Ga naar inhoud

hvdh

Leden
  • Aantal items

    1551
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

1 Volger

Aanvullende info

  • Geslacht
    Gaat je nix aan
  • Locatie:
    Oss

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Er is sinds ruim een week een probleem met 11068 V. Ook hier met de Xtrend ET8500 pas beeld na lang wachten. Misschien verstoort een recent nieuwe uplink voor de Middle East beam de ITV transponder. https://www.satellites.co.uk/forums/threads/astra-2g-transponder-problems.179744/
  2. Het is eindelijk gelukt. https://www.intelsat.com/newsroom/northrop-grumman-and-intelsat-make-history-with-docking-of-second-mission-extension-vehicle-to-extend-life-of-satellite
  3. Er zijn niet veel mensen in Europa die 65WA kunnen bekijken. Nog niemand heeft transponders van 65WA naar Flysat gerapporteerd. "Feedsat" is daar niet meer toe te porren, helaas. Dus als bij Flysat een satelliet in de EMPTY tabel staat, wil dat nog niet zeggen dat die daadwerkelijk leeg is! Flysat is de EMPTY en ook de MOVING tabel enkele jaren geleden begonnen, om niet langer in de "hoofd-lijsten" te hoeven schuiven.
  4. Aha, dat lijkt me meer een default configuratie setting dan een bug. Misschien omdat de V.I.P. groep er later bij is gekomen, als ik me goed herinner.
  5. Eris een soort bug in de forum software. Via de menubalk - Overig - Ledenlijst zoeken: geen resultaat. Via een klik in het zoekvenster rechtsboven - Zoeken in - Meer opties - Leden: 1 resultaat.
  6. De downlink bedoel je denk ik? In het gebied rond 3,5 GHz wordt alleen gedownlinkt (van satelliet naar aarde).
  7. Inmarsat sleept Nederlandse regering voor de rechter, omdat de Burum locatie door invoering van 5G onbruikbaar zou worden voor de GMDSS service. https://www.inmarsat.com/en/news/latest-news/corporate/2021/inmarsat-launches-civil-court-proceeding-in-the-netherlands.html https://www.spaceintelreport.com/inmarsat-wants-dutch-court-to-stop-governments-3-5-ghz-5g-decision-which-would-close-satellite-gmdss-earth-station/ PARIS — Satellite fleet operator Inmarsat said it is taking the Dutch government to court over the government’s decision to allow 5G terrestrial operators the full use of 3.5-GHz spectrum, with no bandwidth-sharing, starting in late 2022. Inmarsat's decision, announced March 29, is the culmination of what has been a surprisingly intractable argument between London-based Inmarsat and the Dutch Secretary of State for Economic Affairs and Climate Policy. Maar ik vraag me af of Spaceintelreport het goed geinterpreteerd heeft. Gaat het misschien over L-band (1525...1559 MHz)?
  8. Ik snap je vraag misschien niet goed? In Amerika is C-band tot 4,0 GHz, en in Europa tot 3,8 GHz, ook beschikbaar voor 5G. Als dat helemaal uitgerold is zal C-band satelliet ontvangst tot die frequenties meestal heel lastig zijn. Dus wil een satelliet dienst in zo'n 5G regio ontvangbaar zijn, zal die een hogere frequentie moeten nemen. De Russen kunnen gewoon hun satellieten blijven gebruiken die vaak vanaf 3.4 GHz transponders hebben. Het is natuurlijk niet zo dat 5G in Europa, in Rusland storingen veroorzaakt.
  9. Intelsat en SES zijn zeker bij de transitie betrokken en worden ervoor gecompenseerd. Ze verkassen naar de bovenste 200 MHz, en nog te bouwen satellieten houden er al rekening mee. https://investors.intelsat.com/node/16396/pdf In Europa (excl. Rusland) wordt C-band heel weinig voor ontvangst gebruikt. https://www.satellites.co.uk/forums/threads/anti-interference-filter-for-c-band.175371/
  10. In Europa is 5G toegelaten in de band 3.4...3.8 GHz.
  11. Gegenereerd met STK (Systems Tool Kit). https://www.agi.com/products/stk
  12. hvdh

    Raar vliegtuigje

    De Verhees Delta is misschien een kandidaat.
  13. hvdh

    Raar vliegtuigje

    Zuinigkyk corrigeer dag en datum even! Hoe dan ook op 11 en 14 december +/- een half uur, laat playback van flightradar24 niets anders dan gewone vliegtuigen zien.
  14. Ja, dit was onverwacht. Het plan om Eutelsat 7A te verplaatsen naar 12.5°W (als Eutelsat 12 West D) is van oktober 2020. Oorspronkelijk, ca. een jaar geleden was het plan naar 139.2°W (als Eutelsat 139 West A). Die locatie zal dan pas eind februari bereikt worden, met de huidige drift snelheid. Zelf denk ik nu, dat Eutelsat gemerkt heeft dat er veel minder brandstof over is dan verwacht. Misschien zelfs onvoldoende om de minimale hoogte van ca. 36100 km te bereiken voor "graveyard orbit". Zie onderstaande grafiek. Op 10 december is het nog gelukt nog een kleine stukje hoger te gaan. Als een satelliet naar een andere locatie gaat, wordt die gewoonlijk maar één maal versneld. Bij meerdere stapjes, is het vaak de "end-of-life" procedure, waarbij de brandstof helemaal opgebruikt wordt.
  15. Oh dit had ik toch niet verwacht en wist niet dat hij ziek was. Heb hem enkele jaren geleden een oude T-90 gegeven en ook zijn vrouw gezien, een markant stel. Dag Paul.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.