendelijke groet

c.c.

Geplaatst:

Een harde schijf is zeker aan te bevelen.

Voor al omdat je nu twee tuners hebt.

Kijken en opnemen te gelijk.

Super.

Let er wel op dat je box nog warmer wordt met een hardeschijf.

Geplaatst:

Ik had het ook al met HD erin getest maar die heb ik er maar weer uitgehaald omdat ik vermoedde dat het daarmee te maken zou hebben. Met of zonder HD maakt echter geen enkel verschil.

Als ik het deksel een tijdje van de ontvanger laat dan lijkt het probleem minder te worden... Wellicht toch warmte dus?

Zou wel gek zijn als deze ontvanger standaard niet voldoende gekoeld wordt om correct te functioneren. Er staat nu ook geen andere apparatuur erboven of onder, iets waar zo'n ding toch ook tegen moet kunnen.

Vraag ik mij dus nog altijd af, is dit een bekend probleem met de 7025 of heb ik er toch eentje met een afwijking?

MVG, Roland

Geplaatst:

Zojuist zag ik een bericht over koeling van de 7025/+. Voor de duidelijkheid, ik heb een 7025+.

Ik kan dus wel concluderen dat je deze ontvanger niet ongemodificeerd in een kastje kunt zetten. En ook zonder deksel erop is de traagheid in de bediening nog niet geheel weg. Een fan erin zetten lijkt helaas noodzakelijk voor normaal gebruik.

MVG

Geplaatst:

Weet je het wel zeker dat het aan je box ligt?

Heb je bijvoorbeeld al een andere afstandsbediening geprobeerd?

Als je er zeker van bent dat het aan je box ligt, moet je ermee terug gaan naar je dealer.

DM-800HD se -|- stab HH120 -|

Geplaatst:
Origineel bericht van: phil 3548
Weet je het wel zeker dat het aan je box ligt?
Heb je bijvoorbeeld al een andere afstandsbediening geprobeerd?
Als je er zeker van bent dat het aan je box ligt, moet je ermee terug gaan naar je dealer.

Nee, zeker weet ik het niet. Maar naarmate meer bezitters van een 7025+ zich melden met dit probleem weet ik voldoende. Als mijn box een uitzondering blijkt te zijn ook, dan gaat 'ie terug.

De AB doet het prima op een DM500. En als de 7025+ koud is is het probleem minder.

MVG, Roland
Gast ronnie42
Geplaatst:

Ik kan niet zeggen dat de box die ik hier heb staan voldoet aan de klacht die jij noemt.

De traagheid is niet of iid geval nauwelijks aanwezig dus ik kan je niet verder helpen met informatie.

Ik heb de box 7025+ sinds zaterdag maar kan nog niet zeggen of het echt het verschil maakt.

Maar ik vind dat hij goed daait, ik kom van UPC digitaal TV en nu dus schotel ( in het verleden wel schotel gehad ) maar vind dat het nu sneller reageerd dan die hele UPC handel.

Maar goed dat is mijn mening.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen