Ga naar inhoud


MTI AP8-T2NRC probleem?


don traffico

Aanbevolen berichten

hi jongens gisteren heeft mijn oude betrouwde samsung 0,6 LNB Plaats gemaakt voor de nieuwe MTI 0,2 LNB type (AP8-T2NRC).

een hele goeie trouwens, want ik had gelijk 40a50% meer signaal winst.

alleen het is mij opgevallen dat ik bij sommige zenders tijdens het zappen telaat beeld heb of zelfs geen beeld.

is dit een bekende probleem of ligt het nou aan mij, want voorheen had ik eigenlijk geen last van.

(p.s het gaat voornamelijk over de zenders op turksat op andere satellieten heb ik het eigenlijk nog niks gemerkt.)

Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je oude en nieuwe LNB hebben blijkbaar verschillende oscillator frequenties. Bij lage symbolrate (zoals op turksat vaak tussen 2000 en 4000) is een MHz verschil al merkbaar tijdens zappen.

 

Ga eens in het ontvangermenu naar handmatig zoeken op een turksat frequentie, maar geef een MHz hoger of lager op. Kijk hoe lang het duurt voor je signaal hebt. Bepaal zo de "snelste" frequentie en vergelijk die met lyngsat. Doe dit desnoods voor meer transponders.

 

Pas nu alle transponderfrequenties aan met de afwijking die je zojuist gevonden hebt. Als je meer dan 2 MHz afwijking hebt zou ik trouwens de LNB omruilen.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik je een combiner om DVB-T/analoog en satelliet over één kabel te lopen?

 

Heb je het probleem alleen op Turksat, en niet op b.v. 45 oost? Heb je een motor, zoja, opnieuw uitrichten?

 

Heb je het probleem alleen op een bepaalde frequentie? Heb je een DECT telefoon?

 

Heb je het probleem alleen op de hoge of lage band, of alleen op verticale/horizontale transponders?

 

Als je een motor hebt, controleer dan of die nog goed kan draaien. Je nieuwe LNB heeft mogelijk meer stroom nodig.

 

Wat hvdh kan ook goed.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

vanochtend gekeken

allleen ik heb op 11774 H 2222 3/4 en 11973 v 2240 5/6 geen beeld .

heb stab usuals en de moter draait gewoon goed en de schotel is goed uitgesteld. trouwens die opgenoemde frequenties zijn sterke zenders 80a 90% normaal en er zijn meer zenders met een lage syboolrate en die krijg ik gewoon binnen.

(p.s) ik heb geen dect telefoon en geen dvb-c ontvanger)

 

Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: don traffico
vanochtend gekeken
allleen ik heb op 11774 H 2222 3/4 en 11973 v 2240 5/6 geen beeld .
heb stab usuals en de moter draait gewoon goed en de schotel is goed uitgesteld. trouwens die opgenoemde frequenties zijn sterke zenders 80a 90% normaal.



@don traffcio,

Is 11774 H - 2222 SR - 3/4 FEC bij jou een sterke zender?
En dat nog wel met een 99 cm. schotel?

Af en toe ontvang ik die frequentie (op het randje) met mijn 120 cm. schotel.
Maar niet altijd, zo is momenteel het signaal net iets te zwak voor ontvangst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz




@don traffcio,

Is 11774 H - 2222 SR - 3/4 FEC bij jou een sterke zender?
En dat nog wel met een 99 cm. schotel?

Af en toe ontvang ik die frequentie (op het randje) met mijn 120 cm. schotel.
Maar niet altijd, zo is momenteel het signaal net iets te zwak voor ontvangst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
sorry neem mij niet kwalijk ik bedoelde 11777 V 3150 5/6 TGRT HABER was het maar zo feest.
ik geeft de moet niet op want in mei wordt turksat 3A gelanceerd en de east beam reikt zich uit tot mid engeland en nederland valt tussen de 41a42dBw dus afwachten maar

Dreambox 800 HD Triax110 draaibaar 68.5 E t/m 58 W + MTI Highline 0,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Omdat Turksat 1C uitgefaseerd gaat worden en Turksat 2A overvol zit zullen vooral mensen aan de rand van het dekkingsgebied (wij dus) hiervan hinder ondervinden. Zoals gezegd wordt gewerkt aan Turksat 3A om het probleem op te lossen (zitten krachtige transponders in) en het bereik is ook zeker verbeterd. Ook de stabiliteit van de satelliet zelf is aangepakt door startrackers te plaatsen.

 

Anyway, nog een tijdje geduld hebben omdat hij binnenkort op z'n plek staat en na een korte kalibratie periode zullen we weer rustig turkse zenders kunnen kijken (FTA!!!, mogen andere landen wel wat van leren ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...